Gå til innhold

Hvilken 250 GB HD er det beste kjøpet ?

roesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har hørt rykter om dette.. så bare fristende ut med 16mb cache.. selv er jeg litt skeptisk til Maxtor HD'er.. har for tiden WD

Skrevet

jeg ville ikke kjøpt Western, oppskrytt faenskap som nesten garantert ryker innen ett år.

Har mistet, 2 eller 3, husker ikke. På under 2 år, og frykter at 200GB disken min dævver hvert sekund, den har begynt å bråke noe så jævlig.

Skrevet

Tenkte det samme som ZkedaR, WD går mye lettere i stykker enn Maxtor. Ein kamerat har begge, han er fornøyd med begge to, men bare WD hardiskene har røket. viss du vil ha rolige hardisker så er vel seeagte og samsung valgte.

Skrevet

Maxtor diskene med 16 mb cache er i mange tilfeller omtrent like rask som 74gb raptor disken!

Er du ute etter noe som er veldig raskt samtidig som du vil ha en stor disk velger du Maxline III.

Tester kan leses Her og Her

Mitt råd gå for Maxtor MaxLine III, eller DiamondMax 10. Forskjellen er at MaxLine III skal ha bedre levetid.

Skrevet (endret)

Har rundt 30 WD disker, kunn 1 har røket det siste året så kvaliteten på WD disker kan nå hvertfall ikke jeg se noen problemer med. Personlig går jeg selv på WD eller Hitachi skal jeg kjøpe disk.

Maxtor og Seagate styrer jeg unna pga faktisk ytelse (de gjør det ganske bra i benchmarks, ikke så bra i det virkelige liv).

Btw, har ikke noen erfaring med Maxline3/16MB så der skal jeg ikke si noe men at den ekstra cachen skal i praksis "ta igjen" WD og mer til stiller jeg meg skeptisk til.

Endret av Dollar
Skrevet

Hei,

Jeg har faktisk 2 IBM HD, en GXP120 og GXP180, og har aldri hatt problemer med de. En kompis av meg har bare Maxtor HD (3stk) og det har bare vært tull med de. Nå den siste er en SATA 120GB som blir så varmt at du kan steke egg på den, plus at hannes sistem ofte slutter å svare (går i tenkeboks) i et par minnut. Har nå levert den inn, men jeg tror ikke han får en ny, fordi den Maxtor sin diagnose program fant ingeting på HD.

Staljin

Skrevet (endret)

WD Special Edition har bra ytelse, det er ikke mange som ikke kan være enig i det.

I tillegg har de bra garantier, noe som tyder på at de tror på produktet sitt, og er villige til å backe det. (dette er ikke en oppfordring til diskusjon om norsk kjøpslov i forhold til internasjonale garantier, så ikke gå der, please!)

Kjører kun WD Spcial Edition selv, fordi jeg aldri har hatt problemer med de 10 diskene jeg har. (har vifter som kjøler alle da... hehe)

Endret av KriB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...