Gå til innhold

Michael Moores løgner


TJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lærte ihvertfall at krigen i afghanistan hadde noe å gjøre med en oljeledning når jeg hadde samfunnsfag på foss skole i byen.

Du hadde nok en lærer som hadde problemer med å skille fakta fra egne meninger.

 

Litt for mange mennesker tror at slik dem oppfatter ting, slik er det også i virkeligheten. Å trekke inn aspektet er en ting. Å slå fast spekulasjoner som fakta er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Jeg lærte ihvertfall at krigen i afghanistan hadde noe å gjøre med en oljeledning når jeg hadde samfunnsfag på foss skole i byen.

Fyda!! Alle vet jo at kriger alltid blir startet på bakgrunn av humanitære mål og ønsker om å gjøre verden til et bedre sted for alle. Dersom du har hørt noe annet er det bare løgner og propaganda fra venstresiden.

Lenke til kommentar
Ja, det onsket a koble det at oppressive regimer som Saddam sitt var en grunn til at terrorisme er et problem, og at regimer som Saddams stottet terrorisme, og regimer som Saddams skjuler og hjelper terrorister.

jaha?

Saddam støttet etterlatte etter palestinske selvmordsbombere økonomisk.

Så bra, for Israel jevner jo husene deres med jorden. De trenger peng til å bygge nye hus.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg lærte ihvertfall at krigen i afghanistan hadde noe å gjøre med en oljeledning når jeg hadde samfunnsfag på foss skole i byen.

Da far du nok ga tilbake til denne laereren og sporre hvorfor det er ingen som har bygget oljeledningen, hvorfor Unocal, som ville lage ledningen, gav opp pa prosjektet i 1998 (3 ar for krigen...) og har ikke gjenopptatt prosjektet i det hele tatt, og hvorfor Afghanistan, Pakistan, og et annet land har signert en avtale seg imellom for a lage en oljeledning, men finner ingen selskap som er villige til a lage den...

 

Da skal vi se hvor klok den laereren din er.

 

Fyda!! Alle vet jo at kriger alltid blir startet på bakgrunn av humanitære mål og ønsker om å gjøre verden til et bedre sted for alle. Dersom du har hørt noe annet er det bare løgner og propaganda fra venstresiden.

Ja, for bare pa venstresiden finner man tankegangen om at mennesker faktisk bare gjor ting for okonomiske/egoistiske grunner... og aldri for gode og moralske grunner. :roll:

Lenke til kommentar
Bohoo, Moore ljuger!11  :cry:

 

So what? 95% av alle folkene som ser filmen vet ikke dette, og det er det som teller.

 

Den nåværende krigspresidenten, Bush, må gå uansett midler. Dette har Moore skjønt.

 

Støtter det fullt ut.

:nei:

 

Hva med å gi oss en forklaring på hvorfor du syntes at Bush må gå uansett midler ?

 

Å bruke løgn og bedrag for å få påvirke folks meninger i en sak er for meg forkastelig.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Bohoo, Moore ljuger!11  :cry:

 

So what? 95% av alle folkene som ser filmen vet ikke dette, og det er det som teller.

 

Den nåværende krigspresidenten, Bush, må gå uansett midler. Dette har Moore skjønt.

 

Støtter det fullt ut.

:nei:

 

Hva med å gi oss en forklaring på hvorfor du syntes at Bush må gå uansett midler ?

 

Å bruke løgn og bedrag for å få påvirke folks meninger i en sak er for meg forkastelig.

Kanskje jonas er en av de 95% som ikke visste bedre?

 

Hvis Bush må gå uansett midler, vil det si at han har gjort noe gale. Noe man ikke behøver lyve om. Hvis han virkelig er så gale kunne man laget en sann, upartisk film om han, og det ville vært nok.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Vel, for å få noen gjennom i statene, må det enten inkluderes i et BigMac-meal eller implementeres i en blockbuster movie. ELLER smøre litt på.

  • Bush invaderte Irak uten FN.
  • Bush ødela Afganistan.
  • Bush inrømmer at han er en krigspresident. Kriger skal ikke være en utvei.
  • Bush er en cowboy og alkis. Pappagutt og nikkedukke for store, amerikanske selskaper.

Dette er hva jeg er blitt fortalt. Kildene er media og media og media.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar
Bush invaderte Irak uten FN.

Og Clinton gjorde ingenting uten FN-samtykke?

Bush ødela Afganistan.
Ødela og ødela, de hadde nylig valg der, og den første velgeren var en ung jente. Jeg tør påstå at det går mot bedringens vei.
Bush inrømmer at han er en krigspresident. Kriger skal ikke være en utvei.

Krig er en utvei som ofte er nødvendig, og Bush vet når.

Bush er en cowboy

Cowboy er ikke en fornærmelse, det er et respektert yrke.

og alkis.

Eller, du vet, avholdsmenneske. You know, whatever.

Pappagutt

Sammen med alle fra Bærum? :p

og nikkedukke for store, amerikanske selskaper.

Det lukter Fahrenheit av dette utsagnet.

Lenke til kommentar
Bush invaderte Irak uten FN.

Og Clinton gjorde ingenting uten FN-samtykke?

Og hva i all verden har det med saken å gjøre? Gikk Clinton til krig mot noe land pga. noen svært så løse rykter om MØV? Gikk han i det hele tatt til krig? Var han en krigspresident slik som Bush?

 

Bush inrømmer at han er en krigspresident. Kriger skal ikke være en utvei.

Krig er en utvei som ofte er nødvendig, og Bush vet når.

Dersom han hadde visst når, hvordan har det seg da at han innvaderte Irak? :lol:

Bush er en cowboy

Cowboy er ikke en fornærmelse, det er et respektert yrke.

Burde ikke Cowboyer jobbe som Cowboyer ute på prærien og i stallen, og ikke gå til krig mot land pga. løse rykter?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
So what? 95% av alle folkene som ser filmen vet ikke dette, og det er det som teller.

 

Den nåværende krigspresidenten, Bush, må gå uansett midler. Dette har Moore skjønt.

 

Støtter det fullt ut.

 

Heh. Hvis Bush faktisk gjorde noe sa galt at han burde blitt kasta pa doren... hvorfor ikke bare fortelle sannheten om dette da? Hvorfor dikte opp ting, lyve, og ta ting ut av sammenheng? Hvis du ikke klarer a argumentere saken din uten a lyve og dikte opp ting, da har du tydeligvis ikke en troverdig sak.

 

Vel, for å få noen gjennom i statene, må det enten inkluderes i et BigMac-meal eller implementeres i en blockbuster movie. ELLER smøre litt på.

Dette vil jeg si er anti-amerikanisme... Ser meget kritisk pa denne fremstillingen din av amerikanere som dumme dyr som ma kjopes av mat og film.

 

Bush invaderte Irak uten FN.
Ja, og?
Bush ødela Afganistan.
Mhm, de har avholdt valg for forste gang der, og kvinner har rettigheter, og fikk stemme, etc, etc, etc. Tror nok kanskje du bor la afghanere fortelle om tilstanden av landet sitt.

 

Bush inrømmer at han er en krigspresident. Kriger skal ikke være en utvei.
OK... Her viser du tydelig dine farger... Bush sa at han er krigspresident. Gjett hvorfor. Fordi han er president under en krig. Hvor tykkskallet gar det an a vaere?

 

Bush er en cowboy og alkis. Pappagutt og nikkedukke for store, amerikanske selskaper.
Hvis du ikke har noen sterkere argument enn latterlige fremstillinger som dette, tror jeg du ma se at du har tapt.

 

Og hva i all verden har det med saken å gjøre? Gikk Clinton til krig mot noe land pga. noen svært så løse rykter om MØV? Gikk han i det hele tatt til krig? Var han en krigspresident slik som Bush?

:roll:

Bush gikk ikke til krig pga "lose rykter". Bare naiive folk som deg tror pa noe slikt. USA gikk til krig for a fjerne Saddam Hussein, de fikk han til a bryte resolusjon 1441. Makan til syndebukker som media skaper altsa... Clinton var ogsa krigspresident ja, det var krig i Kosovo, og Clinton var president under denne krigen: krigspresident.

 

Burde ikke Cowboyer jobbe som Cowboyer ute på prærien og i stallen, og ikke gå til krig mot land pga. løse rykter?
Igjen, kanskje du bor informere deg om de ordentlige grunnene til krigen, isteden for a gulpe opp foret som norske media har stappet ned i kjeften pa deg. Hjelp deg selv: les.

 

Btw, I bowling for columbine, den "åpne bankkonto, får hagle" var skuespill.

De ga ikke ut hagler over disken slik Moore viste i filmen, dette var noe han rigget opp. Vanligvis sjekker de personen og etter et par uker får du hagla tilsent.

Duh. :D

Lenke til kommentar
Den nåværende krigspresidenten, Bush, må gå uansett midler. Dette har Moore skjønt.

 

Støtter det fullt ut.

Og du baserer selvsagt konklusjonen om at Bush må gå, og at Moore gjør det rette, på alt annen enn informasjon fra Moore og hans like!!!

 

Og som illustrasjon. Du bruker ordet 'krigspresident' selvsagt fullt klar over at dette var noe Bush sa han ikke ønsket å være, og at det er en rolle omstendighetene har plassert han i.

 

Oh sweet irony.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Bush gikk ikke til krig pga "lose rykter". Bare naiive folk som deg tror pa noe slikt. USA gikk til krig for a fjerne Saddam Hussein, de fikk han til a bryte resolusjon 1441. Makan til syndebukker som media skaper altsa...

 

Ja huff, de slemme mediaene, Det er ikke annet en løgner og svartmaling å finne der(+ at alt er konspirasjoner fra venstresiden). Hmm...kan ikke huske at Clinton ble en gigantisk syndebukk av krigen slik som Bush. Fillern....der røyk den teorien. :roll:

 

Og det som brøt res. 1441 var de såkalte MØV. Kanskje Bush-Adm. har en annen definisisjon på MØV enn det resten av verden har? :roll: Hadde de funnet snurten av noe MØV hadde de hvertfall hatt en legitim grunn. Vi venter fortsatt på resultater!

Og et tankekors: Hvis Irak brøt våpen-nedrustnings avtalen, gitt av FN, og da fortjente å bli innvadert, fortjener ikke USA også å bli invadert fordi de selv gikk imot FN's vilje. Er det kanskje slik at Bush-administrasjonen har definert at det er helt OK at de selv bryter regler, men dersom andre tilsynelatende gjøre det, da skal de innvaderes?

Resolusjoner gitt fra FN var tydeligvis helt bra nok til å kunne innvadere land og haste ut i krig. Litt merkelig at resolusjoner til IKKE å gå til krig fra samme organet IKKE var godt nok?

 

Clinton var en krigspresident i den forstand at han ble med i krigen, som forøvrig hadde bred støtte blant hele Europa og FN(kanskje med unntak av Russland og Kina). Dette var ingen Krig instigert av Clinton-administrasjonen, basert på feilaktige info om Jugoslavisk aktivitet.

 

Satt Clinton på TV intervjuer etterpå med lysende øyne og proklamerte at han var en krigspresident pga. dette?

Hvem (feks.) var det som gjorde dette? Hmmmm..husker ikke... :lol:

 

Burde ikke Cowboyer jobbe som Cowboyer ute på prærien og i stallen, og ikke gå til krig mot land pga. løse rykter?
Igjen, kanskje du bor informere deg om de ordentlige grunnene til krigen, isteden for a gulpe opp foret som norske media har stappet ned i kjeften pa deg. Hjelp deg selv: les.

Kanskje du bor informere deg om de ordentlige grunnene til krigen, isteden for a gulpe opp foret som "Bush-administrasjonen" har stappet ned i kjeften pa deg. Hjelp deg selv: les.

Lenke til kommentar
Bush gikk ikke til krig pga "lose rykter". Bare naiive folk som deg tror pa noe slikt. USA gikk til krig for a fjerne Saddam Hussein, de fikk han til a bryte resolusjon 1441.

 

Jeg er enig i det du sier, dog jeg ikke skjønner hva du mener med at USA fikk Saddam til å bryte resolusjon 1441.

 

Og, da jeg søkte etter resolusjon 1441 på google fant jeg denne

hadde jeg ikke trodd :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...