Gå til innhold

[hw.no] Freelancer-server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet til planet malta i omicron alpha systemet å står å vurderer å bytte ut min Titan med et sabre skip...

Er det smart??? e d bedre styring å greier som enkelte her sir???

å hvor får jeg tak i de beste våpnene??? har hørt nomad skal være de beste?!?!!? hvor kan jeg finne dem??? hvem må jeg mose??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har kommet til planet malta i omicron alpha systemet å står å vurderer å bytte ut min Titan med et sabre skip...

Er det smart??? e d bedre styring å greier som enkelte her sir???

Titan flyr, som du allerede har funnet ut, som en gravid ku. Jeg mener det bare er to reelle valg blant very heavy fighters, og det er Sabre og Eagle.

å hvor får jeg tak i de beste våpnene??? har hørt nomad skal være de beste?!?!!? hvor kan jeg finne dem??? hvem må jeg mose??

Klasse 10-våpen finnes ofte i gamle vrak. Fly ut til de ytre systemene, og se på kartet etter små røde kryss. Fly bort til et og skyt på det. Av og til får du våpen eller diverse commodities, og andre ganger er vraket tomt.

Hvis du er heldig og finner et klasse 10-våpen, skal du vite at det kun er de tyngste fighterne som kan bruke dem, altså Sabre, Eagle og Titan. Våpnene bruker dessuten masse energi.

Nomadevåpnene er ganske koselige. I Omicron Alpha og Gamma finnes jump holes til Nomade-systemene. Ta deg en tur! :)

Skrevet (endret)

De står ikke på det store kartet med oversikt over alle systemene. Men du finner jump holes til dem i sektor F4 (Omicron Alpha) og sektor F2 (Omicron Gamma).

Denne kan være praktisk. Siden er på tysk, men det trenger vel ikke å by på større problemer... :)

Endret av atrax
Skrevet

Ah...så d er de "unknown" systemene som er nomade systemene...:p

Har vært i et a de systemene men fant ingen der...:/ skal gå t det neste da...kanskje jeg er er heldi....=)

Skrevet

Tror server maskina di har klikka atrax...:/

Den skulle restarte i natt men den kom aldri opp igjen...:(

Ingen pc`er som bruker 6 timer på å restarte uansett hvor gammel den e....:/

Skrevet
Finnes d mange forskjellige nomad kanoner???

Har fått en type men den skyter veldig tregt...:/ men er effektiv...0)

Det finnes i hvertfall to stykk, og jeg tviler sterkt på at det er fler. Cannon er treg, Blaster er raskere. Men Blaster gjør tilsvarende mindre skade.

Jeg foretrekker blaster.

Skrevet

fordelen med alle Nomad våpen er at de faktisk ikke bruker energi, så du kan hamre løs på alle fiender så mye du orker.

Angående fly, Titan er som det har blitt sagt like lett å manøvrere som en gravid ku, så ja Sabre (min favoritt) eller Eagle er å foretrekke.

MEN det må legges til at spillets beste våpen utenom vanlige skytevåpen (CODE våpenene som man finner på wrecks, og Nomad våpenene som man finner enten i Omircon Gamma eller i Unknown system) så må man gå til forskjellige factions for å finne, Bundusch (eller.no) som holder til i Reihnland har den beste torpedoen (Sunslayer med 11000 damage til hull og ca 6k til shield), de beste missilene finner man hos corsairs i Omicron Gamma (på planeten Crete) der en er homing og den andre bare har sinnsykt med skade (missilene koster 6k og 7k PR STK! så du bør ha penger til det)

Beste turret finnes på Leon base (Corsairs) og det er vel Omega-41 systemet (husker ikke i farten)

Beste skjold finnes og på planeten Crete i Omicron Gamma det er lvl 10 skjold men koster nesten 400k men du verden så mye mer du tåler da.

må tillegge at alt dette er selvfølgelig hva _jeg_ mener er best, og har du andre kombinasjoner som fungerer bra så må du selvfølgelig bruke de hvis du har lyst :-)

og JA jeg har spilt litt for mye Freelancer, men siden jeg ikke er i norge og har inet @ home atm så får jeg ikke vært med på serveren.. men kommer nok inn så fort jeg har fått internett.. og pass på da.. :-p

men håper virkelig det kommer en expansion til Freelancer, for det er så utrolig moro å gå berserk mot andre factions men det blir kjedelig etter en stund (da er PVP og mer duellspill mer moro), men savner nye skip og nye steder å utforske.. :-)

Skrevet (endret)

Når kommer serveren opp igjenn?..

Har nettopp skaffet meg spillet og har så veldi lyst til å teste det over nett.. :)

Endret av Kikkass
Skrevet

ja den karakteren man har og alt det er bare på den _aktuelle_ serveren, så starter dere å spille på en annen server så må alt gjøres på nytt igjen, den eneste som kan gi penger og slikt er server admin (eller andre som har tilgang til å kunne editere på serveren) :cry:

Skrevet

Sånn. Inntil videre restarter ikke serveren automatisk hver 12. time. Grunnen til automatisk restart er at vrakene blir 'gjenopprettet', de kan altså plyndres på nytt. På denne måten blir det ikke mangel på codename-våpnene. ;)

Jeg skal prøve å huske på å restarte serverprogrammet manuelt fra nå av, med ujevne mellomrom.

Angående utvidelsespakker, det finnes jo mange mods som legger til nye skip (bl.a. store transportskip), nye våpen, nytt utstyr, nye systemer ++

Problemet er bare å finne mods som ikke har idiotiske bugs som gjør det for lett å utnytte dem. Dessuten kan modifikasjonen bli for omfattende, slik at ingen kjenner igjen noe fra vanlijespillet. Men på den måten stiller jo både nybegynnere og mer erfarne nokså likt, siden alle må utforske hva slags våpen og skip som er bra, hvor hva selges, osv.

Serveren skal kjøre så lenge dere orker å spille på den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...