Gå til innhold

Styr unna PayPal!


Anbefalte innlegg

logo.gif

Strengt tatt ikke en webshop-erfaring, men har likevel relevanse i forhold til en del brukere her som benytter PayPal for å handle på eBay osv.

 

Etter kun 2 måneders bruk av PayPal, med små transaksjoner i 2-300 kroners klassen, så har jeg også blitt et offer for PayPal sine ransmetoder.

 

Over 1100 kroner som jeg har overført fra min bankkonto til PayPals norske bankkonto, og som er bekreftet skriftlig fra banken, benekter PayPal å ha mottatt i det hele tatt... !

 

Det morsomme er at jeg har konto i samme bank som PayPal, Dnb NOR, så det er en smule vanskelig for PayPal å benekte dette. Likevel gjør de det, og sier at pengene ikke er på kontoen deres... ?

 

Jeg har bedt banken om å sperre kontoen, kto.nr. 8200.02.50690 som tilhører PayPal for utgående og inngående transaksjoner, så vi får se hva det fører til. Jeg har ringt PayPal et utall ganger, og sendt enda flere eposter, uten å få et j*vla svar derfra. Neste skritt er forliksrådet for min del, evt. tipse mediene, politiet osv osv.

 

Dette er bare en advarsel blant mange - les her:

http://www.paypalsucks.com

http://www.paypalwarning.com

http://www.aboutpaypal.org

http://www.paypalalert.com

 

Dersom du har tenkt å bruke PayPal, så ville jeg tenkt meg om en gang til. Før eller siden blir pengene dine borte.

 

Flere med slike erfaringer?

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pengene kan jo ligge i systemet da hos feks BBS

 

når det gjelder internasjonale banksystemer så kan pengene ligge i nesten 1 uke i systemet

Pengene ligger selvfølgelig ikke i BBS når jeg har fått skriftlig bekreftelse fra DnB NOR på at pengene ligger og godgjør seg på PayPal sin konto, i SAMME bank.

 

Dette dreier seg ikke om internasjonale overføringer, fordi PayPal benytter seg av en norsk bank, Dnb NOR, som er SAMME bank som jeg har.

 

Problemet ligger i at de har pengene mine, men nekter for at de har dem. Og de oppdaterer da ikke min PayPal-konto med det beløpet jeg har gitt dem. De har dessuten hatt 2 uker på å gjøre dette, normalt har det tatt 2 dager.

 

Til dere som skriver at dere får betenkeligheter: Les gjerne mer om PayPal sine metoder på de nettstedene jeg linket til i mitt første innlegg... og gjør dere opp en egen mening. Men det er en grunn til at de har en del "Class Action Lawsuits" gående mot seg i USA.....

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Jeg trodde også det var et velfungerende system, inntil jeg faktisk fikk problemer med de, og gjorde litt research på nettet. PayPal har enorme problemer, og er et system som tilgodeser svindlere, mens normale, ærlige brukere må ta regningen for det. PayPal skal og vil under ingen omstendigheter være den som sitter igjen med regningen, derfor tar de penger fra sine kunder for å dekke tap. En vanlig bruker kommer ingen vei med PayPal - alt man får er en vegg av taushet etter at pengene dine er forsvunnet som dugg for solen. Jeg har sendt anslagsvis 30 eposter, hvorav jeg har fått 1 stk "automatisk" svar som ikke hadde noen som helst relevanse til problemet, og ringt 4 ganger til "kundeservice" i USA, hvor du bare blir satt på vent.

 

Etterhvert går du lei av å forsøke å få tilbake pengene dine, fordi det egentlig er et lite beløp, og det er liksom ingen vits i å anmelde noen for så "lite", eller å gå videre med saken til forbrukermyndigheter osv - og det er dette PayPal kalkulerer med. Denne "ransmetoden" benyttes i snitt ca. 2000 ganger pr. dag av PayPal, iflg. en tidligere ansatt PayPal-mellomleder, men vi hører lite om det her i Norge fordi det ikke er mange PayPal-brukere her i landet. I USA og UK er det svært mange som mister pengene sine til PayPal, og det er derfor man nå ser en rekke "Class Action Lawsuits" som forberedes mot PayPal. PayPal har allerede tapt en stor sak. De er under oppsyn av FTC (Federal Trade Commission, USA) FSA (Financial Services Authority, UK), statsadvokatene i California og Nebraska osv...

 

Det er en grunn til at de har så mange øyne på seg for tiden, og den grunnen er at praksisen til PayPal ikke holder vann. Hver og en får gjøre seg opp sin mening, om de tør å la pengene være i PayPal sin varetekt, uten at du har mulighet til å få de igjen om de bestemmer seg for at de ikke er dine lenger. Tenk deg om, gjerne et par ganger, og ikke gi PayPal penger du ikke har råd til å tape.

 

Hva du enn gjør, IKKE KOBLE PAYPAL-KONTOEN DIN MED KREDITTKORTNUMRE ELLER BANKKONTONUMRE.

 

logo.gif

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Selv har jeg handla massevis hos Paypal og aldri hatt noen problemer. Selvsagt har de fleste systemer feil en eller annen gang, men siden du har kontoutskrifter burde de ikke ha veldig mye å stille opp med. Synd å høre at det har gått så galt for deg, men jeg slutter nok ikke å bruke det for det. Hvis du har visa er du uansett forsikret mot sånt tull så det kan jo være en tanke å prøve det også hvis ikke løser seg, men det er selvsagt paypal som skal stå til rette her.

Lenke til kommentar

Som sagt, ikke alle brukere opplever problemer, men svært mange gjør det, spesielt i USA og Storbritannia.

 

Jeg har selv heller ikke hatt problemer inntil nå, og har vært fornøyd med måten det fungerer på. Jeg har veldig mye å stille opp med i form av kontoutskrifter og skriftlig bekreftelse fra banken, men PayPal nekter fortsatt for å ha pengene mine. Det er ingen "feil i systemer" når det kan bevises at de er i besittelse av pengene. Da har systemet fungert akkurat som det skal gjøre.

 

Problemet er PayPal, som nekter for at de har pengene, og at de ikke fikser problemet som er oppstått. Det er komplett umulig å få tak i noen som kan løse problemet; alt jeg har fått fra PayPal er:

 

- ventemusikk i ca. 20 minutter

 

- "Hello, my name is (...) There seems to be a problem with transferred funds not correctly displayed in my PayPal balance. The money is transferred from my bank account to your bank account - in the same bank, and I have written confirmation from the bank that you have the money."

 

- "May I get your account details, sir?"

 

- jeg gir PayPal alle detaljer om kontoen min, og beskriver alt som har skjedd.

 

- "Please hold the line, sir."

 

- 10 minutter på hold.

 

- "We don't have your money, sir"

 

- "Yes, you do have my money and the bank confirms that it is in your account. Now please update my PayPal balance with the correct amount."

 

- "We can't do that, sir. Thank you for calling PayPal, sir"

 

- vedkommende legger på uten noen slags løsning eller vilje til å løse saken.

 

Å få svar via epost kan man bare glemme. Nå har jeg sendt ca. 10 stk til, og er nå oppe i ca. 40 sendte epost uten annet enn 1 stk automatisk svar som ikke har noen relevans til problemet.

 

Dette er det ikke kun jeg som opplever. Søk litt på nettet og les selv. Advarselen er likevel at man ikke bør benytte PayPal dersom man ikke har råd til å tape pengene.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...