Gå til innhold

Jeg skal bygge meg en pc..trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har et 256mb skjerm kort og det står i manualen att du skal koble den til strøm forsyning og hardisk som eg allerede har gjort...............må eg inn i strømforsyningen for å kunne det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ofte koble en ekstra strømkontakt til skjermkortet. Dette er høyst vanlig på moderne skjermkort. Du skal nok ikke behøve å koble det til hardisken.

Hvor mange MB du har på skjermkortet er helt uvensenlig ;)

Skrevet

Ofte er det en sånn omkobler fra en 4-pins kontakt. 4-pins kontaktene er det mange av. De stikker ut av den store bunten med ledninger fra strømforsyninga.

Eller så kanskje den vil ha en 4-pins kontakt eller en "diskett" strømkontakt. Putt inn det som passer. Det skader aldri.

Ærlig talt, hvis dette er det sørste problemet du har med den nye PC'en er du heldig ass :w00t:

• 4 uker senere...
Skrevet

Lenge siden eg var her men har et problem......usb'ene virker ikke uansett hva eg gjør:(er det noen som kan hjelpe meg=?

Hjelper ikke å gå inn på BIOS heller

Skrevet

Er ofte vanskelig å koble USB-ledningene riktig. Eneste rådet jeg kan gi er å se på manualen og prøve deg fram. En vanlig feil er vel at man setter kontaktene vendt innover når de skal peke utover og vica versa.

Skrevet

Alle USb'ene?

De som "ligger" på hovedkortet også?

Høres ut som en drivergreie? Du har installert drivere?

Hvis du høyrekliker på "Min datamaskin" og velger "Egenskaper", så "Maskinvare" og "Enhetsbehandling". Det er ikke massevis av spørsmålstegn der da? Eller andre tegn på at driverne ikke er installert /korrekt installert?

Skrevet

Virker ikke i den form at hvis du putter i noe i USB'en (mus,tastatur, web-kamera etc.) så skjer det ingenting?

Da må du ha koble noe feil.

Og hvis de som ligger fast på hovedkortet heller ikke funker så har du nok ikke installert driverne. Eller så er de defekte, men jeg aldri hørt om det før :dontgetit:

Skrevet

:Ddet var enkelt:D

Skal prøve med en kompis han har bygd en selv....

Hva mener maskinen med at den runner i fail-safe state=?

Kommer hele tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...