Gå til innhold

Sokkel 939-barebone fra Soltek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er AMD64-baserte systemer på støy sammenlignet med de basert på Pentium 4?

 

Enhver som vurderer slike small form factor PCer, bør være klar over at de nok kan være stillegående helt til du setter inn et grafikkort. Disse utvikler mye varme, så vifta vil gå for fullt. I tillegg vil varmen inni kabinettet gjøre at system-viften(e) også vil gå raskere enn ellers.

 

Resultatet er støy. Mye støy. Og i små PCer er det ikke plass til noen ekstra støy-reduserende teknologier som vannkjøling, større vifter etc.

 

JEg kjøpte en Soltek QBIC 3401 og var ganske fornøyd. Så satte jeg inn et ATI Radeon 9600 AIW kort. Etter dette er det konstant støy. Ikke noe som egner seg for en stue ihvertfall.

Lenke til kommentar
Hvordan er AMD64-baserte systemer på støy sammenlignet med de basert på Pentium 4?

 

Enhver som vurderer slike small form factor PCer, bør være klar over at de nok kan være stillegående helt til du setter inn et grafikkort.  Disse utvikler mye varme, så vifta vil gå for fullt.  I tillegg vil varmen inni kabinettet gjøre at system-viften(e) også vil gå raskere enn ellers.

 

Resultatet er støy. Mye støy. Og i små PCer er det ikke plass til noen ekstra støy-reduserende teknologier som vannkjøling, større vifter etc.

 

JEg kjøpte en Soltek QBIC 3401 og var ganske fornøyd. Så satte jeg inn et ATI Radeon 9600 AIW kort.  Etter dette er det konstant støy. Ikke noe som egner seg for en stue ihvertfall.

A64 har jo Cool'nQuiet, som gjør at den senker MP og Vcore når CPU ikke belastes. Med riktig oppsett av systemet og vifter, så senker det lydnivået krafig når maskinen ikke brukes til spill og andre CPU avhengige programmer.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...