Gå til innhold

Clerics\healers i Baldurs Gate 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må du egentlig ha en "god" cleric? Det du kan gjøre er jo og ta med en druid. De har jo litt healing spells og sånt.

 

Dersom du har Baldur's Gate 2 så finnes det en mod som gjør at du kan spille BG 1 i BG 2 format og med de klassene som et i 2'en. Den ligger her

 

Prøver den selv og spiller med bare en sorcerer. Må si at det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Liker ikke Jaheira (druid) hun irriterer meg. Dessuten vil jeg ha en ordentlig cleric med de spellsene som følger med den klassen.

 

Jeg mangler et siste medlem av gruppen min og det bør vere en Cleric, men jeg aner ikke hvor jeg finner en, er såpass lenge siden jeg spilte dette spillet.

 

Vil helst slippe å utforske hver en krik og krok av spillet før jeg endelig finner en. Jeg foretrekker å gå igjennom spillet med den samme gruppen fra begynnelse til slutt, uten å måtte skifte medlemmer av gruppen stadig vekk.

 

Akkurtat nå har jeg laget en gruppe beståendes av gode karakterer som gjør gode gjerninger. Senere fikser jeg en med bare onde folk som skal lage helvete og spetakkel hvor enn de går. Muligens jeg kan bruke modden du anbefalte neste gang jeg spiller. Akkurat nå mimrer jeg bare, og vil ha spillet slik det er.

 

Tester ut modden, virker kul :)

 

Venter fortastt på respons\svar på spørsmålet mitt :) om noen kan svare da....

Lenke til kommentar

Følgene personer er det som har cleric spells:

Branwen - Cleric - nøytral - fås ved carnival

Yeslick - Fighter/cleric - god - fås i cloakwood mines

Quayle - Cleric/mage - nøytral -står ved inngangen til Baldurs Gate

Viconia - Cleric - ond - står inne i Peldvale et sted

Tiax - Cleric/Thief - ond - står utenfor Flaming Fist Hovedkvarteret i Baldurs Gate

 

Dette er de som har cleric som klasse men utenom det så har du jo druider:

Bare Jaheira og Faldorn

 

Paladin: Ajantis

Ranger: Kivan og Minsc

 

Cleric er jo ikke så veldig nødvendig i starten, dersom du tar med deg Quayle eller Yeslick etter hvert så er jo de nesten like god som det du er.

 

har klart meg fint uten Cleric til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...