Gå til innhold

ITavisens test av S700i


THacker

Anbefalte innlegg

Gudberdre folkens. Slutt å krangle om hvilke mobil som er best. Det er fjortisfakter. Smak og behag dikterer folks hverdag, og det har det alltid gjort, slik er det. Men man trenger ikke å slamme verken det ene eller andre for det.

 

S700i har jeg ventet på 1 år, og den passer mitt bruk ypperlig. Jeg kunne handlet en P910 og SPART 200,- kroner, men hvorfor gjorde jeg ikke det? Jo, jeg har ikke bruke for Symbian, jeg er ingen ingen businessman. Jeg kommer aldri til å lese word-exel eller PP filer. Det er så mye Symbian-muligheter jeg aldri kommer til å bruke og da trenger jeg den ikke.

 

Trenger jeg S700i? Ja, jeg trengte mp3-spiller, radio, digitalkamera jeg kan bruke, radio, design, kongeskjerm, store taster, brukevennlighet osv. Alt dette fikk jeg til 4500,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du fikk en STOR telefon, mp3 spiller med maks 128MB minne og et 1mp digitalkamera til 4500 spenn...ikke akkurat et røverkjøp må jeg si :p

Jeg gjentar:

 

Trenger jeg S700i? Ja, jeg trengte mp3-spiller, radio, digitalkamera jeg kan bruke, radio, design, kongeskjerm, store taster, brukevennlighet osv. Alt dette fikk jeg til 4500,-

 

Minnebrikken er på 128 + det som er i mobilen (ca. 40) iflg WP) Jeg trenger ikke mer, er hjemme hver dag og kan bytte låter da. Vil jeg ha 20 gig får jeg kjøpe meg en iPod. Kamera er 1.3 mp og egner seg meget godt til å skrive ut bilder i den vanlige bildestørrelse. Vil jeg skrive ut i A1 format får jeg handle et 5 mp. (Samsung lanserer forresten en mobil med 5 mp kamera om kort tid.....i Asia)

 

Jeg syntes ikke den er for stor, smak og behag kan ikke diskuteres. MEn jeg forstår at mange syntes den er stor, og det er der D500 kommer inn. :yes:

Lenke til kommentar
jeg skal heller ikke ha den!  (jada , har råd ja!) for jeg skal ha 6630 nemlig!

 

jeg synes det største minuset med sonyen er menysystemet. Det er alt for simpelt!

 

mangler de små finessene liksom, som f.eks å slå av sendte meldinger!!! det kan man med  nokia 3220 til 1900;  !!!  det er disse små tingene som irriterer!

 

det er for simpelt og kjipt rett og slett!  kjedelig er også et ord! blir fryktelig fort lei av det ....samme med samsung også...

 

takk for småfinessene nokia!

Kan du nevne flere slike småfinesser som du savner?

 

Personlig synes jeg det bare er en fordel å lagre sendte meldinger. Mang en gang har jeg kommet på i ettertid at jeg kan ha skrevet noe galt i meldingene, og da er det håpløst om meldingen automatisk er slettet med en gang meldingen er sendt. I tillegg er det mange sendte meldinger jeg av forskjellige årsaker ønsker å beholde til ettertiden.

 

Helt ærlig må jeg innrømme at det er ganske sært av deg å la være å kjøpe en telefon bare fordi den ikke automatisk sletter de sendte meldingene dine... Men deg om det. Telefonen har mer enn nok plass til meldinger. Å samle opp sendte meldinger i en folder, for så å slette samtlige i en enkel tre-tasters sekvens en gang i uken, ser jeg ikke på som noe problem.

jeg skrev ikke jeg ønsket en mobil som slettet meldingene automatisk...

 

JEG ØNSKER ET VALG!!! at jeg KAN få den til å slette automatisk vis jeg ønsker det.

 

 

jeg synes menyen er simpel og kjedelig , jeg ble dritlei etter 2 dager... det var forsåvidt k700, men samme greiene...

 

 

HER FÅR MAN VALUTA FÅR PENGA: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250834

Endret av jmmk
Lenke til kommentar
jeg skrev ikke jeg ønsket en mobil som slettet meldingene automatisk...

 

JEG ØNSKER ET VALG!!! at jeg KAN få den til å slette automatisk vis jeg ønsker det.

 

 

jeg synes menyen er simpel og kjedelig , jeg ble dritlei etter 2 dager... det var forsåvidt k700, men samme greiene...

 

 

HER FÅR MAN VALUTA FÅR PENGA: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=250834

Hva er det som gjør at du synes menyene er så simple og kjedelige? Det eneste du har sagt, er jo at du ikke har valget om å automatisk få slettet sendte meldinger. Hvilke andre finesser er det du savner?

 

Personlig synes jeg menyene til Nokia og Siemens er langt kjedeligere enn de nye menyene til SE. Men det er smak og behag.

 

Og 6630 synes jeg ikke er noe vakkert stykke telefon. Designet faller jeg ikke for. Men, som sagt, smak og behag.

 

Prisstrategien er det lite vi kan gjøre med. Så lenge SE har etterspørselen, ser jeg ingen grunn til at de skal sette ned prisene med det samme. Etterhvert får de som ikke bryr seg om annet enn å få telefonen, kjøpt seg ferdig, og SE setter ned prisen på telefonen. Sånn er gangen i hverdagen, nærmest uansett bransje.

 

For øvrig er det litt vanskelig å få særlig valuta for pengene for Samsungmobilen du linket til, da den ikke er å få tak i ennå... Og hva med øvrige funksjoner på telefonen? De tviler jeg på du har tatt med i betraktningen.

 

Men jeg ser frem til at du svarer på hva jeg har spurt deg om. Påstander er en ting. Å kunne begrunne hva man påstår, er noe helt annet. Ingen telefoner er perfekte, og kommer aldri til å bli det. Alltid er det noe man vil savne, om det så bare er små finesser. Dette gjelder SE såvel som Nokia.

 

Men vil du ha Nokia så får du for all del kjøpe den. Gjør meg ingen verdens ting. Men å bashe S700 bare fordi den ikke har muligheten for automatisk sletting av sendte meldinger, synes jeg grenser til det tåpelige... Men det er jo min mening

Lenke til kommentar
er ikke denne penere , så veit ikke jeg! :love:

Det morsomme er at 6630, som er en 3G-mobil, ikke har kamera og dermed ikke støtter videotelefoni. En av de vikigste grunnen til at jeg ser fram til 3G er videotelefoni.

En 3G-mobil som ikke har kamera har tapt siden denne tjenesten er en av de største fordelene med 3G, i tillegg til farten. Tenk på døve mennesker f.eks, de kan bruke tegnspråk.

Lenke til kommentar
er ikke denne penere , så veit ikke jeg!  :love:

Det morsomme er at 6630, som er en 3G-mobil, ikke har kamera og dermed ikke støtter videotelefoni. En av de vikigste grunnen til at jeg ser fram til 3G er videotelefoni.

En 3G-mobil som ikke har kamera har tapt siden denne tjenesten er en av de største fordelene med 3G, i tillegg til farten. Tenk på døve mennesker f.eks, de kan bruke tegnspråk.

Ikke har kamera? Hva er det du babler om? Den har 1.3Mpx kamera. Den har ikke 2 kameraer nei, så mulighet for videotelefoni er nok som du sier borte. Men kamera har den!!

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha EDGE, bør du kjøpe mobben i USA. Der har det kommet en modell som heter S700a. Helt lik + EDGE. SE har nok fått hørt det i USA.... :!:

Ellers synes jeg det er en kongemob!

Du mener kanskje S710? Som manger GSM 900 båndet. Kanskje ikke så veldig attraktiv i Norge da...

Hehe.... :dribble: upssss. :blush: D var kanskje litt feil.

D er vel mulig å bruke EDGE i de største byene i Norge????

Eller er jeg helt på jordet?

Bruker vi både 850 og 1900 i Norge eller??

Lenke til kommentar
du fikk en STOR telefon, mp3 spiller med maks 128MB minne og et 1mp digitalkamera til 4500 spenn...ikke akkurat et røverkjøp må jeg si :p

Jeg gjentar:

 

Trenger jeg S700i? Ja, jeg trengte mp3-spiller, radio, digitalkamera jeg kan bruke, radio, design, kongeskjerm, store taster, brukevennlighet osv. Alt dette fikk jeg til 4500,-

 

Minnebrikken er på 128 + det som er i mobilen (ca. 40) iflg WP) Jeg trenger ikke mer, er hjemme hver dag og kan bytte låter da. Vil jeg ha 20 gig får jeg kjøpe meg en iPod. Kamera er 1.3 mp og egner seg meget godt til å skrive ut bilder i den vanlige bildestørrelse. Vil jeg skrive ut i A1 format får jeg handle et 5 mp. (Samsung lanserer forresten en mobil med 5 mp kamera om kort tid.....i Asia)

 

Jeg syntes ikke den er for stor, smak og behag kan ikke diskuteres. MEn jeg forstår at mange syntes den er stor, og det er der D500 kommer inn. :yes:

selv om jeg bare tulla med deg, må jeg få arrestere deg litt der. 1mp er ikke nok til å skrive ut bilder i 10x15 format, 2mp er absolutt minimum der. 5mp holder heller ikke til en a1 utskrift, til nød en a3 hvis du ikke er så kresen (noe du ikke kan være hvis du skriver ut 10x15 fra et 1mp kamera...) :tease::tease:

Lenke til kommentar
er ikke denne penere , så veit ikke jeg!  :love:

Det morsomme er at 6630, som er en 3G-mobil, ikke har kamera og dermed ikke støtter videotelefoni. En av de vikigste grunnen til at jeg ser fram til 3G er videotelefoni.

En 3G-mobil som ikke har kamera har tapt siden denne tjenesten er en av de største fordelene med 3G, i tillegg til farten. Tenk på døve mennesker f.eks, de kan bruke tegnspråk.

Ikke har kamera? Hva er det du babler om? Den har 1.3Mpx kamera. Den har ikke 2 kameraer nei, så mulighet for videotelefoni er nok som du sier borte. Men kamera har den!!

Sorry :blush: , visste det. Mente bare an man ikke kan bruke videotelefoni på en skikkelig måte. Slik var det ja. :D

Lenke til kommentar
du fikk en STOR telefon, mp3 spiller med maks 128MB minne og et 1mp digitalkamera til 4500 spenn...ikke akkurat et røverkjøp må jeg si :p

Jeg gjentar:

 

Trenger jeg S700i? Ja, jeg trengte mp3-spiller, radio, digitalkamera jeg kan bruke, radio, design, kongeskjerm, store taster, brukevennlighet osv. Alt dette fikk jeg til 4500,-

 

Minnebrikken er på 128 + det som er i mobilen (ca. 40) iflg WP) Jeg trenger ikke mer, er hjemme hver dag og kan bytte låter da. Vil jeg ha 20 gig får jeg kjøpe meg en iPod. Kamera er 1.3 mp og egner seg meget godt til å skrive ut bilder i den vanlige bildestørrelse. Vil jeg skrive ut i A1 format får jeg handle et 5 mp. (Samsung lanserer forresten en mobil med 5 mp kamera om kort tid.....i Asia)

 

Jeg syntes ikke den er for stor, smak og behag kan ikke diskuteres. MEn jeg forstår at mange syntes den er stor, og det er der D500 kommer inn. :yes:

selv om jeg bare tulla med deg, må jeg få arrestere deg litt der. 1mp er ikke nok til å skrive ut bilder i 10x15 format, 2mp er absolutt minimum der. 5mp holder heller ikke til en a1 utskrift, til nød en a3 hvis du ikke er så kresen (noe du ikke kan være hvis du skriver ut 10x15 fra et 1mp kamera...) :tease::tease:

Er kresen jo. Men akkurat nå er 1.3 mp det beste man får tak i her. Med et bra bilderedigeringsprogram og skikkelig fotopapir blir bildene absolutt bra. Men seff, en mobil med 5 mp er å foretrekke med tanke på at digital zoom da faktisk kan brukes.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på teknikken du bruker. Mobilen er jo like stor som et vanlig kamera og kan derfor inneholde mye av det samme som er i vanlige kameraer. Grunnen til at SE f.eks ikke gjør det er vel at de er store på vanlige kameraer og må være forsiktig.

 

Men det gjenstår å se. Kommer til å komme masse snacks i årene som kommer.

Lenke til kommentar

Dere som har kjøpt S700i: Gratulerer med bra telefon! For det er den virkelig! :yes:

Men det tåpeligste er når Dinside skriver at kun kameraet og skjermen er verdt over 6000 kr... :ermm:

Dette er ufattelig mye penger, og det er SYND hvis nordmenn har blitt så bortskjemte at ikke de skjønner det...

 

Det jeg håper er at dere som har S700i kan holde hånden på hjertet å si at telefonen er dyr (i forholdt til funksjoner), og ikke bortforklare det med at:

"En telefon med mp3 spiller og kamera er verdt 6000 - 7000 kr!"

 

Men ellers skal jeg ikke klage på designet, det er en god idé, men med tastaturet blir den ganske big... (og jeg er fullt klar over at man kan bruke telefonen uten å ha tastaturet, men det er jo som en datamasking uten tastatur)

Lenke til kommentar
Dere som har kjøpt S700i: Gratulerer med bra telefon! For det er den virkelig! :yes:

Men det tåpeligste er når Dinside skriver at kun kameraet og skjermen er verdt over 6000 kr... :ermm:

Dette er ufattelig mye penger, og det er SYND hvis nordmenn har blitt så bortskjemte at ikke de skjønner det...

 

Det jeg håper er at dere som har S700i kan holde hånden på hjertet å si at telefonen er dyr (i forholdt til funksjoner), og ikke bortforklare det med at:

"En telefon med mp3 spiller og kamera er verdt 6000 - 7000 kr!"

 

Men ellers skal jeg ikke klage på designet, det er en god idé, men med tastaturet blir den ganske big... (og jeg er fullt klar over at man kan bruke telefonen uten å ha tastaturet, men det er jo som en datamasking uten tastatur)

Enig!, man kan jo få en nesten like bra telefon som S700i (k700i) til 3000,- bare uten minnekort, dårligere skjerm og og VGA kamera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...