Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor's internett, problemer?


Anbefalte innlegg

Til dere som har Telenor som ISP (og som klager). Dere skal være lykkelige som ikke har Tiscali eller andre ISP’r som har fraverende kundeservice. Har hatt ADSL i 4 år, med ulike ISP’r – og ingen kommer i nærheten av TN sin kundeservice. Har hatt kun svært gode erfaringer med dem. Har hatt problem med linjen 2ggr, den ene gangen var sent en lørdagskveld, og på en sånn kveld kan man bli svært irritert når linjen detter ut, og man samtidig hadde inntatt sånt som voksne gjør en lørdagskveld. Ringte promte til TN kundeservice, møtte en hyggelig mann som skulle se på prb., men kunne ikke love noe ordning på prb. før mandag, siden det var helg. Jeg aksepterte ikke dette, aksepterer svært lite på lørdagskvelder. :cool: Kl. 10.00 søndag morgen fikk jeg tlf. fra TN at prb. var løst. Tror ikke det er så mange andre ISP’r som hadde gjort det samme.

 

PS! Jeg har aldri likt TN tidligere pga av monopol situasjon, men har opplevd at det ikke alltid det er pris som gjelder ved valg av ISP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Telenor ADSL siden i vår, aldri hatt problemer med de! :thumbup: Kjempehygglige folk på kundeservice, rask levering av adsl (!) og ingen problemer... :cool:

 

Nå skal det sies at jeg har jobbet endel år med data og internett linjer osv så jeg vet hva jeg holder på med..Være med folk som er helt grønne og vil ha hjelp til å åpne esken som adsl modemet kommer i! :D Jobber på support for en ISP nå så jeg vet hva jeg snakker om!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt TN 704/128 fra Mai 04. Oppgraderte til 1024/256 for 2 mnd siden.

Linja mi har bedre ping mot utenlandske servere, samt mer jevn ping, enn samtlige av mine kamerater. Noen av dem har 4mbit fra NGT, andre 4-8mbit fra NGT. Noen har Catch, andre BlueCom.

 

Kundeservic'en til TN er upåklagelig. Har aldri stillt dem et spørsmål jeg ikke har fått svar på. Dog har jeg aldri hatt noen tekniske problemer, samt at min tekniske kunnskap er på et nivå som gjør at jeg ikke trenger teknisk support. Dermed kan jeg desverre ikke si noe om den tekniske kundeservic'en.

 

Vår ADSL-linje er litt kinkig, siden vi har et privatabb på et firmaregistrert tlf-nummer. Dette skapte mye kaos for dem, og vi fikk tilbakemelding om at dette ikke var mulig (standard-brev om at ADSL ikke er tilgjengelig). Jeg tok med en gang en tlf til TN, og fikk svar med en gang. Der forklarte jeg saken slik den var, og minutter senere var abbonnementet bestillt og godkjent.

 

Slik modem/router-systemet til TN er pr. dags dato, kan egentlig ikke bli mer genialt. Hvis jeg nå ville hatt en mer avansert router enn SpeedTouch 510i, trenger jeg bare disable router-delen, og aktivere PPPoE på den nye routeren. Jeg slipper dermed alt stress med tanke på NAT, og annet. Hos f.eks. NGT er det _stress_ å få inn ein ny router mtp NAT og integrering.

Det eneste jeg noensinne har savnet på SpeedTouch 510i, er å åpne port-range. Slik det er no, kan man bare åpne èn og èn port, og det blir litt tungvindt om man f.eks. skal åpne porter til Active FTP-server eller BitTorrent.

 

Linjene & serverne mine har vært online siden slutten av Mai - uten nedetid - og snurrer fortsatt. Den eneste gangen linja har gått ned, var da en maskin jeg hadde på rep, jammet hele nettverket TOTALT.

 

Nok om dette. Ville bare få frem at telenor faktisk ikke er så dårlig som alle skal ha det til.

Lenke til kommentar

Hvis dere treffer på noen som gir en elednig service, så få tak i navnet på vedkommende og rapporter det videre. Telenor sin kundeservice er ikke perfekt, og man kan desverre treffe på "mindre service innstilite" elementer.

 

Jeg får min del, er godt fornøyd med telenor.

 

Prøvde en gang og bestille hos Nextgentel, og det var et mareritt.

 

To uke etter at jeg hadde bestilt hos NGT bestilte naboen min som bor i samme blokk som meg hos de og. Etter seks nye uke stod det plutselig en kar på døra hans med et modem og så værsegod, nå er du klar ...

 

Trodde jeg skulle dø...Da hadde jeg ventet i 8 uker, og det var enda ikke estimert når jeg skulle kobles til. Jeg ringte NGT og spurte hvordan det var mulig, og jeg fikk da til svar at "det var nå en gang slik". Ja ja tenkte jeg og avbestilte hos de. Ringte så Telenor og var tilkoblet innen 2 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...