Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å finne god musikk i det siste.

 

Har dere noen gode albumer jeg bør tenke på? Eventuelt kjøpe?

Siste albumet (som jeg fikk) er Jamie Foxx - Unpredictable.

 

Den var ikke bra, men få sanger er helt greie. Var ikke så store forventninger egentlig.

 

Uansett, noen eksempler? :)

Lenke til kommentar

Et album jeg råder deg til å kjøpe er The Diplomats - Diplomatic Immunity (Nr. 1 fra 2003, IKKE 2'ern som kom året etter).

 

Synd at det er så mange skits og noen halvdårlige låter på dette albumet, for majoriteten av sangene er dritbra (når skal rapperne lære?). Heldigvis er det noe som heter skift sang-knapp på stereoen. Men jeg mener likevel at for mange skits og halvdårlige sanger ødelegger en helhet. Et album skal være et lite kunstverk der alle låtene er med på å lage helheten. Maks 15 sanger og bare skits hvis de er lættis (ikke for mange av dem uansett). Resten kan gis ut på mixtapes som hardcore fans kan kjøpe.

 

Her er noen enkeltsanger som er verdt litt lytting:

 

- Papoose F/ Jadakiss, Styles P, Sheek Louch, McGruff, Black Rob & Razah - Raised With Them (mange gjester, Pap er iallfall ikke gjerrig på royality-pengene)

- Jadakiss F/ Styles P - Shoot Outs

- Styles P F/ Marsha Of Floetry - I'm Black

- Cam'ron F/ Nicole Wray - Do Your Thing

- Damian Marley F/ Nas - Road To Zion

- Beanie Sigel F/ Melissa - Feel It In The Air

- Paul Wall (a.k.a. hviteste neger'n i Houston) F/ Big Pokey - Sittin' Sideways

- Roots Manuva - Dreamy Days

Endret av Onkel Biff
Lenke til kommentar

Jeg har det nye albumet til B.I.G der de bruker stemmen hans med dagens hiphop artister. Kjempe bra den! 1970' Something!

 

Skal ta en titt på de sangene Onkel Biff.

Jeg blir fort lei de sangene jeg anskaffer meg, er så kresen med andre ord :)

 

Uansett, har dere hørt Chris Brown med Run It (Feat. Juelz Santan)?

Den er et must i diskotet! Min mening! Drit bra sang til å danse til thou.

Lenke til kommentar

haha.... må le av fifty ass

 

fifty snitch - ironi - dobbelt moral

 

"For to år siden fikk han ni kuler pepret inn i kroppen utenfor huset til hans bestemor"

truffet 3 ganger........

"Jeg tenker ikke lenger på å lage musikk som vil selge."

ikke det....

"Du ser disse stjernene kjøre rundt i store biler med diamanter over hele seg, og det slo meg at de har glemt at det er mange som stjeler for å få mat. "

\/\/ ! |\| |) 0 \/\/ $ |-| 0 P P 3 R

"Jeg kan ikke si hvor jeg bygger huset mitt, for jeg har nok av folk etter meg."

connecticut!

 

alle "seriøse" hip-hop hoder boikotter/ignorer 50 snitch & g unit. dessverre er M.O.P. og Mobb Deep signa til ghost unit..

Lenke til kommentar
Sliter med å finne god musikk i det siste.

 

Har dere noen gode albumer jeg bør tenke på? Eventuelt kjøpe?

Siste albumet (som jeg fikk) er Jamie Foxx - Unpredictable.

 

Den var ikke bra, men få sanger er helt greie. Var ikke så store forventninger egentlig.

 

Uansett, noen eksempler? :)

5623520[/snapback]

 

Sliter selv, er så jævlig mye dritt der ute. Nettopp skaffet meg nye skiva til Planet Asia som jeg hadde store forventninger til, men den synes jeg skuffa. Ellers er jo Dilated Peoples ute med et nytt album. Virker greit etter første gjennomhøring , men heller ikke noe mer. Tha Alkoholics har jo også slippet nytt album, uten at det heller imponerte. Trenger en skikelig skive snart nå. Går altfor lenge mellom hver gang!

 

Venter i nærmeste fremtid på:

Petter

N.O.R.E

Busta

The Game

 

Har stor tro på Noreaga albumet!

Endret av oleisbest
Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med å finne noe skikkelig bra å høre på. Med unntak av Dizzee, og noen få andre britiske folk. Jeg klarer seriøst ikke å høre på noe annet nå. Ikke har jeg penger heller, jeg har satt til side det jeg har til det nye Dizzee-albumet som kommer 6. mars. :p

 

Har forresten en live-versjon av en av sangene på det nye albumet, Wasteman, her også:

 

 

Dizzee Rascal - Wasteman (Live)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Noen som har peil på konsert fronten?

 

Hva skjer framover? noen fete konserter? og jeg snakker om Oslo, ikke en låve i nord-trøndelag :p

5638499[/snapback]

 

Så i dag at Pharell kommer til Quart-festivalen i sommer. Det er jo en god nyhet egentlig. Sist gang han var i Norge var i 2004. Noen som så på da? Må ha noen som fresher opp ting. Men er han god live? Når jeg så han i Nordic Music Awards (på TV2) så sang han jo bra og gjorde en helt grei opptreden. Det jo masse metallhoder i Norge, så det var vel mange som var litt skeptisk til han tror jeg.

 

Alt i alt lager han kul musikk med de fresheste beatsa (Dropp It Like It's Hot og Can I Have It Like That) sammen med Snoop! Hehe.

 

Edit: Ooops. Quart er vel ikke i Oslo, Kristiandsand?

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Noen som har peil på konsert fronten?

 

Hva skjer framover? noen fete konserter? og jeg snakker om Oslo, ikke en låve i nord-trøndelag :p

5638499[/snapback]

Etter en kjapp tur på Rockefellers hjemmeside fant jeg ut at Pharcyde kommer til Oslo i mars. Noe som var mer spennende var at Raekwon har konsert på rockefeller på bursdagen min (30.03) :D

 

EDIT: Og Guru kommer 5. mai! Dette blir bra :)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

fun fact...

 

"According to the New York Times, Scott Storchs going rate for producing a track is $80,000-$90,000"

 

The Game - The Documentary må være et av de dyreste hip hop albumene som noen gang har blitt produsert...

 

Dr. Dre, Scott Storch, Mike Elizondo, Kanye West, Eminem, Hi-Tek , Just Blaze, Timbaland, Havoc, Needlz, Jeff Bhasker, Focus, Mark Batson, Buckwild.

Endret av [Uber]n00b
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...