Gå til innhold

Tv eller pc-skjerm på kjøkkenet?


Erlend82

Anbefalte innlegg

I forbindelse med oppusing av kjøkkenet, har vi tenkt å oppdatere designet på tv-en litt også.

 

Det hadde imidlertid vært praktisk med internett på kjøkkenet også, altså en løsning gjennom pc. Det er bare det at jeg ikke har lyst til å ha en pc-en på kjøkkenet...

 

Lurer derfor på om noen kjenner til en løsning der jeg kan få koblet til en skjerm trådløst til en pc i et annet rom, eller må jeg nøye med med kun tv i denne omgang, ev. kjøpe en iMac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

touch screen er ikke nødvendig. Heller ikke mer enn brukbar tv-kvalitet.

 

Har vel en øvre limit på ca. 120.000 på kjøkkenprosjektet, og det er en del igjen, så penger er ikke noe stort problem, men det er ikke snakk om noe voldsomt tv-behov på kjøkkenet, så det er jo et spørsmål om hensiktsmessighet. Ikke mer enn 15.000, tenker jeg.

Lenke til kommentar

vel tv på kjøkkenet er ikke jeg tilhenger av siden:

 

1) Det er mye klin og søl på kjøkkenet. Dessuten er det mye mat os der.

 

2) Jeg ser aldri på film eller TV hvis bilde er under 32" ..:

 

 

 

Kanskje du bør se på kjøleskap med TV på da? Vet elkjøp og leftdal har en siemens modell inne..

Lenke til kommentar

Er trådløst et must? Dersom du kan trekke kabel, så titt på DVI. Siden TV-bildet har så liten oppløsning i alle fall, kan du kjøre en skjerm med lav oppløning. På 1024x768 kan du vell fort ha en 20 meter lang DVI kabel? Og det finnes også repeatere som forsterker signalet underveis.

 

Mener jeg og ha hørt. Ekspertene må gjerne arrestere meg hvis jeg tar feil...

 

Jeg har sett trådløse skjermløsninger avertert, men husker ikke hvor i farten.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

King_mephisto: har en pc med tv-kort...det var den det hadde vært greit å bruke til noe :p

 

tom waits for alice: Trådløst er absolutt ikke noe must. Har pc som ikke står så langt unna - kanskje det er så enkelt som at det går an å kable fra den + tv-kort?

 

Kjenner du til noen gode DVI-løsninger? Skal undersøke litt så lenge...

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at skjermen kommer til å bli hengende på veggen eller noe, med mindt mulig kabelvase eller annet rot (kjøkkenet pleier å bli rotete nok som det er). Jeg ville da med en gang tenkt tøtsj-skjerm! Når det gjelder plassering så hold det for guds skyld et godt stykke fra vann og komfyr, ellers har du en skjerm som tar kvelden fort, og det uten garanti.

 

Når det gjelder type skjerm så har jeg bladede følelser. Det er greit at du hat et TV-kort i PC-en, og at dette gir deg litt større muligheter. Allikevel vil jeg si at en LCD-TV med innebygget tuner og fjernkontroll gir deg litt mer fleksibilitet og enklere samhandling med enheten. Det går jo an å kombinere? Dropper du tøtsj, så har både iiyama og hyundai alternativer som gir deg OK TV i fullskjerm kombinert med en "høyoppløselig" datamonitor. De er ikke spesielt dyre heller. Alternativet kan jo være å legge på en film som som fungerer som en tøtsj-plate utenpå skjermen. Her har du også litt ekstra beskyttelse.

 

Når det gjelder kabling så har du ikke så mange meterne å gå på med mindre du kjøper en repeater. Du kan forsterke et analogt signal opptil 70-80 meter, men slike forsterkere koster gjerne godt over tusenlappen. Plaaseringen av maskinen bør altså være i nærheten, helst på kjøkkenet.

 

Jeg likte ideen med iMac, men der har du vel ikke muligheten for TV-kort..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...