Gå til innhold

Cs med Service Pack 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

her om dagen innstallerte jeg Service Pack2

etter dette fikk jeg fps drop. den ligger stabilt på 100 en kort stund så plutselig hopper den ned til 50, så 100 igjen. det er såpass plagsomt at det ikke blir noe kult å spille. (har deaktiver windows brannmuren.)

Hjelp!

min maskin:

2.67ghz

512 mb ram

ati radeon 9100

120gb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
formater og legg inn clean install av windows xp med SP2+ de nyeste skjermkort driverne :thumbup: Post nr. 200 :dribble:

hmm, det er uaktuelt. gidder ikke formatere nei,

noen som har peiling på hvorfor det har blitt sånn? det lå jo glatt på 100fps med service pack1 , ser liksom ikke pointet med windows updates hvis de gjør datan dårligere. :nei:

Skrevet
Det gjør den sikrere. For microsoft tror jeg sikkerhet har litt høyere prioritet enn at alle skal ha 100 fps i cs. No Offence til deg altså.

men betyr dette at datan på en måte ikke drar service pack 2 godt nok da eller?. at den rett og slett er for dårlig til å ha service pack 2?

Skrevet

Hehe ;) Gjør vel ikke akkurat dataen dårligere, men SP2 er ikke lagd med tanke på spilling.

Bruker SP2 men har aldri spilt CS:S uten, så jeg veit ikke om ytelsen er bedre med SP1.

Men du kan jo bare avinstallere SP2.

Skrevet
Sett maxfps til 50 så ligger den jevnt hele tiden, så slipper du dropsene.

:thumbdown: fps på 50 er jo eviglagg da!

noen bedre forslag?

HVORFOR Tror ALLE n00bs at det å ikke ha 100FPS hele tiden betyr lagg... Dere vet at TV'n oppi stua deres kjører 25 fps... Lagger TV'n og nå??

Jævla n00bs... 24 fps er helt greit for jevnt bilde, 50 er MER enn nokk!

Skrevet

noen bedre forslag?

HVORFOR Tror ALLE n00bs at det å ikke ha 100FPS hele tiden betyr lagg... Dere vet at TV'n oppi stua deres kjører 25 fps... Lagger TV'n og nå??

men herregud, skjerp deg da idiot.

har jo seff prøvd å spille med 50 fps og det er ekkelt.!

det glir liksom ikke ordentlig.

personlig mener jeg at man burde vel ligge over 70 fps, da glir det bra.

men til han andre duden. åssen avinnstalerer jeg service pack 2 da?

Skrevet
FPS på tv er noe helt annet en CS!

det er jo faenke d... skru på V-synch foreksemple, da har du bare 60fps.. går smoooth som faen da...

jeg har vsynch på og d lagger ikke en dritt!

Så lenge du ikke har under 30fps så er det ikke noe stress, d lagger ikke da,

Dette viser bare hvor mange nabbs det er her...

Skrevet

Herregud Shaper^, er du helt retard eller?

Skulle nesten tro at du er en av "øye ser bare 24fps" nabbsa. Hvordan fps er varierer fra spill til spill. Jeg klarer meg helt fint med 30fps i gta vice city, men vis jeg hadde det samme i cs hadde jeg ikke klart å treffe noe.

Dessuten er halflife motoren spesiel, siden hastigheten din varierer etter hvilken fps du har. Vsync på er et must uansett, uten den produserer skjermkortet mer fps en skjermen kan vise, noe som resulterer i "striper" på skjermen vis du snur deg raskt.

Så du sier at vi er nabbs? Hørest ut som du ikke kan forskjell på en TV-skjerm og en PC-skjerm.

:nei:

Skrevet

problemet fixet. service pack 2 avinnstallert!

skuffet over windows :thumbdown: men uansett, hadde jeg ikke mye bruk for de nye tingene som innebar i service pack 2. "the is better of without service pack 2" elns :p

Skrevet

noen bedre forslag?

Lurer på hvorfor så veldig mange mener det der? Det er jo åpenbart feil det du sier. Jeg merker fint forskjellen 50 og 100fps.

Skrevet

noen bedre forslag?

Ikke h0r pa exploid.. du har helt rett.

En annen ting er at jo hoyere fps du har, jo raskere gar spillet, hvis du vil ha tid til a aime og slik setter du fps_max 24.

Pluss det er mye mer behagelig for oyet med 24 fps, ellers blir de overdrive.. Mange som ikke vet dette men..

Min anbefaling: sett fps til 24, max 30, da far du mest ut av spillet, pluss mer behaglig + enklere aiming etc etc, listen stopper aldri.

Dette er litt som da folk trodde rate hax eksisterte, alle ropte ut 'RATES KOR?' uten egentlig a vite noenting om saken.

Na har det seg da at mansse cs folk kjorer 100 fps, det er latterlig egentlig.

Skrevet

Prøver dere å drepe meg, ble dårlig i hodet etter jeg hadde gått rundt i 5 minutter med 24 fps. Jeg kan si at JEG ikke ser noen forskjell på 60 fps og 100 fps, men med 100 fps føler jeg at jeg får et "glattere" gameplay. Er mye bedre.

Man trenger dessuten ikke å deaktivere VSync for å få 100 fps, så lenge skjermen takler det antall hertz på en bestemt oppløsning. Under noe kalt "Refresh rates" endret jeg oppløsningen 800x600 til 100 hertz i skjerminnstillingene. I andre oppløsninger har jeg standard (60 hertz). Altså, man låser 800x600 piksler til 100 hertz.

Jeg har ikke installert SP2, siden de ryktes at det er begrenset antall TCP-oppkoblinger som kan være litt dumt når det gjelder fildeling (p2p-programmer). Uansett, ville tro at man kan fikse problemet, så lenge man gjør de riktige innstillingene. Jeg kan ikke gå noe mer innpå dette, siden jeg ikke har prøvd SP2.

Og til slutt, enkelte folk her bør vurdere en tur innom øyenlegen neste gang de er i sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...