Gå til innhold

Problemer med garanti grunnet flashing?


arnosmith

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt dette? Jeg sendte PC9800pro kortet mitt akkurat tilbake fordi det var en feil på det, men jeg har tidligere brukt en XT bios på det. Jeg flashet selvfølgelig tilbake til pro før jeg sendte det inn, men vil de merke at jeg nylig har flashet det, og nekte meg et nytt kort? noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du flasher tilbake til originalen, merker de det vel ikke uansett.

 

Og dessuten skal det vel ikke bety noe, så lenge flashen ikke var årsaken til problemet(?).

jeg er til dels enig, om ikke de har et program som viser endringer i BIOS'en, som "tar opp" når man har omprogrammert minnet osv...

Lenke til kommentar
Når du flasher tilbake til originalen, merker de det vel ikke uansett.

 

Og dessuten skal det vel ikke bety noe, så lenge flashen ikke var årsaken til problemet(?).

I praksis skal ikke det ha noe og si. Det er regelverket som sier at det ikke er garanti på noe som er forandret på, selv om det er rettet opp igjen. For ting KAN ha blitt skadet..

Lenke til kommentar

-Gainward for eksempel hadde en del problemer med BIOS til 6800 kortene sine, og de anbefalte jo kundene sine til å flashe kortene med nyere BIOS(på de ofisielle support forumene), og hadde også en egen Flash utility i programvaren som fulgte med kortene(selv om den funksjonen er fjernet nå fra den nyeste versjonen).

 

-Så itte veit je sann.

Lenke til kommentar
-Gainward for eksempel hadde en del problemer med BIOS til 6800 kortene sine, og de anbefalte jo kundene sine til å flashe kortene med nyere BIOS(på de ofisielle support forumene), og hadde også en egen Flash utility i programvaren som fulgte med kortene(selv om den funksjonen er fjernet nå fra den nyeste versjonen).

 

-Så itte veit je sann.

Men nå er sannsynligvis kortet kjøpt hos komplett eller enn annen butikk enten online eller i butikken. Det er jo ikke Gainward som bestemmer dette.

Lenke til kommentar
Tror ikke dehar muligheten, eller "viljen" til å sjekke om kortet har blitt flasha med uorginal bios.

 

Egentlig har du ikke garanti, pga uorginal bios, men hadde du brukt en nyere bios til det kortet så hadde det ikke hatt noe å si

BIOS'en jeg har nå er jo original, men kanskje de kunne se om kortet var blitt "re-flashet" på et vis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...