Gå til innhold

ITavisens test av S700i


THacker

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som ikke har lyst på den mobilen der altså?

Nei, du er ikke det. Jeg har ikke lyst på den, og jeg kan ikke fatte at noen andre er villige til å betale så mye for så lite!

Hadde den hatt Symbian hadde jeg kanskje hatt lyst på den. Men jeg kan ganske enkelt ikke finne en logisk forklaring på at noen kan velge denne tingen kalt S700i over... noe som helst annet. Den koster jo for svarte mer enn P910i, som har trykkskjerm og Symbian!

Joda, P910i-skjermen har færre farger. Det skal uansett mye til for å merke forskjellen. Kameraet er ikke like bra, ok, jeg kan ikke nekte for det.

Men du får en SX1 og et 5 megapiksel-kamera for omtrent samme prisen, noe som etter all logisk tankegang gir mer for pengene. Også når det gjelder størrelse, dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal heller ikke ha den! (jada , har råd ja!) for jeg skal ha 6630 nemlig!

 

jeg synes det største minuset med sonyen er menysystemet. Det er alt for simpelt!

 

mangler de små finessene liksom, som f.eks å slå av sendte meldinger!!! det kan man med nokia 3220 til 1900; !!! det er disse små tingene som irriterer!

 

det er for simpelt og kjipt rett og slett! kjedelig er også et ord! blir fryktelig fort lei av det ....samme med samsung også...

 

takk for småfinessene nokia!

Lenke til kommentar

Joda, P910i-skjermen har færre farger.

Tenkte du på at P910i har færre farger enn S700i? Begge har 252k fargers skjerm.

 

Lurer på hva S700i hadde fått i terningkast på itavisen om den hadde normal pris jeg.

 

Sjekket ut en i dag, og den var faktisk mindre enn jeg trodde. Men expert solgte den til 7200 uten abo. Hva i h.... er det for en blodpris? Hadde litt lyst på den men da må prisen halveres fra expert sin ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke noe "keen" på å ha den telefonen!

Vannvittig kul, men er litt stor og DYR! Når man må betale så sinnsykt mye for den, ser jeg ikke vitsen...

Ville heller kjøpt en P910i enn S700i, hvis jeg MÅTTE velge mellom en av dem.. Jeg mener P910i også er dyr, men den er mer verdt pengene enn S700i...

Lenke til kommentar
Men jeg kan ganske enkelt ikke finne en logisk forklaring på at noen kan velge denne tingen kalt S700i over... noe som helst annet. Den koster jo for svarte mer enn P910i, som har trykkskjerm og Symbian!

Joda, P910i-skjermen har færre farger. Det skal uansett mye til for å merke forskjellen. Kameraet er ikke like bra, ok, jeg kan ikke nekte for det.

Men du får en SX1 og et 5 megapiksel-kamera for omtrent samme prisen, noe som etter all logisk tankegang gir mer for pengene.

Jeg kan gi deg en forklaring på hvorfor i hvert fall jeg og et par kamerater trolig kommer til å skaffe oss S700i:

1. Veldig mange får mobiler dekket av arbeidsgivere.

2. Jeg ønsker en med et godt kamera, fordi da har jeg alltid et kamera med meg. Om jeg så skulle kjøpe en SX1 og et digitaltkamera ville jeg likevel sjelden hatt med meg digitalkameraet. Når jeg skal ta ordentlige bilder (reiser/bryllup/"store anledninger") tar jeg uansett med speilreflekskameraet, som gir langt bedre bilder enn et digitalkamera.

3. Jeg behøver ikke symbian, og jeg har ikke behov for edge.

 

Med S700i får jeg derfor en mobil som har alle funksjoner jeg trenger: ringing, sms/mms, megapikselkamera, kan kobles mot PC, god skjerm, mp3, radio, kalender.

 

I forhold til mine kriterier er det derfor ingenting i veien for å kjøpe s700. Og selv om jeg ikke hadde fått dekket den av arbeidsgiver, hadde jeg vurdert å kjøpe den for egne penger.

 

Folk har ulike prioriteringer, og selv om du med dine prioriteringer ikke ønsker en slik mobil må du innse at for andre kan dette være en perfekt mobil.

Lenke til kommentar

Men for all del ikke bry dere om prisen i butikkene da?? 2004 for f***! minst 1000 kroner billigere på nettet, bare sjekk prisguiden til Amobil....

 

Jeg hadde valgt S700 over P910 anytime... og jeg er enig i 5 til p910 og 6 til s700 dels pga kameraet til s700... Og dette er etter dagens standard... Dagens standard i norge vil si uten 3g da dette nettet ikke er utbygd!

 

Folk som kjøper S700 har ikke behov for symbian, og folk som kjøper P910 har det trolig... synes ikke disse kan sammenliknes da det er to vidt forskjellige type telefon.... hver til sitt bruk.....

Endret av THacker
Lenke til kommentar
Jeg kan gi deg en forklaring på hvorfor i hvert fall jeg og et par kamerater trolig kommer til å skaffe oss S700i:

1. Veldig mange får mobiler dekket av arbeidsgivere.

2. Jeg ønsker en med et godt kamera, fordi da har jeg alltid et kamera med meg. Om jeg så skulle kjøpe en SX1 og et digitaltkamera ville jeg likevel sjelden hatt med meg digitalkameraet. Når jeg skal ta ordentlige bilder (reiser/bryllup/"store anledninger") tar jeg uansett med speilreflekskameraet, som gir langt bedre bilder enn et digitalkamera.

3. Jeg behøver ikke symbian, og jeg har ikke behov for edge.

 

Med S700i får jeg derfor en mobil som har alle funksjoner jeg trenger: ringing, sms/mms, megapikselkamera, kan kobles mot PC, god skjerm, mp3, radio, kalender.

 

I forhold til mine kriterier er det derfor ingenting i veien for å kjøpe s700. Og selv om jeg ikke hadde fått dekket den av arbeidsgiver, hadde jeg vurdert å kjøpe den for egne penger.

 

Folk har ulike prioriteringer, og selv om du med dine prioriteringer ikke ønsker en slik mobil må du innse at for andre kan dette være en perfekt mobil.

Joda, selvfølgelig. Men jeg syns bare ikke at den er verdt pengene. Den koster så usannsynlig mye!

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar
jeg skal heller ikke ha den! (jada , har råd ja!) for jeg skal ha 6630 nemlig!

 

jeg synes det største minuset med sonyen er menysystemet. Det er alt for simpelt!

 

mangler de små finessene liksom, som f.eks å slå av sendte meldinger!!! det kan man med nokia 3220 til 1900; !!! det er disse små tingene som irriterer!

 

det er for simpelt og kjipt rett og slett! kjedelig er også et ord! blir fryktelig fort lei av det ....samme med samsung også...

 

takk for småfinessene nokia!

Kan du nevne flere slike småfinesser som du savner?

 

Personlig synes jeg det bare er en fordel å lagre sendte meldinger. Mang en gang har jeg kommet på i ettertid at jeg kan ha skrevet noe galt i meldingene, og da er det håpløst om meldingen automatisk er slettet med en gang meldingen er sendt. I tillegg er det mange sendte meldinger jeg av forskjellige årsaker ønsker å beholde til ettertiden.

 

Helt ærlig må jeg innrømme at det er ganske sært av deg å la være å kjøpe en telefon bare fordi den ikke automatisk sletter de sendte meldingene dine... Men deg om det. Telefonen har mer enn nok plass til meldinger. Å samle opp sendte meldinger i en folder, for så å slette samtlige i en enkel tre-tasters sekvens en gang i uken, ser jeg ikke på som noe problem.

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har utvilsomt sluppet en vinner med denne telefonen. Den er riktignok ganske dyr, men med tanke på alt man får er dette allikevel ikke en urimelig pris. Bare skjermen og kameraet på denne telefonen hadde nesten vært verdt prisen. :roll:

 

Må være noe av det dummeste jeg har lest... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...