Gå til innhold

Asyl politikkken, hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Det eneste jeg respketere ved den sittedne regjeringen er den harde asyl politikken. Flere tusen mennesker kommer til Norge for å søke om asyl, mange av dem får avlsag på søknaden, de som får avslag får ett tilbud om å resie hjem igjen, en penge støtte pluss sted og bo mens hjem resien deres organiseres, de fleste takker nei til dette tilbudet. De foretrekker å sitte i fks. en gammel grisekjeller, uten penger og uten mat. Staten gir dem absolutt ingen støtte, de får ikke penger, de får ike lov til å bo noen steder og de får heller lov til å skaffe seg jobb, mao. de er nesten nødt til å bli kriminelle. Gal mann bevæpnet med kniv på trikken, gal man bevæpnet med øks i ett fly er to eksempler på snodige asyl-søkere som foretrekker den kriminelle vien. I dag har vi ca. 1000 asyl søkere i Norge som har fått avslag på søknaden sin, ingen vet hvor de er.

 

Hva synes dere man burde gjøre med disse menneskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man er ikke kriminell hvis man går amokk med brødkniv, ikledd en hvit dyne - Man er galen. De som får avslag på asylsøknaden bør eskorteres ut av landet så fort som mulig.

 

Flere tusen mennesker kommer til Norge for å søke om asyl, mange av dem får avlsag på søknaden, de som får avslag får ett tilbud om å resie hjem igjen, en penge støtte pluss sted og bo mens hjem resien deres organiseres, de fleste takker nei til dette tilbudet. De foretrekker å sitte i fks. en gammel grisekjeller, uten penger og uten mat. Staten gir dem absolutt ingen støtte, de får ikke penger, de får ike lov til å bo noen steder og de får heller lov til å skaffe seg jobb, mao. de er nesten nødt til å bli kriminelle.

 

de som får avslag får ett tilbud om å resie hjem igjen, en penge støtte pluss sted og bo mens hjem resien deres organiseres
Staten gir dem absolutt ingen støtte, de får ikke penger, de får ike lov til å bo noen steder

Nå må du bestemme deg. Får de støtte, eller får de ikke støtte?

 

Mener du at alle som har lyst, kan komme til Norge og bo her gratis? Skattebetalerene er jo kjent for å ta på seg spander-skoene, så hvorfor ikke tyne skattebetalerene litt ekstra. Hvis ikke, kan vi jo la asylpolitikken spise litt av pengene til sykelønnsordninger og minstepensjonister.

Lenke til kommentar

Ventet på denne tråden! Giddet ikke å poste den selv :p

 

Jeg synes at alla folk som får komme inn til Norge ha papirer på hvor de er fra og hvem de er utover det. Viss dette hadde vært innført før hadde vi sansynligvis ikke hatt dette problemet idag. Fordi da kunne vi bare sendt de som ikke trenger asyl hjem igjen.

Lenke til kommentar
beklager hvis jeg var litt uklar, men hvis asyl søkerene bestemmer seg for at de vil resie hjem får de søtte til resien, og før reisen. Hvis de velger å bli i norge selvom de har fått avslag får de ikke støtte i det hele tatt.

Ok, da er jeg med. Man blir altså hjulpet ut av landet hvis man reiser frivillig. Meget bra tiltak.

Lenke til kommentar

Når man er reell flyktning, så er det ikke allitd så lett å ha papirene i orden. Og det skaper et dilemma som desverre mange ikke-reelle flyktninger som utnytter til egen fordel. Det finnes ingen enkel løsning på det når man skal avgjøre hvem som skal få bli og ikke.

 

Derfor bør vi gjøre noe annet. Den uhjelpen vi gir til andre land kan forutsette at disse landene oppretter flyktningemottak. På den måten kan flyktninger få hjelp i land som ligger nære deres hjemland.

 

Dette har en rekke fordeler. For det første slipper vi unna dilemmaet ved å skille mellom ekte og falske flytkninger. Lykkejegere som vil til rike vesten for å bli rik, kan ikke gjøre dette lenger og det blir færre falkse flyktninger. Reelle flyktninger får hjelp i nærheten av sine hjemland og kan lettere reise hjem når tilstanden bedrer seg. De vil være nærmere venner og slekt og kan lettere holde kontakten med disse. De vil være i et land hvis kultur er mer lik egen kultur, de vil dermed føle seg mindre fremmed og sansynligheten for traumer med dramatiske følger minsker. Og sansynligheten for at man snakker liknende språk er større.

Lenke til kommentar
Hva synes dere man burde gjøre med disse menneskene?

Send dem tilbake. Norge bør ikke være et eldorado for asylsøkere.

Norge har, og har alltid hatt, en veldig streng innvandrer politikk.. Og jeg håper for guds skyld at det faktisk forblir sånn også.. Tyskland tok det andre veien, og angrer stort i dag. :roll:

Lenke til kommentar
Lykkejegere som vil til rike vesten for å bli rik, kan ikke gjøre dette lenger og det blir færre falkse flyktninger.

Hva er problemet med lykkejegere som emigrerer for å bli rike? De fleste nordmenn som emigrerte til USA på 18-1900 tallet emigrerte kun for å få en høyere levestandard. Vi bør heller få et system som ligner med på det amerikanske hvor de som forsører segselv, og spesielt de som skaper noe i samfunnet får bli, og de som kommer for å snylte på sosialkontoret blir sendt tilbake. Canada er et godt eksempel på et land som har greid å tiltrekke seg ressurssterke innvandrere, mens Norge mottar de handicappede, analfabetene osv, folk som i beste fall kommer til å få seg en vaskejobb. Det er et problem at firmaer som Fast ikke tar inn kompetent arbeidskraft til Norge fordi byråkratiprosessen ifm innvandring er for langvarig, slik at skatteinntektene kommer i et annet land hvor Fast har kontorer istedenfor Norge. Se også hvordan USA tiltrekker seg intelligente mennesker fra mange land.

 

Angående identitetsløst innvandrere så er det et gigantisk sikkerhetsproblem at det går mennesker fritt løs i samfunnet som vi har absolutt null peiling på hvem er. I teorien så kan jo Osama Bin Laden sprade inn og ut av et asylmottak i Norge nå.

Lenke til kommentar
uinteligente,handicappede, analfabetene osv er undermennesker som ikke fortjener norge og bør bare bli forlatt for å dø.... :ermm:

Nei, men Norge har ikke kapasitet til å ta seg av hele verdens befolkning med store medisinske behov, vi har nok utgifter til helsevesenet allerede. Har du lyst til å gjøre for verdens befolkning med medisinske behov så er det ingenting som hindrer deg i å støtte en humanitær organisasjon som driver med dette, istedenfor å forlange at hele Norges befolkning skal spytte inn penger til dette formålet.

Lenke til kommentar

sant nok...

Men vi bør ikke ha innvandrings politkk som usa fks har.

Den er i bunn og grunn fascistisk. Kun de sterke(som egentlig ikke trenger hjelp) får komme der og de som faktisk trenger hjelp får ikke komme inn...

Darwinistisk tankegang med andre ord....

Lenke til kommentar
sant nok...

Men vi bør ikke ha innvandrings politkk som usa fks har.

Den er i bunn og grunn fascistisk. Kun de sterke(som egentlig ikke trenger hjelp) får komme der og de som faktisk trenger hjelp får ikke komme inn...

Darwinistisk tankegang med andre ord....

Det er ikke de syke som drar samfunnet fremover. En annen ting er at man får vesentlig mer helse for pengene i andre land enn Norge. Skal vi hjelpe folk med medisinske behov er det bedre om vi finansierer et helsetilbud i u-landet der de allerede bor, slik flere mennesker får et klasse B tilbud istedenfor at et fåtall skal få et klasse A tilbud.

Lenke til kommentar
uinteligente,handicappede, analfabetene osv er undermennesker som ikke fortjener norge og bør bare bli forlatt for å dø.... :ermm:

Enkelte evner ikke å se flere sider av samme sak. Derfor slenger de rundt seg med begrep som facist, nazist, rasist, og hva ellers man kan komme på i farten.

 

Du kan for eksempel starte med å skille mellom begrepene innvandrer(1) og asylsøker(2).

 

(1) Ble brukt av sumptrollet.

(2) Ble ikke brukt av sumptrollet.

 

Ergo, sumptrollet sa ikke at vi ikke skal ta i mot flyktninger i nød. Det han sa derimot, er at landet ikke har ressurser til å ta i mot hele verdens befolkning som vil komme hit fordi vi har en velferdsstat. Hvis du tenker deg om, ser gjerne du også hvorfor det er slik.

 

Darwinistisk tankegang med andre ord....

Takk for at du bekrefter poenget mitt.

Lenke til kommentar

bare så det er sagt så har eg en fæl tendens til å overdrive/sette ting på spissen når eg diskuterer. Beklager at eg ikke sa ifra om det :)

Eg ser flere sider av samme sak, men har sikkert ikke vært flink til til å hvise det.

 

 

Eg synes det er bra at norge hjelper innnvandrere. Men dette er seff en balanse. Man må også få inn ressursterke. Når eg sa darwinistisk tankegang så pekte eg på usa, noe som eg forsatt mener.

 

 

egentlig så er eg aaaaaalt for trøtt til å diskutere...

forøvrig så mener eg at folk som har fått avslag burde blitt sent hjem, OMGÅENDE. Dvs. hvis de ikke vil frivilig så blir de tvingt.... Ingen vits å være i norge uten retigheter alikevel...

Lenke til kommentar

Godt over halvparten av verdens befolkning har ikke mulighet til å komme seg til Norge, så jeg skjønner ikke hvorfor man bruker det argumentet.

 

Jeg skjønner heller ikke at det er så jævlig positivt å tappe fattige land for intelektuell arbeidskraft, men det finnes vel noen som kan opplyse meg om de positive sidene ved dette også.

Lenke til kommentar
beklager hvis jeg var litt uklar, men hvis asyl søkerene bestemmer seg for at de vil resie hjem får de søtte til resien, og før reisen. Hvis de velger å bli i norge selvom de har fått avslag får de ikke støtte i det hele tatt.

Ok, da er jeg med. Man blir altså hjulpet ut av landet hvis man reiser frivillig. Meget bra tiltak.

second that

Lenke til kommentar
Jeg synes at alla folk som får komme inn til Norge ha papirer på hvor de er fra og hvem de er utover det. Viss dette hadde vært innført før hadde vi sansynligvis ikke hatt dette problemet idag. Fordi da kunne vi bare sendt de som ikke trenger asyl hjem igjen.

Det høres så enkelt ut, men realiteten er at dette er umulig å hindre. Hadde det vært mulig å hindre det, så hadde vi gjort det.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor innvandring/asyl er en så stor sak som den er. Det dreier seg om et fåtall av mennesker. Om all innvandring/ayl hadde stanset idag, kan jeg ikke se hvorfor alt skulle bli så mye bedre av den grunn.

 

Det selger jo aviser, og er gode nyhetsoverskrifter, siden mange er så lidenskapelig i denne saken. Absolutt alle mener noe om innvandring.. hadde bare folk vært like opptatt av andre politiske saker.

 

Hva er viktigst i ditt liv? Om du har en jobb, hvor mye du tjener, om barna har en god skole å gå til, barnehageplass, sykehusplasser osv, eller om det er folk med utenlandsk opprinnelse i Norge?

 

Hvorfor er folk så til de grader lidenskapelig opptatt av innvandringsspørsmålet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...