Gå til innhold

Pc til tante. ~5000 kroner


Anbefalte innlegg

Så da fikk jeg det ærefulle oppdraget å finne en pc til min tante (og hennes datter), som vil surfe på nettet, betale regninger og spille sims.

 

Telefonsamtalen begynte med "jeg vil ha en pc som kan spille alle de nyeste spilla", men jeg tror ikke hun helt visste hva doom3 var i forhold til sims :p

 

Ferdig-pc hadde vært veldig greit, med tanke på service osv. Hvis ikke er det jeg som blir tilkalt hver gang noe går ad undas, men å bygge selv går også greit.

 

Trenger ikke skjerm, mus eller tastatur. Er ikke sikker på om hun har det, men jeg skal da saktens klare å finne det selv

 

Såh, noen forslag?

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ignorer. (nei, det var ikke en bump, tråden lå på toppen når det ble posta :p)

 

Søren heller, når jeg først lagde posten kan jeg si noe fornuftig. Takk for svara til nå. Hadde vært moro å få til et Athlon64 system for den prisen, men Sempron vil nok i praksis gjøre samme nytta.

 

Når det gjelder ytelsen Sempron vs XP, hvor mye gjør den reduserte cachen på ytelsen? Sitter med XP2400 her, så det gir meg jo litt sammenligningsgrunnlag.

 

Skjermkort er jeg.. ja, rett og slett helt blank på. Må nok finne frem noen relevante tester og bli litt mer oppdatert

Endret av KAS
Lenke til kommentar

heisann jeg har samme oppgave som deg bare her er det min mor som skal ha pc til Sims2.

har du funnet en pc til denne prisen som fungerer som du også kunnet tippset meg om :) har ikke så veeeldig god greie på slikt egentlig men fant denne pcn her http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...vhpdesktop1&v=d men tviler på skjermkortet :mad: noen som kan svare på det? men denne kjøper jeg i tillfelle med 512ram

Lenke til kommentar

Var innom Dell selv, men problemet er at om du skal ha et brukbart skjermkort og vil styre unna Celeron så må du ganske mye opp i pris (dette gjelder jo desverre nesten alle ferdigpcer :( ).

 

De innebygde skjermkorta er som oftest håpløse til spill, og den pcen hadde ikke engang hovedkort med AGP-port

 

Edit: Leif

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...