Gå til innhold

seagate barracuda IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kamerat av meg kjøpte en slik en, en 40GB 7200rpm versjon. Vi trodde det var noe galt med den, ikke no lyd. La øret inntill kabinettet, null lyd (nå var dette på litt støyete kontor, men likvel).

 

Har selv WD disker, Seagate er helt klar mye mer stillegående. WD har derimot noe bedre ytelse og bråker ikke all verden de heller. IBM derimot, det er en annen verden.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

takk for svar så langt.

en del ting kan kanskje være smart å nevne. jeg har nå en ibm 45gb og en ibm 60gb. disse diskene bråker så mye selv på "tomgang" at det overdøver alt jeg har i pc'n ellers. de gangene jeg får til å slå av harddiskene er pc'n merkbar stillere. har masse vifter i maskinen, men etter støydemping og fjerning av alt som gir luftmotstand er det bare et stille vindsus jeg hører fra dem ...

jeg har mulighet for å kjøre raid 0 og 1, men jeg tror ikke det blir aktuelt. er ikke ytelseshore, ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

Seagaten er stille, men rent ytelsesmessig er jeg ikke helt fornøyd. Hadde en IBM Deskstar 10 gig som var raskere enn segaten, men den er veldig stillegående.

Men jeg opplevde et problem med min disk i mitt nye Chieftec kabinett. Når jeg satt inn disken, ble jobbelyden forsterket i kabinettet, det bråkte ganske mye! Men jeg kjøpte meg en NoVibes og nå er den stille.

 

Men jeg skal kjøpe meg en wd 80jb som er bedre på spill og slikt.

Lenke til kommentar

har prøvd ibm med quiet modus og alt det der. diskene bråkte mindre når de jobbet, men suste like mye på "tomgang", hvis du skjønner hva jeg mener ... at diskene støyer mens de jobber syns jeg ikke gjør noe ... da vet jeg iallfall at noe skjer på diskene ...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 00:51, Shepherd skrev:

Baracuda'ene er greie de, men de har en bug som gjør at de ikke er egnet å kjøre i raid 0. Ville bare nevne det siden du sa at du ville ha ett par.



 

Kan du utdype dette litt mer ? har nemlig satt opp flere PC-er med raid 0 og de diskene uten problemer , funker smertefritt..

Lenke til kommentar

Det er de desidert beste IDE diskene på markedet nå. hadde selv 7 seagate (noen 40Gb og noen 80Gb) barracuda ATA 4 disker i kabinettet på TG.

 

Støy: milevis forran andre 7200 rpm IDE disker

Hastighet: Grei nok, WD 120BB virka litt kjappere men ikke mye.

Kvalitet: Suveren, brukt hauger av disse på jobb, enda ikke hatt en krasj eller defekt disk. Noe helt annet enn IBM møkk

Pris: ofte litt over WD og IBM men ikke mye, etter min mening verdt det.

 

Ja jeg anbefaler disse diskene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 21:25, CdBuRnR skrev:

Quote:


Den 2002-05-21 00:51, Shepherd skrev:

Baracuda'ene er greie de, men de har en bug som gjør at de ikke er egnet å kjøre i raid 0. Ville bare nevne det siden du sa at du ville ha ett par.



 

Kan du utdype dette litt mer ? har nemlig satt opp flere PC-er med raid 0 og de diskene uten problemer , funker smertefritt..

 

Men sakte.........

 

Du vil få høyere ytelse ved å kjøre de som single disker enn i raid 0.

 

Dermed er hele poenget med å kjøre raid 0 borte.

Lenke til kommentar

Har en 80gb 7200rpm seagate disk jeg oxo.

 

Beste disken jeg har hatt.

 

Til deg som nevnte at en IBM 10gb disk "virket" raskere så tar du nok temmelig feil.

 

Barracuda disken lå på 1. plass lenge før den mistet tronen. Den er blandt de raskeste diskene og mest stillegående.

 

Seagate er knall kvalitet hele veien!

Elsker de hardiskene. Men måtte få meg en 120gb SE WD disk da de er trosallt 40GB større.. Seagate har ligget stille lenge nå syns jeg.. :sad:

Lenke til kommentar

Har 2 Seagate BarracudaIV 80GB, kan anbefale dem på det varmeste!

 

WD har jeg ikke stor erfaring med selv, men en venn av meg har 3 av dem og er sånn middels fornøyd.

Flere andre jeg har snakket med er derimot meget fornøyde.

 

Seagate er ihvertfall et sikkert kjøp der du i tillegg får flott support & kundeservice.

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt 2 stykk Seagate Barracuda IV 60GB. Syns selv de var relativt billige, såvidt over 900 kroner per stykk. Og det virker jo som om folk har god erfaring med dem.

Kanskje dere stusser over at jeg kun kjøpte 60GB. Det er delvis fordi jeg er av den oppfatning at to små disker er bedre enn en stor. To 60GB vil vel være raskere enn en 120GB? Og så var de jo billige da ...

Takk for gode svar. :smile:

 

_________________

- PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl -

Dette består maskinen min av

 

 

[ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-05-23 17:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...