Gå til innhold

Valg av mus


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal til innkjøp av en optisk mus! Prisen har egentlig ikke så altfor mye å si. Men jeg har kommet til to muser: Logitech MouseMan Dual Optical og Logitech Cordless Mouseman Optical. Men jeg har noen få spørsmål :smile:

 

1) Er dual optical mye mer presist og bedre enn enkel?

 

2) Suger de optiske musene batteri, evt. hvor lenge kan man bruke musen?

 

 

Logitech MouseMan Dual Optical: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=1&s=pl

 

Logitech Cordless Mouseman Optical:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=4&s=pl

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv Logitech Cordless Mouseman Optical og er veldig fornøyd med den. Den er den beste musen jeg noen gang har hatt!

 

Personlig synes jeg denne musen er veldig presis - eneste plassen den kan komme til kort må være hvis du skal gjøre meget brå bevegelser ved f.eks spilling. Selv har jeg aldri hatt slike problemer.

 

Batterilevetiden kommer selvfølgelig an på hvor mye du bruker musen og hvor mye du sitter forran PC-en. Jeg bruker min veldig mye, og da varer oppladbare batterier i ca 3 uker. Bruker du ikke-oppladbare varer de mellom 4-6 uker.

Kjøp deg to par oppladbare batterier og en batterilader så er ikke battriforbruket noe problem. Befrielsen av å slippe ledningen på musen gjør det absolutt værdt det...

 

Dual Optical er også et godt kjøp. Hvis du ikke bryr deg om ledningen på musen er dette et minst like godt kjøp som "cordless'en"

Lenke til kommentar

Quote:



Den 2002-05-20 20:50, Sunlord skrev:

trådløs suger i alt.

spørs vel litt hva du skal bruke musa til da..

trådløs og gaming = dritt



 

Så sier vi takk til Sunlord for et informativt og saklig innlegg.

 

Jeg har Cordless MM Optical, og den funker utmerket til all slags bruk. Har ikke gått til innkjøp av oppladbare batterier ennå, men to AA batterier i måneden er vel ikke det helt store tapet. En liten ting som kan være verd å merke seg: Musa kan ha det med å hoppe rundt på skjermen, men det retter seg etter at du har angitt orientering i MouseWare. Uansett hva du velger kommer du til å få en topp mus, både når det gjelder utseende, ergonomi, nøyaktighet og kvalitet.

Lenke til kommentar

Så vil dere si at det eneste negative med en trådløs enkel optisk mus er det at den bruker batteri?

 

Ellers er vell utseende og ergonomien den samme på begge musene?

 

Vil jeg merke stor forskjell i nøyaktigheten mellom enkel og dual optisk mus?

 

Ellers så vil jeg takke for seriøse svar!

Lenke til kommentar

trådløse mus suger jo til, iallfall seriøs gaming, i og med at de har en viss responstid (som er ganske liten) som i visse tilfeller kan bety forskjellen på seier og tap!

på grunn av dette (og noen andre grunner) sverger jeg nok fortsatt til min trofaste wingman gaming mouse :grin:

ballmus RULER! :grin:

 

_________________

xt_logo_small2.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: xthal på 2002-05-20 22:38 ]

Lenke til kommentar

Flott mus du har fått deg der ja. Har den selv og er stor fornøyd. DOg sitter igjen med en litt tom følelse når jeg stirrer på min Dual Optical etter en helg med MS Intellimouse..... :sad:

 

Dealen med loss i fps spill ved bruk av trådløs er noe tull. Har spilt med en Mouseman Cordless Optical i et par dager funka flott. Når jeg døde kunne jeg ikek klage på musa. Bare slutt å importer batterier som inneholder oppkastet til Tsjernobyl barn og få deg noen ordentlige så er du set to frag (omg så lejmt det hørtes ut :eek:)

Lenke til kommentar

Jeg regner meg selv som en ganske seriøs gamer, og har spilt CS i over 2 år. Har prøvd flere mus, har faktisk både Dual Optical og Cordless MouseMan, og kan si at til helt vanlige spill (Diablo, Civilization, Heroes, Max Payne, MoH:AA) og alle slike spill er trådløs mus helt konge. Du merker ingen forskjell fra Dual Optical. Men det er hvis du er litt seriøs CS/Quake/Ut spiller at du merker forskjell. Her er det de små marginene som teller, og disse får du ikke med dagens trådløse mus. Har som sagt både Dual og Cordless, og Dual er et MUST for meg i CS. Men spiller du ikke slike high-speed FPS spill, der hver millimeter og hvert tidels sekund teller :smile: ). Kjøp etter behov, sier nå jeg.

 

Forresten, hvis du først bestemmer deg for trådløs, kan jeg få foreslå Cordless Desktop Optical fra Logitech? Da får du med et KICKASS trådløst tastatur. Dette er det stiligste og deiligste tastaturet jeg noensinne har hatt gleden av å eie/se/oppleve!

Lenke til kommentar

siden diskusjonen kom til en halveis konklusjon at seriøs gaming -> tråd

vanlig bruker + litt enkle spill -> trådløs...

 

da blir spm mitt( jeg er litt grønn i game)

kan man ha en trådløs og en trådmus koblet samtidig....

 

tenkte å kjøpe en trådløs trackball til å ha når jeg ligger i senga eller når jeg skal styre musikk på en fest.....mens å ha en vanlig trådmus når jeg ikke trenger å være så langt unna Pc'en...

 

funker dette eller er jeg heilt på jordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...