Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er eigarane av NGT så oppslukt av penger at dei ikkje vil ansette fleire kundebehandlarar, eller er det dårlig med penger?

 

Dei har jo hatt ein enorm vekst, og eg kan ikkje skjønne at dei ikkje har råd til fleire i kundeservice.

-70 mill i 2003

-93 mill i 2002

-106 mill i 2001

 

Tallene bærer nok preg av sterk vekst med store investeringer, bedriften er solid med en egenkapital på 162 mill. dette gjelder Nextgentel AS.

I tillegg har du Nextgentel Holding med 440 mill. i egenkapital og Nextgentel Gruppen As med 80 mill. i egenkapital.

 

Mao. solid, men de bør vel begynne å tjene penger snart.......

Lenke til kommentar
Denne må det følges med på stå på Nixon og ikke gå på et watergate :thumbup:

Hva skal til for å "gå på en watergate" da? Eller for ikke å gå på det samme?

 

Watergate er så vidt jeg vet betegnelsen på affæren som felte... :dribble: eh hem... akkurat ja... president Nixon...

 

Der var jeg kjapp gitt. Burde vel egentlig ikke sende inn dette innlegget pga. faren for selvinkriminering, men skitt la gå... God helg!

 

:!:

 

Watergate er for øvrig (så vidt jeg husker) navnet på hotellet der president Nixons disipler ble tatt på fersken i det de innbruddssnoket i noe de ikke hadde noe med...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GLADMELDING! NGT HAR ENDELIG TATT TIL FORNUFT. JEG MOTTOK I DAG FØLGENDE BREV FRA NGT:

 

******************************

 

Bergen 22.11.2004

 

Kundenummer 91159 - Nixon

 

Viser til ditt brev datert 27.10.2004.

 

Vi mottok oppsigelse på din bredbåndslinje 03.06.2004, der det ble bedt om nedkobling av linje 15.07.2004. Videre kontaktet du oss for å annullere din oppsigelse. Du ba da spesifikt om at nedkoblingsdato på gammel adresse fremdeles skulle være 15.07.04. Vi beklager at vi ikke har tatt hensyn til dette ved videre behandling av saken.

 

Vi har nå kreditert deg for perioden utover 15.07.04. Beløpet, kr 188,16 vil utbetales til den konto din innbetaling er gjort fra.

 

Vi vil sørge for at det sendes en returseddel til deg, slik at du kostnadsfritt kan returnere ruteren med tilhørende kabler. Fakturanr 1280357 vil krediteres når ruteren er registrert innlevert.

 

For spørsmål eller henvendelser... bla bla bla...

 

Med vennlig hilsen

 

(sign)

Kjell M. Brendøy

Leder Kundeservice

NextGenTel AS

 

*******************************

 

Jeg vil med dette uttrykke lettelse over at NGT endelig har tatt til fornuft. :roll:

 

Til slutt fikk jeg faktisk et brev som var signert med en ekte kulepenn av en ekte person. Ikke verst. Leder for kundeservice måtte faktisk inn i bildet for å få en slutt på dene håpløse farsen. Men -- uansett er resultatet blitt slik jeg ønsket, og slik som må være rett og rimelig.

 

Tror neppe jeg tar meg mer tid til å plundre med NGT etter dette. Utkastet til brev til Forbrukerombudet lar jeg ligge og saken legges død. Men - Hvis noen andre blir møtt med krav om å betale for retur for ruter når NGT ikke kan oppfylle sine forpliktelser kan den som måtte ønske det selvfølgelig fritt bruke det jeg har skrevet i mitt utkast til brev til Forbrukerombudet. Jeg mener fremdeles at deler av standardavtalen til NGT er ulovlig.

 

Det ble heldigvis ingen Watergate, TheMatrix ;) .

 

mvh

Nixon :thumbup:

Lenke til kommentar

Gratulerer Nixon. Ikke ett sjokkerende resultat, men tiden det tok er desverre typisk NGT.

 

Var trofast kunde hos NGT i tre år, men etter en del syke hendelser med feilfakturering og verre ting har jeg bestemt meg for å fortsette med telenor. Ihvertfall til jeg ser noen som helst tegn til at kunde policyen deres tar en helomvending i forhold til dagens nivå.

 

Telenor er definitivt det minste av to onder akkurat nå. Voksesyken til NGT ser ut til å ha blitt en permanent tilstand hos de. Er det en ting jeg hater så er det regninger på 10000 kroner i posten med tilhørende inkassovarsel etter at en av mine tidligere routere ble levert inn til reperasjon - og de presterte å reaktivere mitt gamle abbonement(fikk regning for 22 mnd abbonement!). Etter fire telefoner og to timer i kø, og en uke med lovnader om at jeg skulle bli kontatktet av den 'rette personen' måtte jeg true med en liten telefon til Bergens Tidende før de gadd å shippe saken min til høyt nok nivå i kundeservice. Da gikk det kjapt og greit.

 

I tillegg til dette er det en urovekkende høy grad av tabber fra NGT og hele fakturaordningen deres. Telenor er shabby som bare det på mange felt, men de opererer med en kundeservice som er lysår unna den elendige servicen NGT yter overfor sine kunder.

Endret av Singularity
Lenke til kommentar

Det hjelper å stå på mot håpløse krav. I min sak tror jeg kanskje noen fra NGT leste mitt utkast til klage til Forbrukerombudet, slik at de kastet seg rundt for å unngå pålegg om retting av avtalevilkår (som er dyrt mht. trykking, distribusjon osv.)+ evt bøter i titusenkronersklassen for ikke å få det gjort i tide...

 

Nixon :)

Lenke til kommentar

Bra det ordnet seg.

 

Jeg har selv et prosjekt på gang med NGT. Bestilte ADSL i begynnelsen av oktober, men jeg avbestilte etter en måneds ventetid. Da hadde jeg ikke fått noe tilkoblingsdato og det var fortsatt usikkert om de kunne levere. Jeg benyttet meg av angreretten da jeg ikke hadde fått noe angreskjema. I går fikk jeg mail fra dem med beskjed om at bestillingen var kansellert, og at jeg ikke ville bli fakturert. Men i dag har jeg fått ny mail med beskjed om at de har sendt ruter. Det er 14 dager siden jeg avbestilte så de burde vel ha rutiner for å unngå å sende ut ruter til kunder som har avbestilt abonnement. Problemet ligger antageligvis i veldig lang behandlingstid på henvendelser pr mail. Min erfaring er at det gjerne går godt over en uke før jeg får svar. Ruteren som ankommer får jeg vel bare nekte å motta, slik at retur belastes NGT.

 

Venter nå på linje fra Catch som kommer neste uke.

Lenke til kommentar

Etter mine erfaringer med NGT er det en ting som virker klart: avdelingene snakker ikke med hverandre. Salg, nettverk og kundeservice opererer tilsynelatende med hver sin kundeprofil. For ikke å snakke om faktura som jeg tror de har outsourca til en tredjepart - det vil si at all komunikasjon mellom NGT og faktura operer med en 14 dagers 'lag'. Dette har jeg blitt fortalt av salgsavdelingen - som ikke overraskende nok virker som den mest proffesjonelle avdelingen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Sendte en melding til NextGenTel via Kontaktskjema på web for 6 dager siden. Det var feil på faktura. De hadde fakturert dobbelt opp for fast IP-adresse. Fikk mail tilbake med referansenummer. Siden har det vært helt stille. De var elendige på kundeservice i starten, men jeg trodde det hadde blitt bedre.

 

Har de ikke skjerpet seg på kundesrvice? Andres erfaringer?

Nextgentel

 

Må bare få si min min mening om nextgentel og deres kundeservice og sist men ikke minst, deres produkt- nextphone.

Bestillte nexphone og bredbånd hos ngt rett før jul. De hadde da kampanje på begge deler med fri etablering. Fikk beskjed om at det ville ta noen uker, siden det var rett før jul.

Det ble februar før jeg var på nett. Først leverte de en router som ikke lot seg konfigurere. Prøvde kundeservice, flere ganger!- uten hell. Fikk til slutt tak i en mer datakyndig enn meg selv som klarte å åpne og konfigurere denne. Det kan jo nevnes at kundeservce alltid ser ut til å ha 40 virtuelle kunder foran deg, for å tjene på deg(0,5kr), samtidig som du skal bli trøtt og drittlei av å vente. Tror ikke jeg overdriver at jeg har ringt kundeservice minst 20 ganger pga. feil og rot hos dem.

Så var det porteringen av telefonen.

Datoen ble satt, og vips på datoen var jeg uten telefon. Alt var riktig koblet og satt opp, men ingen summetone. Kundeservice fikk jeg ikke tak i den dagen. Måtte ta det fra mobilen på jobb dagen etter. Han kunne se det var feil sa han, men visste ikke hva. 1 døgn gikk det før jeg hadde summetone. Siden har forløpet vært nokså stabilt uten summtone, brudd midt i samtaler, og hakkete kvalitet ,som en nmt 450 midt på viddene. Og jeg har nesten 2mb båndbredde.

Har både ringt og sendt mail til ngt, som hele tiden sier etter lang responstid, at de skal sjekke det opp. Hører aldri noe. Må ringe opp å purre hver gang.

Så sendt jeg mail om at hvis det ikke ble bedring innen kort tid, ville jeg si opp mitt abbonnement hos dem.

Det endte med overflytting til Telenor. Jeg fikk dato av telenor, men 13 dager før portering var telefonen min død igjen- Denne gangen hadde nextgentel stengt linjen, siden jeg hadde sagt opp!!

Dette var bare begynnelsen. Kort tid etter kom regning på abbonnement for to måneder, etablering, samt tellerskritt. Jeg sendte umiddelbart mail til dem om at jeg ikke kom til å betale, grunnet at produktet deres hadde vært så sviktende og dårlig kvalitet. Fikk ikke respons. Derimot en ny regning med flere tellerskritt entret.

Måtte til slutt ringe den utrolig dårlige kundeservicen, hvor han sa at han skulle sende beskjed videre opp i systemet. Etter en stund fikk jeg mail tilbake om at de hadde trukket tilbake abbonnement avgiften og etableringsgebyrer, grunnet sviktende produkt. Men tellerskrittene måtte jeg betale!! 25% av tellerskrittene var jo til deres kundeservice på grunn av alt rotet med produktet og fakturaer. Etableringsgebyrene skulle jeg jo ikke betalt i utgangspunktet da det var fri etablering når jeg tegnet abbonnement. Også tellerskrittene var feil. Jeg er fakturert for telefoni til mobil når jeg har ringt til enkelte fasttelefoner i norge. Samt når samtalen har blitt brutt, har jeg ringt opp igjen, og jeg er blitt fakturert for to samtaler, selv om ngt sier at hvis du ringer opp samme nummeret innen 1 minutt, fakurers du kun for en samtale.

Purringene og inkasso varslene detter inn, selv om norsk lov hindrer videresendelse av krav hvis det bestridet.

Nok en telefon hvor vi går igjennom fakturaene. Treffer for en gangs skyld en litt hyggelig kundekonsulent. Vi blir enige om at jeg betaler tellerskrittene i sin helhet, så skulle jeg få tilbakebetalt det som var feil. Videre skulle alle inkassokrav bli trukket tilbake, samt purregebyr.

Jeg betaler umiddelbart de beløpene som vi har blitt enige om.

1 uke etterpå kommer det en ny regning fra nextgentel, på abbonnement på nextphone!

Jeg ringer opp og blir sittende i 27 minutter å vente før svar og må høre på en enja melodi som står på repeat one. Han jeg får snakke med bekrefter at jeg må betale denne regningen fordi det er registrert samtaletrafikk i gjeldene periode!! Og hadde jeg samtale, virket jo telefonen, sa han. Da jeg prøvde å forklare ham at jeg hadde fått ettergitt abbonnementavgiften, nettopp på grunn av sviktende kvalitet gjennom hele perioden, var han ikke interresert i høre om dette. Jeg refererte til forrige samtale jeg hadde hatt med dem, hvor jeg ble lovet at alt var oppgjordt, hvis jeg belalte de respektive beløpene. Da forklarte han at han kunne se det, men de høyere opp hadde sendt mail tilbake til fakturaavd. om at det kunne han ikke gjøre. Så jeg måtte bare betale. Videre henviser han til at jeg hadde jo en fungerende telefon, siden jeg ikke hadde sendt klagemail for denne perioden(14 dager) Jeg sa at da hadde jeg allerede i siste mail hadde forklart at toget var gått, og at jeg kom til å avslutte abbonnementet.

Men at produktet var like ustabilt. Han skulle sende beskjed om det jeg sa til høyere hold, men tvilte på at det ville falle positivt ut! Dagen etter fikk jeg mail om at saken var endelig, og at jeg måtte betale. Men det stod ingen ting om feil i tellerskrittene, samt at jeg har bedt om noe godtgjørelse for alt mobilbruken vi har hatt i de periodene telefonen ikke virket. Samt at folk ikke har fått tak i oss på grunn av feil med linjen hos ngt. Vi gikk nesten glipp av en ledig time på sykehuset på en operasjon av min sønn, som vi hadde ventet på i lang tid. Nei det vil de ikke ta noen avgjørelser på. I april avsluttet jeg abbonnementet mitt- nå er det snart august. Fremdeles er saken ikke ferdig. Jeg har vært innom hardware forum og det ligger lange sider fra folk med samme problemene hos nextgentel.

 

Så hold dere unn folkens. Nexgentel= problemer og hodebry. :dribble:

 

Har noen andre samme opplevelsene? :hrm:

Lenke til kommentar

Tja .. skal vi se ? Sendte en mail til kundeservicen dems for .. 4 månder siden blir det vel. Og jeg har fortsatt ikke fått noe svar :hmm: . Er vel noe som ikke helt stemmer for dem tror jeg. Uansett, så er jeg ferdig med nextgentel for godt.

Har fløtta og fått en annen isp, smartcall, og er storfornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar

En liten skrekkhistorie;

 

Jeg hadde hatt bredbånd hos NGT i flere år da jeg bestillte hastighetsøkning via ownersbuy.

 

NGT misforsto da hva jeg mente, og satte meg opp som ventende kunde på installasjon av bredbånd, og sendte meg en epost om at en montør ville komme hjem til meg osv.. Dere kjenner vel alle til den eposten der..

 

Ringte dem og informerte dem om hva som hadde skjedd, og misforståelsen ble oppklart der og da. Linjehastigheten ble skrudd opp, og jeg trodde det var ute av verden.

 

14 dager senere får jeg monteringsdatoen bekreftet i en ny epost. NÅ begynte jeg å reagere. Ringte dem og sa at dette gjalt bare en oppgradering. Og den oppgraderingen hadde jeg fått. Kundebehandleren i den andre enden "mm"et og var helt med. Dette skulle de få ordnet opp i.

 

En uke senere; En ny epost havner i postkassen min. Og nok en gang er det en montør som skal komme hjem til meg å montere bredbånd.

 

Denne ignorerer jeg. Det kan da virkelig ikke være mulig. Valgte å se bort fra denne. Tenkte det bare var automatisk rot i systemet.

 

Men tror dere ikke en montør ringte meg på telefonen en uke senere? Jo han skulle montere bredbånd hos meg. Jeg informerer han om at NGT har rotet. Og ber han om å kontakte dem omgående og si ifra. For jeg hadde åpenbart ikke nådd frem. Det skulle han jammen gjøre.

 

Et par uker går. Gjett hva. Enda en epost i postkassen. Ny monteringsdato. Og her temmer jeg på pluggene og ringer NGT. Venter og venter og venter.. endelig nr.1 ...og.. opptattsignal...

 

Jeg ga opp..

 

En uke senere.. Joda, her ringer en montør. Han skal montere bredbånd hjemme hos meg. Atter en gang forteller jeg han samme visa. Ber han om å kontakte NGT. Dette er riv ruskende galt. Og jeg begynte å bli rimelig lei.

 

Ringer NGT. Og legger frem hvor lei jeg er. Og at det MÅ da vel gå an å få ryddet opp i denne saken. Det er da vel ikke så vanskelig. Selvsagt ble det lovt gull og grønne skoger. Dette skulle taes hånd om..

 

Dette var vel for ca. 8-9 måneder siden.

 

Og gjett hva?

 

Jeg får fortsatt purringer for abonnemanget jeg "hadde fått installert". Hver måned kommer det en purring i posten. Har fått ca 5-6 krav.

 

Jeg har altså TO kundenummer hos NGT. To bredbånd. Og får to regninger i måneden.

 

Tror dere jeg er oppgitt?

 

GO NEXTGENTEL!!

 

PS! Noen burde tipse NGT om denne tråden her!!!!

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Her er min erfaring:

 

Meget god tidligere ...intill

 

Vi spurte nextgentel om vi kunne få en trådløs bredbåndsruter til hjemmenetverket vårt, det tok 3 dager så fikk vi den nye ruteren. (Speedtouch 580)

 

Denne ruteren fungerte det trådløse netverket svært dårlig, det hoppet ut hele tiden og fikk, lite eller ingen forbindelse til tider. Sammtidig var det heller ikke mulig å åpne porter, det stod de var åpne men det var dem ikke, prøvde også å disable firewallen helt men det gikk ikke det heller.

 

Så vi tengte jaja, sånt skjer og ringte inn til nextgentel igjen, de prøvde å koble seg til ruteren for å teste selv men uten hell, dermed sa de at de skulle sende en ny ruter til oss, vi ventet i 2 uker og ingen ruter hadde kommet, vi ringte inn og ble viderendt til 3 forskjellige avdelinger før vi fikk svar, da hadde de visst "glemt" å sende ny ruter og lovet å sende en som skulle komme om et par dager. det gikk 2 uker til og vi ringte inn for 3. gang, da fikk vi beskjeden at det ikke var noe feil med ruteren, men det var det jo! etter ca 15 minutter med litt småkrangling på telefonen fikk vi han enderlig til å teste om den funket, og da gikk det opp for mannen i kundeservice at det IKKE funket og lovet å sende en ny ruter.

 

Det har nå gått over 2 uker og ingen ruter er kommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...