Gå til innhold

Overaskende stille rundt panasonic x700


Anbefalte innlegg

Hadde egentlig ventet på 6260 men har bestemt meg for (tror jeg) panasonic x700. Det som jeg synes er litt rart er at det er litt stille her på forumet rundt denne telefonen. Jeg har aldri hatt en panasonic telefon før, er det noen grunn til at denne ikke skal bli min førtste? Har lest amobil sin test + div andre nettsider så jeg vet hva telefonen inneholder. Og den passer meg fint borsett fra at jeg må kjøpe Opera. Har bare funnet 1 butikk i prisguiden og på nettsidene til panasonic så er det ikke oppgitt en eneste forhandler i Oslo området. Trodde faktisk at panasonic var større på telefoner en som så, men det er mulig jeg tar feil.

 

Har noen "tatt" i telefonen og kan fortelle litt om hvordan den føles?

Linker til nettbutikker eller vanlige butikker i Oslo mottas med takk.....takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
neu, det har den ikke, den har 176 x 208 piksler som Series 60 fra nokia!

for en gangs skyld har siggetheman faktisk rett.

 

Mobilen har en skjerm med kun 132 x 176 piksler.

 

Kilde: www.gsmarena.com , www.mobile-burn.com , og mange flere sider.

 

edit: grimboo var før meg her ja

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Tror at gsmarena og mobil burn blander med x70. At panasonic slipper sitt nye "flagskip" med skjerm som ikke er bedre enn på en gammel telefon tviler jeg på.

 

Amobil mener hvertfall at det er en 176x208 skjerm og de tar aldri feil :)

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.php...&view=techinfos

 

Panasonic skriver ikke noe på nettsideen sin annet at det er en tft skjerm med 65k farger

http://www.panasonicmobile.com/2004products/index.html

Lenke til kommentar
[quote name='Tommy Angelo' date='11/10/2004 : 01:58'] Tror at gsmarena og mobil burn blander med x70. At panasonic slipper sitt nye "flagskip" med skjerm som ikke er bedre enn på en gammel telefon tviler jeg på.

Amobil mener hvertfall at det er en 176x208 skjerm og de tar aldri feil :) [/quote]
du mener at både GSMarena.com og mobileburn.com , som begge er store og populære internasjonale mobilnettsteder tar feil, i forhold til lille amobil.no som tidvis bruker oss lesere som korrekturlesere?

Du kan tro hva du vil, men skjermen er nok 132x176.
Lenke til kommentar

Det at man er stor, populær og international er ingen garanti. Kanskje tvert om siden kampen om å være først kan gjøre at man ikke sjekker kildene godt nok. Begge nevnte nettsider har et stort ønske om å være først ute med siste nytt.

Og da går det litt fort innimellom.

Søker man på nett finner man nettsider som hevder begge deler, så vi får vente å se til den dukker opp i butikkene. Her er i hvertfall ,i mine øyne, en troverdig side som støtter "mitt" syn.

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/11..._l15/index.html

Lenke til kommentar

Jeg har også nesten bare lest at den har 132x176... Eneste unntaket var under CeBit '04, da amobil var ved Panasonic-skranken, og en talsmann fra Panasonic sa at den ville på få 176x208 piksler... (tror hvertfall det var i 2004.. :hmm: )

 

Men alle andre steder jeg har sett er det den lave oppløsningen...

Lenke til kommentar

YES folkens!!!

 

Iflg de som har testet denne har X700 176x208 oppløsning!!

 

Se under for bevis :-)

 

http://www.mxphone.com/reviews/Panasonic/x...0_preview.shtml

 

Der står det ( står på Thai da ):

 

เปิดฝามาดู เห็นหน้าจอ TFT แสดงสี 65,536 สี ด้วยความละเอียด 176x208 พิกเซล แต่ิพิกเซลจะมีความละเอียดกว่ายี่ห้ออื่นๆ ทำให้ภาพดูคมชัดมากทีเดียวครับ แต่ตัวหนังสือก็จะเล็กตามไปด้วย

 

:thumbup:

 

Dette stemmer med det som ble sagt iflg mine kilder tidligere.....

 

OPPDATERT!

 

Jeg kom over dette på ett forum:

 

"Lost rebel, who took the pics, says..

Quote:

No twisted clamshell. There are two displays, both colour. As I stated before the outside one is about 2x the size of a regular postage stamp.

 

Size of the phone is nearly identical to GD87, a little thinner.

 

screen size is 176x208 "

 

Nok ett bevis for at blant andre Arhei tar feil? jeg vet ikke men......... :whistle:

Endret av Mobilguiden666
Lenke til kommentar
--

Arhei? Regner med at det er meg du sikter til.

 

Umulig å dra en konklusjon, men mye som tyder på den er 176x208, og mye som tyder på den er 132x176.

 

Hvorfor den ene siden liksom er "bevis", mens en side som sier noe annet ikke er bevis skjønner ikke jeg.

 

Noen sider sier 132x176. Noen sier 176x208. Noen sier 176x220. Sistnevnte er det ihvertfall ikke.

 

Men uansett, skjermen er ikke dårlig:

 

x700_open_calendar-cebit04a-128-0250.jpg

Lenke til kommentar
Sorry, det var deg ArEhei :-)

 

Jeg stoler mer på de som faktisk har testet den enn hva f. eks mobileburn skriver osv. De har bommet en del de også :-)

 

Men vi vet det vel sikkert når den kommer... :innocent:

 

Men jeg har snakket med Panasoniv for noen mnd siden og de sa: 176x208

 

Time will show

Ikke stol på arehei du!

 

Jeg har sjekket litt mer om denne telefonen og det er meget sansynlig at den har 176 x 208 pixlers oppløsning på skjermen..

Lenke til kommentar
Jeg mener å lest at s60 krever en minimum skjermoppløsning på 176x208 :hmm: Correct me if I'm wrong

Du har sannsynligvis rett.

 

Det har ikke kommet noen S60-mobiler med lavere oppløsning enda. Nokia har derimot laget Feature Packs som åpner for mobiler med høyere oppløsning i sitt S60 grensesnitt. De første mobilene med det blir nok lansert 2-4. november. Men det hører hjemme i Rykter-forumet :)

 

Grunnen til at mange sider nevner at X700 har 132x176 oppløsning aner jeg ikke, men er nå merksnodig. Like merksnodig at andre sider nevner 176x220, som den garantert ikke har.

Lenke til kommentar
Jeg mener å lest at s60 krever en minimum skjermoppløsning på 176x208 :hmm: Correct me if I'm wrong

Du har sannsynligvis rett.

 

Det har ikke kommet noen S60-mobiler med lavere oppløsning enda. Nokia har derimot laget Feature Packs som åpner for mobiler med høyere oppløsning i sitt S60 grensesnitt. De første mobilene med det blir nok lansert 2-4. november. Men det hører hjemme i Rykter-forumet :)

 

Grunnen til at mange sider nevner at X700 har 132x176 oppløsning aner jeg ikke, men er nå merksnodig. Like merksnodig at andre sider nevner 176x220, som den garantert ikke har.

Det er vel 176x208 som det har vært snakk om?

 

og du har sagt "Du kan tro hva du vil, men skjermen er nok 132x176.

" :hmm:

 

Men, men...jeg er 99% skker på at den har det, men igjen: time will show

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt en panasonic telefon før, er det noen grunn til at denne ikke skal bli min førtste?

 

Eneste hvis den er like dårlig på sms som X70. Mulig de er forskjellige på sms fronten pga av symbian, men jeg ville testet telefonen før jeg bestilte den.

For det første er lakken elendig, slik at man sitter igjen med en oppskrapt telefon etter et par ukers normal bruk - moteløvene bør altså styre unna. Og er du først og fremst ute etter en telefon som er god å skrive meldinger med kan vi ikke råde deg til anet enn å investere i en hvilken som helst annen telefon, et verre SMS-mareritt enn X70 finnes nemlig ikke.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...