Gå til innhold

Oppfølger til Mafia..?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg har hørt er Mafia 2 under produksjon, men har også hørt at interne konflikter i Illusion softworks kan sette Mafia 2 på lista over kanselerte titler.

 

 

RUMOR #4: Mafia 2 has been canceled.

 

What we heard: According to the post, internal strife at Mafia developer Illusion Softworks has led to the firing of head programmer Daniel Vavra--and to Mafia 2 being "indefinitely postponed." The post also quotes Petr Vochozka, founder of the Czech studio, as saying, "It is a shame that the game won't be finished anytime soon." That sounds like an open-and-shut case--except Mafia 2 hasn't even been officially announced yet, and neither Illusion nor Mafia publisher Gathering are commenting on it.

 

Bogus or not bogus?: Technically bogus, though given the disappointing sales of Mafia for consoles, it's likely the game will be stillborn.

 

 

Kilde: http://www.gamespot.com/news/2004/08/21/news_6105429.html

 

Håper dette bare er med rykte og at Mafia 2 kommer. Mafia var bare det beste spillet som jeg har spillet på lenge. Utklasserer GTA.VC med stil. Ingen over, ingen ved siden av Mafia :w00t:

Lenke til kommentar

Mafia 2 ble ble allerede før Mafias releas planlagt. Det var blant annet meningen at Mafia skulle ha en MP del, men for å ikke utsette spillet valgte de å gi ut Mafia, med det for øyet at en MP del skulle komme i en patch senere. Derfor dannet det seg masse grupper over nette med egne "don"er og gjengmedlemmer.

 

På siden computerandvideogames.com fant jeg en artikkel fra Desember i fjord, 16 Desember for nøyaktighetens skyld, at Illusion Softworks har sakt at Mafia 2 kommer. Desverre er kanselerings nyhetene fra August i år, så får håpe det ikke er sant.

 

Finner ingen informasjon på illusion softworks sider som kan støtte opp om at det kommer eller om det er kanselert. Om det ikke er kanselert er det etter ryktene å høre at det kommer til neste år, og etter Pc Zone kommer det 16 desember til neste år. Er bare å smøre seg med tålamod og vente.

Lenke til kommentar
Håper så inderlig at det spillet kommer.

 

Men blir litt rart å være en annen person enn Tommy Angelo, siden... ja, dere vet :cry:

Faen, jeg er ikke ferdig med Mafia, og det der var jo en kjempespoiler, ikke så veldig vanskelig å skjønne hva som skjer da, når jeg tydeligvis ikke kan være han i neste spill er det jo en god grunn til det, og ja... Jeg kan tenke meg hva grunnen er nå, drit.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge idyllen her, men Mafia er jo forferdelig oppskrytt..!

Finnes ingen spill som kommer i nærheten av Mafia nå. GTA spillene er oppskrytt og selv om de kanskje er litt kul blir de forferddelig fort kjedelig. Det er der Mafia holder seg. Når du har spillet det gjennom er det så mye annet å gjøre. Free ride extreme (tror jeg det var) er jo bare knall og gir noen timers ekstra spilling.

 

Samt Free ride delen, men litt purk, men ellers fint lite, og springe rundt å bare være boss mot and gangstere.

 

Mafia får frem en følelse som ikke GTA 3 eller VC klarte. Følelsen av å være i en levende by, hvor du bare er 1 del av befolkningen, hvor de andre du møter nesten lever sine egne liv. Det er bare digg.

 

Som sakt, ingen over, ingen ved siden av Mafia :w00t:

Lenke til kommentar

Da er vi ganske uenige.

 

Lånte spillet av en kamerat da jeg hadde hørt mye bra om det. Installerte spillet og satte meg ned. Etter å ha prøvd å pine meg gjennom de 3 første oppdragene ga jeg opp. Det ble rett og slett for mye for meg.

 

Bilene føltes ut som rullende betongklosser, idiotene som tvang meg til å kjøre dem kom med de samme flåsete og irriterende kommentarene, taxi-oppdragene var ultrakjedelige og ble for det meste ødelagt av at enten det overkåte trafikkpolitiet kom eller at dama i bakseta bitcha mer en dama til kameraten min. Samtidig satt jeg store spørsmålstegn til den kunstige intelligensen.

 

Så som dere kanskje skjønner ga jeg opp og la bort spillet i 6 måneder. Så tok jeg det av eller annen grunn frem og sammen med en kompis kom vi ganske langt. Spillet har absolutt stemning, gode kuttscener og enkeltoppdrag som var morsomme. (Feks kirka var jo veldig kult).

 

Men helheten desverre gjør at spillet bare føltes greit ut. Ikke dårlig, men helt ok. Derfor er det etter min mening veldig overvurdert. Jeg orker ikke å gjøre dette til GTA vs Mafia diskusjon, da vi bare kommer til å sitte i skyttergravene og tvilholde på spillene våre, men min favoritt er selvsagt GTA 3 og Vice City. ;)

Endret av Biffer'n
Lenke til kommentar
Da er vi ganske uenige.

 

Lånte spillet av en kamerat da jeg hadde hørt mye bra om det. Installerte spillet og satte meg ned. Etter å ha prøvd å pine meg gjennom de 3 første oppdragene ga jeg opp. Det ble rett og slett for mye for meg.

 

Bilene føltes ut som rullende betongklosser, idiotene som tvang meg til å kjøre dem kom med de samme flåsete og irriterende kommentarene, taxi-oppdragene var ultrakjedelige og ble for det meste ødelagt av at enten det overkåte trafikkpolitiet kom eller at dama i bakseta bitcha mer en dama til kameraten min. Samtidig satt jeg store spørsmålstegn til den kunstige intelligensen.

 

Så som dere kanskje skjønner ga jeg opp og la bort spillet i 6 måneder. Så tok jeg det av eller annen grunn frem og sammen med en kompis kom vi ganske langt. Spillet har absolutt stemning, gode kuttscener og enkeltoppdrag som var morsomme. (Feks kirka var jo veldig kult).

 

Men helheten desverre gjør at spillet bare føltes greit ut. Ikke dårlig, men helt ok. Derfor er det etter min mening veldig overvurdert. Jeg orker ikke å gjøre dette til GTA vs Mafia diskusjon, da vi bare kommer til å sitte i skyttergravene og tvilholde på spillene våre, men min favoritt er selvsagt GTA 3 og Vice City. ;)

Men en ting kan du være enig i oss andre med : GTA spillene eier ikke story og gameplay..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...