Gå til innhold

verdens VERSTE ripoff !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ble det galt å bruke andres .css og htmlkode?

 

Om personen har brukt din kode, som er "rett" i stede for tabels til layout, brude ikke alle juble?

 

Har du alldri sett i andres .css filer, tatt litt, brukt litt her og gjort det der osv?

HTML-kode kan ikke være noe man roper ripoff om. Skal mye til for at den ikke blir lik din/andres.

 

Samme kan vel sies om CSS.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Når ble det galt å bruke andres .css og htmlkode?

 

Om personen har brukt din kode, som er "rett" i stede for tabels til layout, brude ikke alle juble?

 

Har du alldri sett i andres .css filer, tatt litt, brukt litt her og gjort det der osv?

HTML-kode kan ikke være noe man roper ripoff om. Skal mye til for at den ikke blir lik din/andres.

 

Samme kan vel sies om CSS.

 

:roll:

Det er ingenting galt med å ta litt av en CSS eller HTML kode, det som er poenget her et at alt har blitt kopiert og enkelte folk bruker faktisk mye tid og penger på dette, man blir ofte betalt for å lage en side. Derfor er det ganske feil at noen som ikke gidder å lage sin egen side "stjeler" koden til andre som ble betalt for å lage den....

Blir det ikke det da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vel, for min del så gir jeg blanke f i som noen kopierer koden til siden min, metoden for å skrive slik html/css begynner kanskje å bli allemannseie ;) Kan jo være greit å få en comment i koden at den originalt stammer fra en annen site, eventuelt avtale med "eieren" at "jeg legger en comment i koden at det er din kode".

 

Det som jeg heller ser mer på som ripoff er ren kopi av bildene som blir modifisert med annen tekst i header og ikke minst med teksten i bunnen hvor det står "copyright the_fake_owner" :p

Lenke til kommentar
Absolutt alt som har med stjeling av ting andre har laget, er ripoff.

Rettelse: Absolutt alt som har med kopiering av ting andre har laget, er ripoff.

 

--------------------------------------------------------------------

 

Men, å si at noen har rippet deg fordi de har brukt samme kode, er for så vidt helt greit, men også ganske teit. Man har noen koder, og that's it. Man kan ikke finne på sine egne koder...

Lenke til kommentar
Man har noen koder, og that's it. Man kan ikke finne på sine egne koder...

#1. Man KAN finne på egne koder (om de vil fungere er en annen sak)

 

#2. Når man setter dem sammen og får et resultat, så blir vel det noe personlig og åndsverk ellerno av det..?

 

Teknisk sett er jo et bilde bare mange pixler i forskjellige farger satt sammen.. Man finner ikke opp egne fargeverdier, men den sammensetningen som du har satt sammen, gjør at du sitter med et bilde som du har rettighetene på..

Lenke til kommentar
Å copy'n'paste kode fra ei side, og bytte ut bilda og et par farger er og blir for dumt, IMO.

 

Men så igjen, om vi setter ting litt på spissen, så er eg sikker på at her er det fleire som har brukt <div id="menu"> - som gjør at eg også ripper folk? :p

Synst egentlig man burde ha 2 navn på det, helripp og miniripp eller noe slikt :D

Lenke til kommentar

så klart det er rip, det at han ikke orket å skifte title en gang er jo ganske utrolig (han har vel skiftet den nå)

men jeg brukte ganske lang tid på denne koden får å få den til å funke 100% i opera, IE og FF.

så da er det ganske kjipt at han bare tar copy paste og får samme resultat ...

Endret av PixelImp
Lenke til kommentar

Kode kopiering er vel rette tittelen på det denne fyren kar gjort her.

Oppsett av rein html kode blir forbaska vanskeleg å kalle åndsverk då det er begrensa kva ein kan gjere.

 

Ein ripoff av eit design er noko anna, då det er ei visuell og unik samansetning.

 

men at fyren er "talentlaus" når han ikkje retter ein del av koden som er veldig avslørande skal eg vere med på.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...