Gå til innhold

Trenger en bærbar PC med Pointstick / styrepinne


reybr

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny laptop, og ettersom jeg har en med styrepinne på nå og er veldig fornøyd med å bruke det i forhold til pad, så vil jeg gjerne ha dette igjen.

 

Problemet er at jeg sliter veldig med å finne noen som faktisk bruker styrepinne nå.

 

Noen som har noen forslag (prisnivå < 20000)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare slutte meg til lovprisingen av X40, hvis du er av typen som ikke skal ha stor skjerm, da. Jeg er stadig borti Dell bærbare (M50, M60), og styrepinnen på de er merkbart dårligere. Og jeg har hatt Dell også, så det er ikke bare fordi jeg har en X40 nå. Men så var det prisen, da...

 

 

Poby

Lenke til kommentar

Så var det det der med at tastaturet på HP NC6000 ikke takler flere enn 2 taster trykt inne samtidig, så om du liker å spille spill som Q3 og lignende, og gjerne hopper med space og bruker ASDW til å bevege deg ellers, sliter du veldig da denne bare takler for eksempel å gå rett frem og hoppe, eller gå skeivt fremover, ikke det å gå skeivt til høyre og hoppe samtidig.

 

Problemet forverres bare enda mer om du bruker tastaturet til å skifte våpen også (som jeg gjør, huff). Foruten dette har jeg nærmest ikke et vondt ord å si om HP NC6000, foruten at skjermen (SXGA+-versjonen) er litt kjip med tanke på innsynsvinkler.

 

Har enda ikke fått et begrep om dettte er ordnet på den kommende (snart, håper jeg) versjonen av NC6000 med P-M 1,8GHz (Dothan - 2MB Cache), visse hevder det, mens andre hevder at dette ikke er ordnet. Venter enda på noen som faktisk har en slik og kan svare meg, eventuelt få testet en selv.

 

Dell D600 er forresten et alternativ, og denne kan du få helt greit konfigurert til under 20.000, det er null problem, selv om du sier noe annet. Anbefaler alle å ringe Dell når du skal bestille, har aldri hørt om noen som har fått prutet med bestillingsskjemaet på nettet, men med et menneske som tar imot bestillingen går det gjerne så mye bedre.

 

Cluet for å se på D600 om du er privatperson, er enten å ringe og bestille/be om pris på konfigurasjon slik, eller få et begrep om prisen ved å gå på Privatpersoner - Latitude - Anbefalte modeller (under fritt valgt Latitude-maskin) og så finne frem D600 i den påfølgende listen).

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å ringe Dell når du skal bestille, har aldri hørt om noen som har fått prutet med bestillingsskjemaet på nettet, men med et menneske som tar imot bestillingen går det gjerne så mye bedre.

Venter faktisk på en tilbakemelding fra dem nå med et pristilbud på en D800. Så vi får se hva de klarer å få prisen ned i.

 

Fujitsu-Siemens har jeg ikke sett med styrepinne, men det er mulig du har rett wh1te.

Jeg skal titte litt rundtomkring

Lenke til kommentar
Så var det det der med at tastaturet på HP NC6000 ikke takler flere enn 2 taster trykt inne samtidig, så om du liker å spille spill som Q3 og lignende, og gjerne hopper med space og bruker ASDW til å bevege deg ellers, sliter du veldig da denne bare takler for eksempel å gå rett frem og hoppe, eller gå skeivt fremover, ikke det å gå skeivt til høyre og hoppe samtidig.

 

Problemet forverres bare enda mer om du bruker tastaturet til å skifte våpen også (som jeg gjør, huff).

Dette er vel strengt tatt bare et problem for gamere... og maskinen er ikke akkurat beregnet til det. Uansett er det vel bare å skaffe seg en skikkelig mus, hvor du kan hoppe med høyre musknapp og skifte våpen med hjulet :)

 

Men blir sikkert fiksa på den neste utgaven :)

Lenke til kommentar

Off-topic, men må vel få lov til å diskutere et problem med en maskin som blir vurdert så jeg fortsetter... ;)

 

Så var det det der med at tastaturet på HP NC6000 ikke takler flere enn 2 taster trykt inne samtidig, så om du liker å spille spill som Q3 og lignende, og gjerne hopper med space og bruker ASDW til å bevege deg ellers, sliter du veldig da denne bare takler for eksempel å gå rett frem og hoppe, eller gå skeivt fremover, ikke det å gå skeivt til høyre og hoppe samtidig.

 

Problemet forverres bare enda mer om du bruker tastaturet til å skifte våpen også (som jeg gjør, huff).

Dette er vel strengt tatt bare et problem for gamere... og maskinen er ikke akkurat beregnet til det. Uansett er det vel bare å skaffe seg en skikkelig mus, hvor du kan hoppe med høyre musknapp og skifte våpen med hjulet :)

 

Men blir sikkert fiksa på den neste utgaven :)

Naivitet, gaven til late bedrifter/produsenter som trenger kunder ;)

Jeg har dessverre mine tvil, men håper de har ordnet det. Men det er ett verre problem enn du kanskje vil tro. Tenk deg alle bevegelse i 3D-miljøer. Og det å begynne å styre med slikt for å få spilt synes jeg er alt for mye å be om. Og alle skal forsvare NC6000-tastaturets problem med å si "denne maskinen er ikke ment for spillere", det blir jo bare dumt da den mer enn gjerne tygger på grafikk med tanke på maskinvaren den har (R9600, en mildt klokket utgave).

 

Egentlig synes jeg at noe så ENKELT å utbedre får leve uforstyrret på HP sine proff-maskiner er horribelt! Tenk at om slike ting kommer gjennom kvalitetssikringen, hva ellers kommer da gjennom...

 

Alle husker vel hvor mye de hatet det å ikke kunne hoppe/gå skeivt samtidig på sine stasjonære tastatur, jeg byttet i alle fall tastatur tvert når jeg kom borte i det problemet.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar
Og alle skal forsvare NC6000-tastaturets problem med å si "denne maskinen er ikke ment for spillere", det blir jo bare dumt da den mer enn gjerne tygger på grafikk med tanke på maskinvaren den har (R9600, en mildt klokket utgave).

Strengt tatt er det likevel kun et problem for gamere... som jeg vil tro nok velger en annen maskin enn HP nc6000 ut fra det man kan lese på forumet her. :mrgreen:

 

Bortsett fra "tastaturproblemet", så har jeg ikke funnet noe stort å sette fingeren på. Det eneste er vel kanskje lysdioden for trådløst nettverk/bluetooth foran på maskinen, som lyser litt vel sterkt etter min mening.

 

Ellers er den passe liten, kraftig nok for alt jeg bruker den til, samt et tastatur som viiiiiirkelig er supert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...