Gå til innhold

MX1000 noe galt!


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg MX 1000 og når jeg spiller med denne så plutdelig håpper pekern opp i været, den gjør dette flere ganger i løpet en runde med Call of Duty 15-20 min. kan det ha noe med mus matta mi ? bruker Steelpad 4S

 

Er det flere som har erfaring med dette ? er det musa som er klikk ? trenger svar på dette, vurderer å bytte den inn i en ny MX 1000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet i Windows - har ikke spillt spill enda siden jeg fikk musa i går. Tenkte jeg skulle lage en tråd om det, men kan jo poste her nå.

 

-Jeg har prøvd litt forskjellige ting: flyttet basen rundt omkring, prøvd forskjellige underlag, byttet til en annen USB hub(på den jeg bruker nå er musa alene), jeg satt musa til lading i natt, selvom den var ganske fulladet rett ut av pakningen.

 

Har også prøvd å blåse rent laseren med trykkluft(fra boks, på avstand selvsagt)

 

Ingeting hjelper.

 

Det som skjer i mitt tilfelle, er at pekeren hopper ned på siden et par centimeter av og til.

 

Det er helt tilfeldig når dette skjer; jeg har gjort forsøk hvor jeg flytter musa opp og ned på samme sted mange ganger, og selv om jeg altså ikke flytter musa ut av et la oss si 20cm område, og heller ikke løfter musa i det hele tatt, skjer det plutselig at pekeren hopper ned på skjermen.

 

Den 'lagger' ikke - det er ikke sånn at musepekeren blir hengende igjen - neida, den følger bevegelsen min oppover på skjermen, men så plutselig befinner pekeren seg noen centimeter lenger ned.

 

Så for eksempel når jeg skal klikke på en link, og flytter pekeren opp mot den linken, så hopper pekeren ned på siden, og jeg må gjenta bevegelsen for å kunne klikke på linken.

 

Temmelig irriterende, selvom det bare skjer av og til.

 

Hvis dette er et problem som er med noen få av denne musetypen(altså hardware feil), kan jeg sende den tilbake, så jeg trenger egentelig svar litt raskt.

 

Jeg ser på nettet at en del "gamere" har problemer med at musa hopper og lagger når de løfter musa, men mitt problem er der altså selv om jeg ikke løfter den(og skjer i Windows).

 

Har lagt in nyeste SetPoint drivere.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
heisann :yes: .har kjøpt meg en logitech mx1000 nå,men jeg ser ikke noe laser eller lys under på musa??? er det riktig?.musa fungerer som den skal ellers bra.

Altså skal lyse være synlig for det blotte øye?

Brukte min første dagen i går, det var ikke no lys å se men funket bra så det skal nok være sånn

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noen problemer med min 5 dager gamle mx-1000 og revel cell glassmusematte ennå.

Jeg ser egentlig 2 (og en halv) muligheter:

1. Musa eller basen er defekt

2. Det er noe som forstyrrer de trådløse signalene til musa

2 1/2: støv ellerno på musematta (dette ser jeg på som ganske lite sannsynlig, defor 1/2 :p)

 

EDIT: og nei, laseren skal ikke være synlig :p

Den skal bare "være der" :)

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
heisann :yes: .har kjøpt meg en logitech mx1000 nå,men jeg ser ikke noe laser eller lys under på musa??? er det riktig?.musa fungerer som den skal ellers bra.

Altså skal lyse være synlig for det blotte øye?

Laseren slåes av med en gang du løfter opp musen for at du ikke skal svi ut øynene dine (eller andre sine) har jeg hørt.

Lenke til kommentar
heisann :yes: .har kjøpt meg en logitech mx1000 nå,men jeg ser ikke noe laser eller lys under på musa??? er det riktig?.musa fungerer som den skal ellers bra.

Altså skal lyse være synlig for det blotte øye?

Laseren slåes av med en gang du løfter opp musen for at du ikke skal svi ut øynene dine (eller andre sine) har jeg hørt.

Dette har jeg lest om også, men jeg vet ikke om det er riktig..

Laseren er ikke synlig uansett (jeg har revelcell musematte, som er av glass og gjennomsiktig), og jeg har faktisk sett under matta rett inn i laseren når jeg har brukt musa, og den er fortsatt ikke synlig.

 

Uansett så er ikke laseren som er brukt i den musa på langt nær sterk nok til svi ut øynene på noen som helst :)

Lenke til kommentar

Tenker du på at når du skal bevege musa mot venstre/høyre(fort), så "drar" den vertikalt? Sjekk den siste brukererfaringen av mx1000, der er det forklart ganske greit( link ps! ikke jeg som har skrevet). Mulig jeg misforstår problemet ditt, men slik er det iallefall til meg. Spesielt når jeg beveger musa fort. Blir veldig vanskelig å aime i cs(i raske bevegelser).

 

Jeg vil med det samme advare gamere mot denne musa, den egner seg ikke til skikkelig spilling, selv om jeg ikke har fått musen til "å henge seg" i cs. Men laser-teknologien har en del barnesykdommer, dessverre...

 

Skal returnere min på mandag.

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
har prøvd den i ca 14 dager den er deilig men akk har samme problem med att den hopper men den gjør det hele tiden selv når den står stille(huh? er det riktig).iriterende! skal bytte tilbake til MX510(den er kjempe DIGG!!!)

Skal aldri kjøpe meg laser mus før det kommer noen modeler med tråd.
Lenke til kommentar

2. Det er noe som forstyrrer de trådløse signalene til musa

 

Trur nok det er mer sannsynelig. Smuss og dritt på matta er helst usannsynelig. Det skal ikke ha den effekten på musa. Det gjør den bare mer "hakkete" eller treig. Så lenge musa funker ellers er det lite trolig noe galt med verken musa eller basen.

Jeg ville nok byttet ut matta... Den kan ha en innvirkning på musa. Litt forstyrrelser osv.. Råder deg til å få tak i en ice-mat. Den er digg!!!

Prøv i allefall med en vanlig musematte før du skulle vurdert å gå til innkjøp av en ny matte.

Lenke til kommentar

Nå har jeg avinnstallert SetPoint driverne, for å se om det var et driverproblem, men selv uten drivere har jeg den samme 'hoppinga'.

 

Kan jo ikke bruke musa når den er sånn; to eksempler:

  • Hvis jeg skal velge ut noen få filer i en mappe for å slette dem, holder jeg inne Ctrl og klikker på de filene jeg skal markere. Problemet er at når jeg kommer et stykke i denne markeringa, hopper plutselig pekeren ned på siden, og idet jeg da klikker blir jo da alle filene jeg hittil har markert umarkert(fordi pekeren treffer utenfor filene). Så jeg må begynne på nytt... [edit]Nå når jeg prøvde å gjenta dette, viste det seg at de markerte filene ikke blir umarkert ved å klikke utenfor, men jeg har ihvertfall opplevd at de filene jeg hadde markert ble umarkert fordi pekeren hoppa en gang.[/edit]
     
     
     
  • Dersom jeg skal velge en link å klikke på på nettet blant flere linker på en side, kan jeg oppleve at pekeren hopper ned akkurat idet jeg klikker, og dermed klikker jeg på feil link...

Basen har jeg flyttet rundt omkring, har prøvd flere forskjelige USB innganger, har nå avinnstallert driverne, basen står nå ti centimeter fra musa, har prøvd forskjellige musematter... Ingenting hjelper.

 

Og når det gjelder musematter, så har jeg som sagt bare 'vanlige' matter, men poenget er jo at den forrige trådløse optiske Logitech musa jeg hadde fungerte fint på de samme mattene, og med basen på samme sted.

 

Så det spørs om ikke jeg må levere tilbake denne musa.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...