Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

effektøkning på a6 1.8T


KriZ87

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Audi A6 1.8T 2000 modell som jeg gjerne vil ha litt effekt økning på.. Har tenkt litt på filter, chip, dump ventil men vet lite om slikt.. trenger tips og råd og tar gjerne imot forslag.. Og hvor kan jeg få tak i greie felger til en bra pris?

 

KriZ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TSracing er vel og ett firma det går an å høre med, som jeg bare har positive ting å si om. De bruker forøvrig honester programmer som skal være ganske gode :)

Mer info og kontaktinfo finner du her

 

Når det gjelder dekk/felg går det an å høre med Sharif, som pleier å være ålreit på priser etc. På en A6 ville jeg (som på mange andre biler) gått for 8.5x19" eller 9x19" med 235/35-19.. just my 5 cents

Lenke til kommentar
www.simco.no - Politiet bruker (brukte?) han når de skal trimme opp sine biler..

 

Litt offtopic, men akkurat hva slags mods gjør politiet med sine biler da?

Er nødt til å vite hva jeg må hamle opp med dersom jeg må stikke fra dem, veit du xD

Etter hva jeg har fått opplyst er bilene til politi stort sett bare chippa.. Og siden de fleste av bilene til politi ikke har noe voldsomt med motor i utgangspunktet, er det ikke rare greiene som sitter der nå heller... Tror ordentlig understell og hjul holder lenge hvis man skal kjøer fra politi. ;)

 

Men tilbake til topic:

 

I teorien skal du aldri kunne få mer enn 190-195hk ut av orginal turboen, dvs, K03 turboen, så med chip, eksos og filter så får du vel klemt ut som mye som mulig av den turboen. (Selv om chip produsenter oppgir 210-215hk). TS-Racing og ES Tuning er to firmaer jeg kan anbefale. Bare positive ting å si om begge firmaene!

 

 

Når det gjelder hjul har vel både ASA og Radius en del fete hjul.

Ville ikke gått for noe mindre enn 19" på A6'n.. Det kler bilen veldig godt! Særlig sammen med litt senking! :dribble:

 

 

Magnus

Lenke til kommentar
Takk for gode svar.. Men blir det ikke veldig ukomfortablelt med 19"?? kommer vell til å kjenne ver sten som ligger på bakken.. Og leste et sted at det og ha filter på bilen kan være skadelig..?? spessielt på turbo biler..?

 

mvh KriZ..

Jeg synes ikke at 19" er noe ukomfortabelt. - Etter å ha kjørt ganske mange forskjellige biler på det. bl.a VW Bora (235/35-19) VW Passat (265/35-19), 2x Audi A6 (235/35-19) Audi A4 (235/35-19), hvor de fleste bilene også var senket, noen mer enn andre. Synes faktisk det er meget komfortabelt å kjøre med.. Størrste "ulempen" med lavprofil er jo at man må være mer forsikring med fortauskanter osv, men det anser jeg ikke som noe problem.

 

Når det gjelder filter, så er det noen typer filter og noen behandlingsmåter av filteret som kan ta luftmassemåleren, derfor, spørr noen som driver med trimming.. Du har jo fått listet opp noen alternativer ;)

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...