Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lavest PING - internett via ADSL eller Kabel-TV?


Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke noe svar på dette noe annet sted i forumet - får håper det ikke skyldes at det er jeg som er dårlig til å lete. :)

 

Det jeg lurer på, er om noen her vet hva som vil gi lavest PING-verdier når man sammenlikner bredbånd via ADSL og bredbånd via kabel-TV (som f.eks. kanal digital)? Mener jeg hørte en gang for leeeenge siden at ADSL skal være best på dette punktet, men er ikke sikker på om jeg husker riktig nå...?

 

Er jo kjekt å ha lavest mulig ping når det gjelder online-gaming tross alt, spesielt i fps-shooters. :yes: Alle innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ADSL gir bedre tider enn kabel. Men så har man jo firmaer som lyse for eks som jeg går ut ifra gir enda bedre ping tider igjen, så blir vanskelig å sammenligne ADSL og kabel. Tror nok heller man må sammenligne leverandør og leverandør (ping tider er jo forskjellig fra leverandør til leverandør på ADSL også).

Lenke til kommentar

For øyeblikket sitter jeg med ADSL fra Telenor, og er bosatt i Ottestad i Stange kommune (3km unna hamar sentrum), og får 17-20ms på ping mot www.vg.no og 17-19ms på ping mot telenor.

 

Klure: Interessant å se de tallene du oppgir fra din Canal Digital linje, spesielt siden du har en slik variasjon til tider. Jeg skal teste litt mer pinging fra min linje på kveldstid og slikt (er vel sikkert da nettet er mest opptatt regner jeg med) og se om jeg også får høyere tall til tider slik du oppgir.

 

Saftis og WeeR: OK, det kan jo virke som om dere har rett i at ADSL er noe kjappere, spesielt med tanke på det Klure skriver.

 

Noen av dere har jo helt sinnsykt lave verdier forøvrig, skulle ønske jeg hadde hatt 6-7ms også. :yes: Men man merker vel ikke så veldig mye forskjell på 10ms opp eller ned kanskje?

Lenke til kommentar

Auda, det høres jo ikke bra ut for bredbånd over kabel-TV sin del, da. Da høres det jo ut som om det jeg har nå (ADSL) er best med tanke på ping med andre ord, selv om kanskje Catch og evt andre leverandører kan være noe raskere enn Telenor.

 

Pingen min er altså ikke så verst - så lenge broren min kutter ut med å laste ned diverse stuff når jeg spiller på nettet vel og merke: Jeg fikk jo plutselig 750ms i ping når jeg spilte Counter-strike Source her om dagen, mot de vanlige 60ms på samme server. :p

 

Edit: Skriveleif.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...