Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Også synes jeg du burde lese historiebøkene dine litt nøyere, men det er uansett ingen grunn til å dra slikt inn i denne diskusjonen.

Hvorfor skriver du dette Thendrup? Du kan da ikke gå ut å påstå at jeg tar feil, når du ikke backer det opp. Ja, det vil være off topic her. Men ikke kom med anklager uten å backe dem opp.

Anklager? Jeg kom med et tips.

 

 

Du bør komme deg ut av bobla di! Makan. Tenk at du befinner deg på et hip-hop forum, å ikke forstår at homofili er FULLSTENDIG forbudt å FULLSTENDIG uakseptabelt i hip-hop.

 

Jeg syns det er ufattelig at dere ikke vet dette. Man begynner jo å lure litt... Nevn EN rapper som er selverklært homoseksuell. Nevn en rapper som sier han ikke har noe imot homoseksuelle. phoNte sier ovenfor at jeg har "litt rett". Men selv dette stemmer ikke. Jeg har 100% rett! Hip-Hop er en av de mest dømmende av homofili av alle kulturer. Det er vel bare Islam som topper.

 

Jeg har allerede nevnt Ice-T som en som har gått ut mot homofobi. En annen er Sage Francis i denne låta:

Se filmen hos Youtube

At du ikke kjenner til noen betyr ikke at de ikke finnes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Avslutter med en anbefalning. "Speak" - en rapper fra Ungarn. Han har både bra tekst, flow og beat. Deilig å høre en som spitter sannheten og ikke noe annet.

 

Er ikke det der ment til å være en parodi? :dontgetit:

 

Anyway, har hatt dilla på GZAs Liquid Swords album i det siste.

 

 

Noen andre Wu-Tang medlemmer som har gitt ut bra solo album?

 

 

Hehe, jeg var ikke seriøs med anbefalning av den låta. Det er rimelig komisk, og det verste er vel at det ikke er tull (tror jeg). Budskapet er jo i bunn grunn fint, men "yeah c'mon" osv kunne han kanskje spart verden for.

 

2pac - Fuck all ya'll

 

Se filmen hos Youtube

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jeg støtter meg til IT som om han var Kristus selv, men over til noe annet gutter, NRS fra norsk hiphops Gudfar Tommy Tee var etter måten særdeles hørverdig i går, masse idiotmusikk. :mrgreen:

 

 

 

NRK.no - de har et lavpannet radiosystem som det ikke går an å linke til - men klikk på nettradio og søk på "national rap show", klikk deretter på "26.9", skru opp volumet på headsettet og len deg tilbake.

 

 

 

 

Håvard Ellingsen sent a message to the members of National Rap Show:

 

 

--------------------

Subject: NRS spilleliste 26. september:

 

Om du har araber-penger som Busta Rhymes, er i midtlivskrisa som P. Diddy eller skylder barnebidragspenger som Sean P er National Rap Show utvilsomt noe for deg. Her er kveldens spilleliste:

 

 

1. Busta Rhymes – Arab Money

2. Jay-Z ft Kanye, T.I. & Lil Wayne - S.L.U.

3. Puff Daddy – Swagger

4. Trey Songz – Swagger Like Trey –

5. Rick Ross – Swagger Like Ross

6. Bangladesh ft Rick Ross & Busta Rhymes – Girls Love Me

7. T.I. - Whatever You Like

8. Young Jeezy ft Jay-Z - Put On

9. Young Jeezy – Thug Motivation 101

10. Young Jeezy - Vacation

11. LL Cool J ft Fat Joe - Party With Me

12. Scarface ft Lil Wayne & Bun B – Forgot About Me

13. Bun B ft Lil Wayne - Damn Im Cold

14. Buckshot & 9th Wonder – Brand New Day

15. Kidz In The Hall ft Sean P & Buckshot – The Pledge

16. Karpe Diem – Krølla 50 Lapp Y’all

17. Karpe Diem – 4 Vegger

18. Karpe Diem – Solskinn

19. Karpe Diem – Regnvær

20. The Game ft News – Nice

21. Lupe Fiasco – Little Waepon

22. Roc C - hear me now

23. Prince Paul ft. Kokane, Masta Ace & Pretty Ugly - So what

24. Stetsasonic - U da man

25. Black Milk - Give the drummer some

26. Prince Paul ft. Chubb Rock, Biz Markie - No rubber No backstage pass

27. Heltah Skeltah - D.I.R.T.

28. Heltah Skeltah - Twinz

29. Krylon ft. Masta Ace, Kashal T & Anam - Losing my mind

30. Immortal Technique - Harlem Streets

31. Beatnuts ft. Large Pro - Originate

32. Beatnuts - All my life

33. Gran Puba - 2000

34. Nas ft. Sadat X - One Love Rmx

35. Brand Nubian - A child is born

36. Bankmenn - Bankmenn

37. Emire & Lillebros ft. Breaknecks - Sjel i hver tekst

38. Lidolido ft. Tore Pang - A Show Like This

 

Don't front, act like u want it.

 

nrs

 

 

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Fullstendig klar over at det er en machokultur, men en nøkkelting? Ingenting som tilsier at du være homofob. Homofili er uglesett i alle machokulturer (og i samfunnet generelt egentlig). Gjør det homofobi til en nøkkelting at rappere slenger veletablerte skjellsord til hverandre? At "homo" kan være et negativ ladet/skjellsord, er det dermed en nøkkelting i samfunnet?

Lenke til kommentar
Fullstendig klar over at det er en machokultur, men en nøkkelting? Ingenting som tilsier at du være homofob. Homofili er uglesett i alle machokulturer (og i samfunnet generelt egentlig). Gjør det homofobi til en nøkkelting at rappere slenger veletablerte skjellsord til hverandre? At "homo" kan være et negativ ladet/skjellsord, er det dermed en nøkkelting i samfunnet?

Mannen har et poeng, mens du henger deg opp i enkeltord. Han har underbygget poenget sitt og da angriper man dette fundamentet, ikke den sårbare overskriften. Dette er helt fundamentalt for enhver debatt som skal havne noen andre steder enn i dass.

 

Norge er et nokså homofobt samfunn uten tvil, men er vi macho? Er machokultur per definisjon homofob? :hmm:

 

 

Karpe Diem - Kunsten å være inder

 

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Fullstendig klar over at det er en machokultur, men en nøkkelting? Ingenting som tilsier at du være homofob. Homofili er uglesett i alle machokulturer (og i samfunnet generelt egentlig). Gjør det homofobi til en nøkkelting at rappere slenger veletablerte skjellsord til hverandre? At "homo" kan være et negativ ladet/skjellsord, er det dermed en nøkkelting i samfunnet?

Mannen har et poeng, mens du henger deg opp i enkeltord. Han har underbygget poenget sitt og da angriper man dette fundamentet, ikke den sårbare overskriften. Dette er helt fundamentalt for enhver debatt som skal havne noen andre steder enn i dass.

 

Norge er et nokså homofobt samfunn uten tvil, men er vi macho? Er machokultur per definisjon homofob? :hmm:

God post!

 

Det blir for dumt når enkelte bare skal kverrulere å henge seg opp i enkeltord. Da jeg brukte ordet "nøkkelting", så var klart ikke dette det beste. Men det får jo være makan til å være pirkete, kverrulerende og usaklig bare på grunn av at man ikke finleser og driver med nøye korrektur av sine poster!

 

Også synes jeg du burde lese historiebøkene dine litt nøyere, men det er uansett ingen grunn til å dra slikt inn i denne diskusjonen.

Hvorfor skriver du dette Thendrup? Du kan da ikke gå ut å påstå at jeg tar feil, når du ikke backer det opp. Ja, det vil være off topic her. Men ikke kom med anklager uten å backe dem opp.

Anklager? Jeg kom med et tips.

Nå må du gi deg Thendrup. Når jeg skriver om historien, å du svarer "Også synes jeg du burde lese historiebøkene dine litt nøyere". Så er det helt opplagt at du påstår at jeg tar feil, og at du oppfordrer meg til å lese meg til "det rette svaret". Jeg tror vi begge er enige om at vi ikke trenger å diskutere historie på denne hip-hop tråden, men du må som sagt backe opp påstander du kommer med.

 

Jeg får heller komme med et tips: Historien er skrevet av seiersherrene. Derfor er det klart at det som står i skolebøker og historiebøker lyder deretter. Så man må alltid være forsiktig. Men der er faktisk kilder, som ikke er skrevet eller manipulert av seiersherrene. Heldigvis finnes det skeptikere og nøytrale folk.

 

Ellers ønsker jeg deg Thendrup, AvieN og alle andre en fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Lil Wayne er som 50 Cent er blitt. 50 hadde jeg respekt for i begynnelsen, han var ekte da, men nå er han jo helt fake. Han snakker om "ghettoen", når han selv bor i fantastisk flotte villaer. Så mange er rappere er falske. De har aldri levd i ghettoen, de har aldri hatt det vondt. Men de later som det!

 

 

 

 

hahahah, drep deg selv... HARDT

 

 

ja, tjener 700 millioner dollar, skal fortsatt stå på hjørnet å hustle, det er den amerikanske drømmen.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe "rett svar" når man diskuterer historie. Det er viktig å drøfte forskjellige synspunkter, uten å komme med noe "sånn er det-svar", sånn som dette:

Et annet godt eksempel er Mashall-hjelpen. Dette er nærmest tabu av meg å si. Men denne ble ikke gitt for å "hjelpe Europa". Det var slettes ikke for å hjelpe ut oss stakkarne. Nei, det var for økonomisk vinning. De tjente enormt på det. Når det er sagt, hjalp det selvfølgelig oss us også. Men motivasjonen til USA var egen vinning. Det har det alltid vært.

Hvor er drøftinga di, gutt. ;)

 

Og så lurer jeg på en ting til, Lanski. Jeg posta jo et utdrag fra Canibus Poet Laureate Infinity hvor det kommer fram at han er fan av Lil Wayne og Baby. Kan du da fortsatt høre på Canibus?

Lenke til kommentar
Og så lurer jeg på en ting til, Lanski. Jeg posta jo et utdrag fra Canibus Poet Laureate Infinity hvor det kommer fram at han er fan av Lil Wayne og Baby. Kan du da fortsatt høre på Canibus?

Ja, jeg er fullt klar over den setningen der. Å det er jo klart at jeg nærmest har fortrengt det som Canibus sier der. :p

 

Det er jo nesten ufattelig at han faktisk har sagt det. Man skulle jo tro at det var lyrikerne som stod Canibus nærmest. Jeg tror selv de som er die-hard Lil Wayne fans, ikke ville kalle han en lyrisk konge. Wayne er jo åpenbart en god entertainer, han fenger mange. Selv om jeg da ikke er en av dem. Canibus må jo like hans stil da, av en eller annen merkelig grunn.

 

Jeg nevnte det så vidt når vi diskuterte Immortal Technique, at jeg ikke er en "fanboy". Så jeg ser svakhetene hos selv de jeg liker best. Man må jo begynne å lure litt på Canibus her. Han havner i en stor battle med LL mye grunnet at han ikke liker hans stil, men han liker Waynes stil. Hehe, man må jo le litt. Man kan kansje kalle det patetisk av Canibus.

 

Men nå har han gjort rare og desperate ting også. Slik som når han gikk mot Eminem. Hans sosiale intelligens kan ikke være på topp. For hva faen kunne han vinne på å battle Eminem? Å hvorfor hadde han noe imot Eminem og LL, mens han er fan av Lil Wayne? Ganske ufattelig, jeg må jo si det.

Lenke til kommentar
Og så lurer jeg på en ting til, Lanski. Jeg posta jo et utdrag fra Canibus Poet Laureate Infinity hvor det kommer fram at han er fan av Lil Wayne og Baby. Kan du da fortsatt høre på Canibus?

Ja, jeg er fullt klar over den setningen der. Å det er jo klart at jeg nærmest har fortrengt det som Canibus sier der. :p

 

Det er jo nesten ufattelig at han faktisk har sagt det. Man skulle jo tro at det var lyrikerne som stod Canibus nærmest. Jeg tror selv de som er die-hard Lil Wayne fans, ikke ville kalle han en lyrisk konge. Wayne er jo åpenbart en god entertainer, han fenger mange. Selv om jeg da ikke er en av dem. Canibus må jo like hans stil da, av en eller annen merkelig grunn.

 

Går vel fint an å like Donald Duck, selv om man har fått nobelprisen i litteratur? 9th Wonder f.eks som er fra en mer conscious del fra hiphopen sier jo at Lil Wayne er den beste rapperen i dag, og det var han som fikk Wayne med på Little Brother låten Breakin' my heart.

 

 

Jeg nevnte det så vidt når vi diskuterte Immortal Technique, at jeg ikke er en "fanboy". Så jeg ser svakhetene hos selv de jeg liker best. Man må jo begynne å lure litt på Canibus her. Han havner i en stor battle med LL mye grunnet at han ikke liker hans stil, men han liker Waynes stil. Hehe, man må jo le litt. Man kan kansje kalle det patetisk av Canibus.

 

Han havnet i battle fordi Cool J tolket linjen "L, is that a mic on your arm? Let me borrow that" fra låten 4,3,2,1 som disrespect, noe det jo slett ikke var. Hadde ingenting med at Canibus ikke likte stilen til Cool J.

Endret av DP Rusher
Lenke til kommentar
Går vel fint an å like Donald Duck, selv om man har fått nobelprisen i litteratur?

 

Ser for meg nobelprisutdelingen:

 

Ja, jeg vil gjerne takke Knut Hamsun, William Butler Yeats, George Bernard Shaw, Hermann Hesse, T.S. Eliot, Ernest Hemingway og sist men ikke minst Walt Disney. For å gjøre poenget mitt klart som glass, så ville dette være fullstendig bisarrt og noe i nærheten av litterært selvmord. Kan du ha skutt litt over mål her? :)

 

edit: 3001 night baby :)

 

 

Mos Def - Ms. Fat Booty

 

Se filmen hos Youtube

 

bVg er en god underground-rapper fra Stavanger.

 

http://uhort.no/artist/bVg

Wack ass! Fy fan.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Ser for meg nobelprisutdelingen:

 

Ja, jeg vil gjerne takke Knut Hamsun, William Butler Yeats, George Bernard Shaw, Hermann Hesse, T.S. Eliot, Ernest Hemingway og sist men ikke minst Walt Disney. For å gjøre poenget mitt klart som glass, så ville dette være fullstendig bisarrt og noe i nærheten av litterært selvmord. Kan du ha skutt litt over mål her? :)

 

Hvis man tar det for det det er, nemlig for underholdnigens skyld ser jeg ikke hvorfor det skulle være fullstendig bisarrt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...