Gå til innhold

Mpx anmelder meg for svindel! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Fikk følgende fail etter jeg lurte på hvorfor ikke varene mine hadde blitt godskjent:

 

Emne: Svindelforsøk - MPX, ordre overføres til Politi for etterforskning !

 

Med vennlig hilsen / Best Regards

 

Hugo Rask-Jensen

WEB Distribusjon AS

 

 

Hva skal jeg gjøre?!?

 

Bør jeg gå til politiet her?!?!

 

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig

 

Hvis du ikke har snakket med de bør du ta en telefon og be om en forklaring på hva som har skjedd.

 

Virker jo rart hvis de ikke har kontaktet deg angående hva saken dreier seg om før de selv har gått til politiet.

 

Har bare gode erfaringer med mpx selv hittill. *Bank i bordet*

Endret av bcorny
Lenke til kommentar

Du er 14 år, hva eller hvordan skulle du betale?

 

Tror de fleste vil ha folk over 18 til å bekrefte ordren? Mulig at jeg er inne på noe her? ;)

 

EDIT: sakset fra mpx.no

 

Salgsbetingelser

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra MPX.no til forbrukere.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Salgsbetingelsene og annen informasjon på MPX.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling. Versjonsnummeret blir gjentatt på ordrebekreftelsen.

 

Alt. 1: For å kunne handle på MPX.no må du ha fylt 18 år.

Alt. 2 : Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.

 

Det samme gjelder for kredittkort om du brukte dette, så om du har oppgitt mangelfulle opplysninger så kan dette oppfattes som svindel.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Hmm.... om du er 14 år og har bestilt fra MPX.. så kan du ta det helt med ro tror jeg... de kan nemlig ikke føre en sak mot deg ettersom du er under den kriminelle lavalder som er 16 år.

 

Men kan være lurt å ta kontakt med MPX og ordne opp.... og... saken løser seg jo om du får tillatelse fra foreldrene dine...

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar
Hmm.... om du er 14 år og har bestilt fra MPX.. så kan du ta det helt med ro tror jeg... de kan nemlig ikke føre en sak mot deg ettersom du er under den kriminelle lavalder som er 16 år.

 

Men kan være lurt å ta kontakt med MPX og ordne opp.... og... saken løser seg jo om du får tillatelse fra foreldrene dine...

Det er den seksuelle lavalder som er 16. Den kriminelle lavalder er 15... Ikke at det har noen betydning da, hvis fyren er 14.

 

Edit: småplukk... mest for syns skyld. Også skriveleif da...

Endret av l_samu
Lenke til kommentar
det er den seksuelle lavalder som er 16. Den kriminelle lavalder er 15... ikke at det har noen betydning da, siden fyren er 14.

Ironisk, egentlig. Du er gammel nok til å måtte stå strafferettslig ansvarlig for dine handlinger, men ikke gammel nok til å ha sex.

 

Men On Topic: har du 100% rent mel i posen, ja eller nei?

 

Edit: hvem ville forresten finne på å svare 'nei' med mpx inne på forumet :p.

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...