Gå til innhold

IBM 45GB HD lager "skurrelyder"


Pingvin

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg meg en IBM 45GB harddisk, plutselig en gang ville den ikke starte oppe lenger, den laget masse "skurrelyder" (1-2-3 pause 1-2-3 pause osv.).

Jeg prøvde å bytte IDE-kontroller, master/slave, prøvde til og med same disken i en annen maskin..ingenting funket.

 

Jeg leverte inn harddisken til Komplett, der jeg kjøpte den, når jeg nå fikk en ny disk, så funket den i 2-3 dager, så kom samme lydene igjen....

Denne gangen hadde jeg nettopp kjøpt meg en ny maskin også, Asus A7V266 + AthlonXP 1700.

 

Siden jeg ikke får startet disken, kan jeg ikke teste disken med det IBM verktøyet..

 

Det er vel lite sannsynlig å få byttet denne disken i en disk annet enn IBM, hos Komplett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge loven har leverandør rett til å bytte eller reparere en vare minst engang. Har de allerede byttet engang så ville jeg bedt om ett annet merke eller pengene tilbake.

 

Jeg har hatt samme problem med min IBM harddisk og idag skjedde det igjen. Fikk reparert det første gangen (bad sectors), men kom altså skurre lyden tilbake igjen. Skal ringe PS Data imorgen og be om en WD disk istedet.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Vel... har sendt inn min IBM 60GB idag til PS Data. De er utrolig greie, ikke noe problem å bytte til ett annet merke. Jeg valgte som nevnt Western Digital 80GB 7200RPM (kostet meg 100 lapp ekstra, men det er verdt de 20GB'ene ekstra :smile:).

 

Ser fram til å sette inn den og høre forskjellen fra IBM'en, har hørt at WD skal være stillegående.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...