Gå til innhold

Program til å dele opp HD i patrisjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg ønsker et program som kan dele opp HD i flere patrisjoner UTEN at det trengs noen formatering. om det kun kan kjøres fra DOS har ingenting å si. Helst gratis.

Kan man anyway dele opp HD uten å formatere med FDISK?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-05-20 19:05, dragon skrev:

bruk fdisk, den er enkel og grei og HELT gratis.

bare amøber kan ikke å bruke fdisk, fdisk er veldig lett!!!!

Har brukt FDISK, men mitt formål var jo å patrisjonere UTEN å formatere da :)

Skrevet

ops, sorry... så ikke at du ikke ville formatere... i windows2000 eller nt så er det noe som heter computer management, der kan du partisjonere. prøv å lage lage vin uten druer da...

Skrevet

For å kunne dele opp en partisjon som det allerede finnes data på, og som ønskes beholdt finnes det et program som heter Fips. Det er en ren dos-sak, og et utmerket supplement til fdisk, som jo ikke er istand til å endre en partisjon uten tap av data.

http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/

Jeg har ikke erfaring med nyeste utgave av programmet, men tidligere versjoner har fulgt med på diverse Linux-distribusjoner, og har gjort en utmerket jobb for den som klarer å lese en bruksanvisning.

I korthet er fremgangsmåten å sørge for å ha en partisjon med ledig plass på enden av partisjonen. En runde med et defragmenteringsprogram må til først. Deretter kutter Fips av hele partisjonen der det måtte passe i det ledige området, og fdisk kan brukes for å opprette en ny partisjon der.

[ Denne Melding var redigert av: janarild på 2002-05-20 19:21 ]

Skrevet

I PartitionMagic går det hele av seg selv, veldig enkelt. Men det er som sagt ikke gratis.

Men du kan jo teste prøveversjonen. Er ikke sikker på hvor mange funksjoner den har, det må du finne ut av selv, hvis det ikke er noen andre her som vet det da.

ugly guy :grin:

ugly phone :lol:

[ Denne Melding var redigert av: EnD.R.E. på 2002-05-20 20:59 ]

Skrevet

PM fungerer veldig greit hos meg. Eneste minuset etter min mening er at det tar utrolig lang tid! Kan jo selfølgelig disable HD'check for å spare tid, men jeg synes det tar lang tid uansett.

Skrevet

Hei!

Har holdt meg til fdisk i "alle år"..Men,da har eg alltid tenkt å formatere hdén også...

Har vist om PM lenge men,alldri brukt det sjølv..

Men,vuderer å kjøpe den nyaste versjonen av PM slik at eg slepper å formatere for å endre partisjonar..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...