Gå til innhold

Meget kompakte bærbare


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen noe erfaring med noen av disse?

 

Medion SIM2000 12" WXGA PM-1.5

Fujitsu Siemens LifeBook P7010 10"WSXGA

 

Jeg har idag en Amilo 7600(som skal byttes) og en HP NX9030 (som brukes i jobb). Det jeg trenger er en liten kompakt maskin.

Hvem kan dere anbefale av disse 2? eller har dere andre anbefalinger?

 

Setter stor pris på alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Har noen noe erfaring med noen av disse?

 

Medion SIM2000 12" WXGA PM-1.5

Fujitsu Siemens LifeBook P7010 10"WSXGA

 

Jeg har idag en Amilo 7600(som skal byttes) og en HP NX9030 (som brukes i jobb). Det jeg trenger er en liten kompakt maskin.

Hvem kan dere anbefale av disse 2? eller har dere andre anbefalinger?

 

Setter stor pris på alle svar

P7010 er en meget interessant maskin, har stort sett hørt 2 negative ting om den:

#1 - Flekker på skjermen som overføres vha tastaturet i lukket tilstand.

#2 - Har hørt at skjermen kan ha litt for mye gjenskinn av ting, men utsagn av den typen har vært varierende i alvorlighetsgrad.

 

Medion-maskinen har jeg hørt lite om enda, men er et interessant alternativ, spesielt for sarte lommebøker, da P7010 koster en del (personlig synes jeg prisen på P7010 er nesten overkommelig, men en del synes sikkert at den koster alt for mye).

 

Blir et spørsmål om lommebok, og hvor komfortabel du føler deg på en 10" sammenlignet med en 12".

 

Skal bemerkes at jeg ikke har NOEN hands-on-erfaring med NOEN av de, går kunne på hva jeg har hørt fra en del andre her.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med noen av de to maskinene du viser til men selv har jeg enDell X300 og er veldig fornøyd med den. Veier kun 1.3-1.4 kg og har rimelig grei hardware. Hvis man trenger god batteritid må man kjøpe det store batteriet som gjør at maskinen blir veiende rundt 1.7 kg, men da mister den også halve poenget med å være liten. (Fortsatt rimelig lett, men den blir mye dypere da).

 

Ytelsesmessig er jeg kjempefornøyd, den kjører det meste like bra som min stasjonære (2 GHz P4) utenom 3d spill og skriving/lesing til harddisk, pga det innebygde grafikkortet og 4200 rpm disk.

 

Er det noen som har noe erfaring med hvordan 1280x800 12" skjermene er i forholdt til 1024x768 12"?

Lenke til kommentar

Den Acer 3201 er den kraftigste maskinen jeg har sett til den vekten. Lurer på hva de må ha ofret. Hadde ikke turt å kjøpe den uten å lese en test eller to, men den ser veldig bra ut. Liker egentlig ikke å ha intern CD-rom, men når de klarer å få pakket inn alt til 2.1 kg med Radeon 9700 og etter hva jeg har lest ikke helt ille batteritid så kan man ikke klage på det.

Lenke til kommentar
Den Acer 3201 er den kraftigste maskinen jeg har sett til den vekten. Lurer på hva de må ha ofret. Hadde ikke turt å kjøpe den uten å lese en test eller to, men den ser veldig bra ut. Liker egentlig ikke å ha intern CD-rom, men når de klarer å få pakket inn alt til 2.1 kg med Radeon 9700 og etter hva jeg har lest ikke helt ille batteritid så kan man ikke klage på det.

Det de har ofret er sxga skjermen.

 

En pc av lignende størrelse og spesfikasjoner er sony 170, som er 13,3" xga, radeon 9700 og 1,89kg.

 

Så det er nok mulig og lage lette laptoper med gode specs.

Lenke til kommentar

Ta en titt på asus s5600n.. Rimelig, støysvak og LITEN!

 

Denne meldingen blir postet fra en slik maskin, for å se på alle erfaringene med maskinen klikk på linken i siggen min.

 

Av de to trådstarter nevnte ville jeg nok gått for medion modellen. 10" blir rimelig lite, og prisen var jo temmelig høy.

 

Av andre gode forslag som er nevnt her er IBM sin x40, som er en vanvittig god maskin med tanke på byggekvalitet og gjennomtenkte løsninger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

beveger meg inn på tanken om noe tilsvarende som her.

 

noen synspunkter blandt utvelgelsen;

- bør ikke enhver OK laptop nå om dagen være Centrino etc?

- det er litt dumt at webshopene kun har et bilde av laptopen

- ergonomi må jo prøves :D

 

 

 

 

Zahmot:

har du fler bilder av den Asusen??

 

 

 

En i klassen fikk jo bygget seg 1551 fra hattelco (greit specet Tundra 1551 da for å si det slik), og der var det to ting jeg synes var litt dumt - dog ingen krise - DVD-ROMen sitter på høure siden av kabinettet, alltid dumt når man plutselig dunker borti knappen med ekstern mus ;):innocent: ellers så synes jeg det batteriet som er på liksom ødelegger litt av bildet om en flat laptop når det er som en klump bak der som bygger den opp. Har jo forsåvidt ingenting å si for høyden i front hvor armene skal være så...

 

Og til slutt, er Medion laptop'er bygget av Komplett ala Tundra hos PS data??

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det spørs hvor fysisk stor maskin du kan klare, vekten er 2,1kg, p-m 15ghz prosessor, 512mb ram og radeon 9700,14" skjerm, maskinen heter acer 3201, det er et ståltips!

Jeg stillte deg nettop samme spørsmål i en annen tråd, men det får gå.

 

Har du denne PCen? Er den bra å bruke? Lydløs? Solid? Hvilket materiale har de benyttet på lokket, metall - slik som 8000- og 6000-serien, eller vanlig plastikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...