Gå til innhold

Fps dropp med ATI ?


stray

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg akkuratt ASUS radeon 9800 XT (betalte 2200nok, bra pris?). Med dette kortet får jeg kraftig fps dropp i counter-strike 1.6. Har testet alt av drivere (omega, catalyst etc), har oppdatert bios og chipset drivere. Men fps droppen er fortsatt like stor, dropper helt ned i 60 fps til tider når det er mye "action". Jeg har MSI kt4v hovedkort xp2000 512 ddr (pc2700).

Hvordan kan jeg få kostant 100 fps? Er det cpuen min som er for dårlig, eller er det mitt relativt gamle MSI hovedkort som ikke passer godt sammen med ATI ? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjokk! :p (not)

 

Det er noe med 9800 serien og fps drop. Hadde en gang 9800np og det droppet ned i 20 :(

 

Jeg trodde det var et driver problem. Men da er det tydeligvis ikke det.

 

Hvis du har prøvd forskjellige drivere aner jeg ikke. Men drop ned til 60 bør du nå overleve. Hvis du er aktiv cs spiller hadde du ikke kjøpt ATI uansett.

 

Håper du finner en løsning på problemet. Har fundert på det der i over et år nå :hmm:

Lenke til kommentar

Dette er generellt sett ikke et problem med 9800-serien, men jeg har lest om utallige saker der det er blitt rapportert om problemer med ATI-kort i akkurat counterstrike. Desverre vet jeg ikke hva du kan prøve for å fikse det, men jeg vet at det ikke forkommer for alle, og at det er mange andre eldre tråder om akkurat dette. Det ville ikke forundre meg om en av disse inneholdt noe informasjon som kunne rettet problemet ditt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

gå inn på steamapps/cs/gldrv .. ta og fjern den der 3dfx drivern og ta din atiogl.dll driver fra windows/system32 og plasser den i gldrv mappa. åpne den tekstfila i gldrv mappa og bytt 3dfx.dll til atiogl.dll (eller va de nå heter)

deretter skriver du i cs konsollen ati_subdiv 0 og ati_npatch 0

FIXA ;):w00t: btw, ikke kjør i noe høyere enn 1024*768, skru av vsync i ati control panel og skriv fps_max 100.

Endret av Messerschmitt109
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg akkuratt ASUS radeon 9800 XT (betalte 2200nok, bra pris?). Med dette kortet får jeg kraftig fps dropp i counter-strike 1.6. Har testet alt av drivere (omega, catalyst etc), har oppdatert bios og chipset drivere. Men fps droppen er fortsatt like stor, dropper helt ned i 60 fps til tider når det er mye "action". Jeg har MSI kt4v hovedkort xp2000 512 ddr (pc2700).

Hvordan kan jeg få kostant 100 fps? Er det cpuen min som er for dårlig, eller er det mitt relativt gamle MSI hovedkort som ikke passer godt sammen med ATI ? :no:

Er det snakk om aztec så har skermkortet ikke så mye å si, jeg feks har et 6800GT men kun en 2.8GHz P4 og jeg også får fps drops noen ganger ned til 60.

de_aztec krever en kraftig cpu.

 

Njaal

Lenke til kommentar
Har et Sapphire x800 pro kort.  I CS dropper jeg sikkert ned til under 30 fps  :hmm:  på noen plasser (spesialt når jeg ser inn i gangen på dust1), ellers ligger korte på 100 fps.  Kjører 4.10 driverne.  På mitt "gamle" radeon 9800 pro kort merket jeg aldri noe slikt.

Prøvde å isntallere 4.9 driverne til ATI for å se om det ble noe anderledes, men det ble det ikke. Men så isntallerte jeg de nye Nvidia nForce driverne (5.10), og nå ser alt ut til å funke jævlig bra. Ligger nå på 100fps konstant :thumbup: , også på de plassene jeg før gikk under 30 fps. (Man må ha nForce hovedkort for å kunne bruke de driverne!!) Kanskje dette kan hjelpe noen?

Lenke til kommentar
Har et Sapphire x800 pro kort.  I CS dropper jeg sikkert ned til under 30 fps  :hmm:  på noen plasser (spesialt når jeg ser inn i gangen på dust1), ellers ligger korte på 100 fps.  Kjører 4.10 driverne.  På mitt "gamle" radeon 9800 pro kort merket jeg aldri noe slikt.

Prøvde å isntallere 4.9 driverne til ATI for å se om det ble noe anderledes, men det ble det ikke. Men så isntallerte jeg de nye Nvidia nForce driverne (5.10), og nå ser alt ut til å funke jævlig bra. Ligger nå på 100fps konstant :thumbup: , også på de plassene jeg før gikk under 30 fps. (Man må ha nForce hovedkort for å kunne bruke de driverne!!) Kanskje dette kan hjelpe noen?

Hva?? Du hadde ikke hovedkort-driverene din installert? Da er det ikke spesielt rart at du hadde dårlig ytelse =)

 

Fint at du fannt ut av det da, men... det var litt av en tabbe :p

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...