Gå til innhold

SP2 og NIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
å ha 2 brannmurer installert på samme boksen, er ikke bra da!

bruker ressurser er en ting, lager nettverkskrøll er en annen..

når du i tillegg har router med brannmur, så holder det med en av dem, men hvilken som er best vet ikke jeg

Har kjørt NIS og Firewallen i routeren i lang tid uten problemer. Merka heller ikke noe krøll når jeg la inn SP2.

 

Skulle ha OS over på en Raptor-disk, og tenkte det kansje ikke var nødvendig med NIS siden windows og NIS spurte om å blokke samme koblinger hver gang jeg la inn noe nytt.

 

Så da ligger jeg bra ann mener du? :p

Lenke til kommentar

XPs innebygde brannmur blokkerer vel bare innkommende, og ikke utgående (les: spyware) trafikk, og er dermed ikke den beste ideen?

 

Jeg kjørte forresten to programvare-brannmurer samtidig i flere år, etter en periode der en MMORPG jeg spilte hadde en del hacking av kontoer. Hadde aldri noe problem så lenge jeg kombinerte Norton eller Sygate med en enkel brannmur, og ikke med hverandre.

 

Nå bruker jeg Sygate i tillegg til brannmuren i ruteren. Paranoia er en fin ting...

Lenke til kommentar

skal vi se. Brannmuren i XP er det bare å skru av. den har ingenting for seg å lager bare krøll. (snakker erfaringer) har selv også 2 brannmurer. 1 i Routeren og Norton Internet Security 2005. dette funker fint. har også funka fint når jeg hadde PC-Cillin Internet Security og Sygate. men jeg har nå bytta til Norton :p

men for å si det slik. Norton klarer utmerket å lage mye krøll selv også den uten noe hjelp :p, men, men. jeg synes personlig at jeg er tryggere når jeg har en router brannmur og en programvare brannmur.

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg den?

Nvidia 5.10 finner du her:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

 

Pakk denne (exe arkivet ) ut med winrar til et sted på disken .

Deretter finner du mappen og installasjons programmet .

..:\5.10\nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_international\Ethernet\NAM

setup.exe

Nam = Network Access Manager

For nv firewallen ( setup profiler & administrasjon)

 

Husk at firewallen gjelder for ethernett interfacet ( ikke usb modem etc.)

Lenke til kommentar

Sjøl bruker jeg kun ekstern boks ,så sw firewall er ikke installert og nv-hw firewallen er passiv.

Men det vil vel være bedre for windowsen din med en hw firewall enn softwarebasert som stjeler ressurser , så etter min mening kan det være lurt å sette seg inn i den for å prøve den ut.

Det er enkelt å åpne for diverse faste applikasjoner der også vha wizards .

 

Reklameblokkering kan du få i div. browsere og annet.

Lenke til kommentar
Sjøl bruker jeg kun ekstern boks ,så sw firewall er ikke installert og nv-hw firewallen er passiv.

Men det vil vel være bedre for windowsen din med en hw firewall enn softwarebasert som stjeler ressurser , så etter min mening kan det være lurt å sette seg inn i den for å prøve den ut.

Det er enkelt å åpne for diverse faste applikasjoner der også vha wizards .

 

Reklameblokkering kan du få i div. browsere og annet.

Jeg har en FW i min D-link 604 som står oppsett som den gjorde ny. Har bare åpna port 21 + en port til hver maskin på DC++ (2.stk)

 

Er dette godt nok??

Lenke til kommentar

En router er god nok sikkerhet mot innkommende requests, og den sikkerheten blir ikke bedre av en software firewall heller.

Det eneste det kan tenkes at du har bruk for er en software firewall som kontrollerer hvilke programmer som gjør utgående requests.

Dette er fordi da ser du hvis noen virus, spyware eller annen dritt prøver å kontakte omverdenen.

Dette gjør ikke windows' innebygde brannmur, i alle fall ikke den som var før SP2, SP2 har jeg ikke testet så det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vel .. er litt enig med zyp .

Du trenger kun NAT fw funksjonaliteten for å beskytte deg for innkommende forutsatt at du har kontroll på systemet internt.

 

Hvis man passer på å sikre seg med windows oppdateringer og

antivirus , deretter ha kontroll på browser exploits vha sp2 , spywareblaster ,pestpatrol ,spybot 1.3 immunize,startup monitor og liknende så holder det lenge med NAT basert fw.

 

Kan virkelig anbefale Mike Lin's startupmonitorr

er en av de beskyttelsene som jeg liker best.

http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml

Ikke bare for å blokkere ev spyware install til registry med

også for å kontrollere hva andre "legale" program legger inn der

og evt. blokkere/nekte deler av det .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...