Gå til innhold

StarWars: Episode II Good/Bad?


Anbefalte innlegg

Jeg skal se den, bare synd jeg ikke er i Bergen og får se den på skikkeligt utstyr :sad:

 

Jeg jobber sammen med folk som har filmen på dårlig rip, men jeg nekter å se den driten. Sånn er det alltids....

Det skal STOR skjerm for å se alle detaljene, og helst sees et par ganger ? for at du skal se små festlige ting du gikk glipp av første gangen...

Lyd er og kjempe kjempe kjempe viktig. ja....

 

Har du på mobilen mens jeg ser filmen, dør du :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-17 01:15, obi_one skrev:

Det er bare jenter som syned at starwars er drit.



 

 

vel, jeg er ikke jente, og jeg hater star wars... sånn at det var sagt!!

 

 

 

 

 

_________________

xp1800, 512ddr, 80gb, soyo k7v, gf2 mx 400 17" razer 1000, ms natural soft, max 40c load, 34c idle og www.gfx-hysteria.com

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2002-05-17 12:36 ]

Lenke til kommentar

Leste manuskriptet ifjor og jeg må bare si det at jeg er kjempe lykkelig over at de klarte og få til nok effekter til og la Yoda få vise sine evner!

 

det var liksom det som var hele greia, klarer Lucas og co og lage en god nok stemmning/super effekter til og la Yoda få komme frem... hehe, gleder meg som en unge til og se den ¨på kino ja!

er enig i at storyen er litt tynn, og det burde vært litt mer bakgrunns informasjon.

 

kan bare si det sånn, Lucas og co har ganske mye de skal presse in i den neste (III) får og få ting og tang til og passe sammen ja....

 

Wilhelmsen

Lenke til kommentar

Hei!

Har ikkje sett den endå..

Er ikkje aktuelt for meg å sjå den på anna ein kino..

Skulle helst sett den digitalt i Bergen..

Der eg kommer fra er det eit dårlig kino annlegg så eg skal ein annan plass for å sjå filmen..

Elles så synest eg det var imponnerande kva IML (industrial light and Magic)fekk til i dei første star wars filmane..:wink:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Quote:


Den 2002-05-17 01:12, Zealo skrev:

du er fan meg lattis ?!?

bakgrundsstoff ? om du synes dette er den beste så er du totalt borte vekk.... n000b som tror han kan no !




 

JAJA, måtte bare nevne noe akkurat da, det jeg hinta til er at VG fks ikke viste så mye som vi vet, fks de forstod sikkert ironien i når Anakin sier til obi wan at ahn sikkert kommer til å værew hans død, og at står 1138 på en pinne bak i jango fett sit skip, den første filmen til Lucas het THX 1138, thx heter lyd systemet hans, Leia er i celleblokke 1138 i VI, en battledrpoid har 1138 bpå ryggen i phantom menace, det står ILM i forgrunden når m,an ser Queen amidala i phantom menace, ilm er lucas sit "spesial" effekt team... man kan se ET i phantom mensace... skal se hvem som vet mest jaja... no bad feelings, may the force be with you (hadde sikkert masse skriveleif her ja)

Foresten, jeg synes at skuespillerene var greie nokk, enig om at traileren var lit dårlig ja.

Når jeg mente den beste filmen hittil så mente jeg av episode 1 og 2.

 

_________________

img-AmdLogo.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2002-05-17 15:47 ]

Lenke til kommentar

Så filmen i går, og var skikkelig imponert over spesialeffektene. For å få best utnytte av filmen, er det en fordel å ha sett de andre filmene et par ganger for å ha en oversikt over storyen.

 

Eneste minuset, som irriterte meg grusomt, var den norske tekstingen, som på enkelte steder var direkte hodeløs. De oversatte blant annet "invincible" (uovervinnelig/uslåelig) til usynlig (invisible).

Og skikkelig irriterende å oversette navn på 3PO og R2 med "treepeo" og "artoo".

Tydelig at oversetteren ikke hadde peiling på Star Wars.

 

På onsdag skal jeg på den digitale visningen på Konsertpaleet her i Bergen.

Er jo en av få saler i Europa som får vise filmen fulldigitalt.

Gleder meg som en unge :smile:

 

Arcade

Lenke til kommentar

Er enig med arcade, hvilken dust er det som har tekstet filmen og HVORFOR er det ingen som har sett på tekstingen før den ble vist på kino. I alle de andre filmene har jo R2-D2 blitt tekstet som R2-D2.

 

Du må nesten ha sett de gamle filmene før å skjønne mye av humoren, noe som jeg har. Derfor syns ikke de "proffe" reporterne at filmen er morsom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Quote:


Den 2002-05-17 16:04, Kaldvann skrev:

Er enig med arcade, hvilken dust er det som har tekstet filmen og HVORFOR er det ingen som har sett på tekstingen før den ble vist på kino. I alle de andre filmene har jo R2-D2 blitt tekstet som R2-D2.


Du må nesten ha sett de gamle filmene før å skjønne mye av humoren, noe som jeg har. Derfor syns ikke de "proffe" reporterne at filmen er morsom.


 

Jepp, tekstingen var elendig, det var hvit tekst på hvit bakgrung, MEN hvem ser / leser egentligt tekstene, no offence men det gjør man bare ikke, man skal se på filmen, handling omgivelser o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Dagblader: "Filmen har lite nytt å fortelle." ehe... NEI, den har jo ganske mye å fortelle synes vertfal jeg, lurer på hvorfer de ga Apocalypose now 6`er, der er det vertfal lite nytt å fortelle...

Lenke til kommentar

Quote:


obi_one skrev (2002-05-17 15:36):

...de forstod sikkert ironien i når Anakin sier til obi wan at ahn sikkert kommer til å værew hans død, og at står 1138 på en pinne bak i jango fett sit skip, den første filmen til Lucas het THX 1138, thx heter lyd systemet hans, Leia er i celleblokke 1138 i VI, en battledrpoid har 1138 bpå ryggen i phantom menace, det står ILM i forgrunden når man ser Queen amidala i phantom menace, ilm er lucas sit "spesial" effekt team... man kan se ET i phantom mensace... skal se hvem som vet mest jaja


 

Men viste du at men kan se Grim Fandango i The Phantom Menace? Det må være en av de bedre easter eggene i SW.

 

Så filmen på Verdenspremieren i går, og den ruler villt og uhemma. SW og B5 må være noe av det feteste innen Science Fiction. Oversetterne fortsetter også i den gode gamle tradisjonen. "We shall rule the world far from the sun" :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


obi_one skrev (2002-05-17 16:39):

At Grim Fandango var med, det vise jeg ikke, når og hvor ?? Det er jo trossalt Lucas arts som laget spillet.



 

Helt på slutten av Pod-racet får vi se publikum. Nesten helt nederst til høyre sitter gode gamle Manny. Hodet har vistnok ikke rette formen, men noen fra LucasArts eller LucasFilms har faktisk bekreftet det :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

Leste en plass at på skipen Tanive IV (i begynnelsen av episode 4, anh) hadde en playboy plakat helt i fronten, har ikke sett det selv pgå dårlig kvalitet på vhs`ene.

Noen som kan bekrefte dette ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...