Gå til innhold

Når kommer Athlon64 med ddr2?


tli

Anbefalte innlegg

Hvis jeg har forstått det rett så er minnekontrolleren for Athlon 64 integrert i prosessoren. Må vel da komme nye prosessorer før ddr2 minne blir aktuelt. Når kan vi forvente at det kommer? Er litt redd for å bli sittende på gammelt minne og standard. Jeg oppgraderer nemlig ikke hele systemet så ofte. Kan det ha kommet til påsketider? Kjøper nok ikke før det. Eller blir ddr2 som rambus, eller hva den floppen het?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er jo ikke uten grunn at socket 939 har doble minnekanaler ;)

Eneste fordelen med 939s doble minnekanaler er at man kan klokke mye høyere med to brikker enn man kan kan gjøre på s754 (med to brikker).

Nei det er ikke korrekt. Grunnen er at du får dobbel minnebandbredde, teoretisk 6400Mb/s med dual pc3200 og 3200Mb/s med single pc3200

Lenke til kommentar
det er jo ikke uten grunn at socket 939 har doble minnekanaler ;)

Eneste fordelen med 939s doble minnekanaler er at man kan klokke mye høyere med to brikker enn man kan kan gjøre på s754 (med to brikker).

Nei det er ikke korrekt. Grunnen er at du får dobbel minnebandbredde, teoretisk 6400Mb/s med dual pc3200 og 3200Mb/s med single pc3200

Og alle de flotte tallene gir en ytelsesforskjell på hele 3-5% :dribble:

 

 

 

:roll:

 

Les forøvrig denne testen for å se den virkelige ytelsesforskjellen

Lenke til kommentar
jeg skrev teoretisk. i minneintensive applikasjoner gir det opp i mot dobbelt ytelse men i f.eks spill så er ikke forskjellen merkbar.

Nei, i minne-benchmark kan man komme opp mot dobbel ytelse når man virkelig prøver å makse båndbredden (i f.eks Science Mark).

 

Hvis du ser på testen jeg linket til vil du se at absolutt ingen andre program enn Science Mark Memory Test er i nærheten av 100% økning. Mellom 3200+ og 3500+ er den absolutt største ytelsesforskjellen jeg kan finne på 8%.

 

Jeg vet ikke hva du forbinder meg minneintensive applikasjoner og hvilke det er som gir opp imot 100% (eller 50% hvis du greier) økning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...