Gå til innhold

300w til 4 disker +++ ?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har :

1. 120gb maxtor 7,2k rpm

1. 200gb -------''---------

1. 160gb sata seagate 7,2k rpm

 

--------------------------------------

 

Tengte og kjøpe

 

1. 200gb maxtor sata 7,2k rpm @ tilbud på komplett.no til 975,-

 

trenger jeg større PSU ?

 

(Har 4 neon ikke noe extra vifter untatt boxxden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører 5 disker: 3stk wd 160gig og 2 stk wd 120 på 5 år gammel orginal 300w psu i Aopen maxitower. ikke noe problem med at det er ustabilt eller noen ting.

 

Edit: 2 ekstra 80mm vifter også.

Har du dette kabbinettet ?

 

det har jeg i allefall

post-62-1097269636_thumb.jpg

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Er nesten likt. jeg har modellen før. Ditt heter vel HQ08 mens mitt heter HX08 viss ikke jeg husker helt feil. Funker i allefall som en drøm med tanke på strøm. Begynner dog å bli litt dåli plass til nye disker, så det lukter et Lian-li med 12 diskplasser når økonomien tilsier det :thumbup:

nice , da beholder jeg min 300w , vis den blir ustabil bytter jeg ;) har en qtec 400w dual fan , gold men vet ikke om det ernoe bedre da :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme PSU som deg tidligere. (Skrudde sammen noe gammelt utstyr og solgte den i en hel pc).

 

Det jeg ville si er at AOpen PSUene som fulgte med HQ08 og HX08 yter over 400W (ikke 300W som specs). Har testa den. Kjørte vel 7 disker på den jeg også tror jeg...

 

Jeg modda til og med den strømforsyninga med en papst 12dB 80mm vifte og zalman fanmate på minimum, dvs ~5dB mens jeg hadde 7 disker + AMD XP2400+ og GF4 Ti4200 på den, stabil som fjell...

 

Du trenger ikke kjøpe ny PSU, men du kan kanskje vurdere det dersom du kjøper vann-/ekstremkjøling og overklokker NorthBridge, CPU og GPU i tillegg til å ha 5-6 disker.

 

En harddisk/cdrom trekker 20-25W. En AMD64 trekker 80-90W, GF6800ultra 80-100W. Vifter trekker 1-5W pr stk. Chipset og andre ting trekker ~40W. Så er det bare å sette igang å regne ut hva du trenger... Husk også at den AOpen strømforsyninga er en god del kraftigere enn den er spesifisert for...

 

Kast Q-Tec PSU'n dersom du bryr deg om PC'n den står i. Jeg hadde en Q-Tec som helt plutselig brant opp hovedkortet og rammen min... Ikke no morro...

Lenke til kommentar
Kast Q-Tec PSU'n dersom du bryr deg om PC'n den står i. Jeg hadde en Q-Tec som helt plutselig brant opp hovedkortet og rammen min... Ikke no morro...

Samma skjedde meg :omg: er det den som gjorde det ?

 

Midt på natta startet pcen og begynte og ''brenne'' nedre delen av HK'et brant det seg hull i og Geforce4 ti4600 brannt opp :cry:

 

Men ikke rammen :hmm:

 

Og chiptec en min måtte pusses på insiden pga, svi merker ol.

Lenke til kommentar

Det aller værste er at Q-Tec fortsatt fungerer. DEN brannt ikke opp :mad:

hvorfor kunne ikke Q-Tec'n brenne og hovedkortet og rammen overleve :hrm:

 

PC'n min tok ikke litterært fyr. Det kom ikke flammer av den, men det qnistra no jæ¤#ig av PSU og så kom det blå skjerm og pc'n slo seg av og kunne ikke slås på igjen. Når jeg fikk nytt hovedkort fant jeg ut at rammen også var ødelagt. Men heldigvis fungerer fortsatt alt det andre som var i pc'n.

Lenke til kommentar
Det aller værste er at Q-Tec fortsatt fungerer. DEN brannt ikke opp :mad:

hvorfor kunne ikke Q-Tec'n brenne og hovedkortet og rammen overleve :hrm:

 

PC'n min tok ikke litterært fyr. Det kom ikke flammer av den, men det qnistra no jæ¤#ig av PSU og så kom det blå skjerm og pc'n slo seg av og kunne ikke slås på igjen. Når jeg fikk nytt hovedkort fant jeg ut at rammen også var ødelagt. Men heldigvis fungerer fortsatt alt det andre som var i pc'n.

Min q-tec funker også fortsatt...

 

kansje jeg skal bytte den ut , med en jeg har liggende 250w eller noe .

 

Siden denne pcen står på om natten og laster ned ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...