Gå til innhold

Lurt på qxl?


Anbefalte innlegg

Den 7 oktober vant jeg en budrunde på QXL. Dette var gjennstanden jeg kjøpte.

 

Nederst på siden står det følgende:

Jeg sender deg en mail med betalingsinfo så snart som mulig etter auksjonsslutt, men hvis du ønsker å betale umiddelbart kan du gjøre det til konto nummer: xxxxxxxxxx. Vennligst merk betalingen med din QXL- alias og gjenstandsnummer. Husk å legge til porto som alltid er oppgitt på auksjonen. Har du vunnet flere av mine auksjoner, så send meg en mail for å få samlet porto.

 

Jeg betalte inn penger med en gang jeg hadde vunnet auksjonen, og merket den med qxl - alias og gjennstandsnummer. La også til porto, slik at det ble 338,- tilsammen. Jeg fikk en mail tilbake dagen etter, der han sa at han sender varen i dag, altså den 8 oktober.

Den 17 okt så sendte jeg han en mail, ettersom varen fortsatt ikke hadde kommet, og ble litt tvilsom på selgeren.. Den eneste grunnen til at jeg forhåndsbetalte var at han hadde en ekstrømt høy ranking på qxl.

 

Men i går så så jeg igjennom noen av kommentarene hans, og der er det flere som har betalt, uten å få varene. Får heller ikke svar på mail, og telefonen er slått av. :roll:

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for kort tid siden vunnet auksjon fra samme selger. Tok LANG tid før jeg fikk kontakt med ham. Etter betaling var gjennomført, gikk det dog få dager før jeg mottok varen. Den var desverre defekt når jeg mottok den, og nå sliter jeg med å få tak i selger (svarer ikke på mail). Jeg sier bare: STYR UNNA!

 

-Tommy

Lenke til kommentar
Har for kort tid siden vunnet auksjon fra samme selger. Tok LANG tid før jeg fikk kontakt med ham. Etter betaling var gjennomført, gikk det dog få dager før jeg mottok varen. Den var desverre defekt når jeg mottok den, og nå sliter jeg med å få tak i selger (svarer ikke på mail). Jeg sier bare: STYR UNNA!

 

-Tommy

Har opplevd det samme med denne selgeren, første handel gikk knirkefritt, andre handel svarte de ikke på mail før jeg truet med negativ karakter og krav om at de betalte tilbake pengene mine. Da ble det fortgang i sakene. Kommer uansett neppe til å kjøpe fra denne selgeren igjen.

Lenke til kommentar

En gang jeg handlet på QXL følte tok det lang tid før jeg fikk varene. Selger lovte to ganger at han skulle sende samme dag uten at noe skjedde. Så sluttet han å respondere på mail i det hele tatt. Til slutt fikk jeg imidlertid varene etter å ha truet med forliksrådet osv.

 

Jeg handler fortsatt på QXL men prøver nå å sjekke opp litt mere før jeg betaler. Dette innbefatter:

-Sjekke karakerer på selger (før du gir bud). Negative bør egentlig ikke forekomme i det hele tatt.

-Sjekke at telefonnummeret selger har oppgitt er hans og at det er mulig å få tak i vedkommende på dette.

-Slå opp selger i skattelistene. Dette er guntstig siden du da får sjekket opp at navn og til dels adressen som er oppgitt eksisterer og stemmer. I tillegg finner du alder på selger og om vedkommende har noen inntekter. Dette synes jeg er et bra tips.

 

Fortsatt ingen garanti for at det ikke er snakk om en svindler, men man får i hvertfall sjekket opp litt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei, jeg har de beste erfaringer med Qxl. :yes:
Det har hendt en gang at jeg fikk feil vare og det ble liit kluss. :mad: Etter at jeg tok kontakt med Qxl så ble det fart i sakene.
Endel av dem som er inne på Qxl bruker jo auksjonen som utsalgssted og markedsføring. En trussel om utestengning fra Qxl pleier å gjøre susen mot slike firmaer! :wallbash:
Lenke til kommentar

Tusen takk for tips, og dere som har erfaringer med samme bruker.

Jeg har sendt en mail til brukeren, der jeg ba han få fortgang i sakene, jeg truet med negativ kommentar, og forliksrådet.

Jeg har også sendt en mail til qxl, selvom han har 4400 kommentarer, så har han også 3 negative kommentarer i måneden.

Lenke til kommentar

La i dag inn negativ karakter på QXL på selger som trådstarter har problemer med. Han "tok hevn" med å gi meg en negativ karakter tilbake innen 1 time. Det sier vel sitt om hvor seriøs selgeren er. Han har tid til å gi negative karakterer, men ikke tid til å svare på mail. Har fortsatt ikke fått noe svar på henvendelsen min, og regner vel heller ikke med å få det.

 

Her er kommentaren til karakteren han ga meg: "Asked questions AFTER auction, then gave me a negative for being busy at times he sent mail..." Vel, å ikke få tilbakemelding på over en uke er i mine øyne uakseptabelt. Bare det å få klarert et par spørsmål før jeg betalte tok alt for lang tid. Fikk ikke svar før etter ca. 1 uke.

 

Hvorfor i svarte legger han inn karakterer på engelsk når han skriver mailer på norsk? :hmm:

 

Jaja, uansett - tror denne selgeren er noe tvilsom. Hvem andre i dette langstrakte land er det som kombinerer en nettbutikk med sexleketøy og tilbehør til spillkonsoller?

Lenke til kommentar
Har for kort tid siden vunnet auksjon fra samme selger. Tok LANG tid før jeg fikk kontakt med ham. Etter betaling var gjennomført, gikk det dog få dager før jeg mottok varen. Den var desverre defekt når jeg mottok den, og nå sliter jeg med å få tak i selger (svarer ikke på mail). Jeg sier bare: STYR UNNA!

 

-Tommy

Er jo ikke QXL sin feil.

Men du har jo adresse og telefon nummer til selger? Er jo bare ringe eller besøke han. Bor han langt unna leier du inn noen som besøker han hehe :D

Lenke til kommentar
Har for kort tid siden vunnet auksjon fra samme selger. Tok LANG tid før jeg fikk kontakt med ham. Etter betaling var gjennomført, gikk det dog få dager før jeg mottok varen. Den var desverre defekt når jeg mottok den, og nå sliter jeg med å få tak i selger (svarer ikke på mail). Jeg sier bare: STYR UNNA!

 

-Tommy

Er jo ikke QXL sin feil.

Men du har jo adresse og telefon nummer til selger? Er jo bare ringe eller besøke han. Bor han langt unna leier du inn noen som besøker han hehe :D

Jeg har vel heller ikke skrevet at det er QXL sin feil? Uansett - en liten helgtur med balltre frister :p

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som om det er en kar som selger mye rart:

 

Randy Rod, Ladies Orgasmus Cream 50ml, Penis Power Cream 50ml, Anal Douche, Suspender Belt & Open Crotch Panties, Pearl Diver Rabbit, Jelly Dong og sist men ikke minst Expanding Vibrating Butt Plug :!:

 

Bare litt av det som ligger under negative karakterer...

Lenke til kommentar

Hvorfor svarer han alle på Engelsk?

 

Sitter å ser på de negative karakterene hans nå , og han svarer kun på engelsk... Merkelig dude , som syntes ladies orgasmus creme var så bra at han aldri sendte den ut til kjøperne! :!:

 

Han kommer sikkert her inne på forumet snart og...

Lenke til kommentar
Har for kort tid siden vunnet auksjon fra samme selger. Tok LANG tid før jeg fikk kontakt med ham. Etter betaling var gjennomført, gikk det dog få dager før jeg mottok varen. Den var desverre defekt når jeg mottok den, og nå sliter jeg med å få tak i selger (svarer ikke på mail). Jeg sier bare: STYR UNNA!

 

-Tommy

Er jo ikke QXL sin feil.

Men du har jo adresse og telefon nummer til selger? Er jo bare ringe eller besøke han. Bor han langt unna leier du inn noen som besøker han hehe :D

Jeg har vel heller ikke skrevet at det er QXL sin feil? Uansett - en liten helgtur med balltre frister :p

Hehe nei nei, har ikke sagt at du har sagt det ;P

Nordic Import.. Minner meg om han der typen som drev playstation2.no og harrypotter.no. Hadde ikke han noe lignende navn, noe med nordic.. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...