Gå til innhold

Til dere med som KAN overklokking


Hydrolift

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hmm.. jeg lukter litt brukerfeil kombinert med ett litt vrient kort/bios.. :p

Det du beskriver er slik CoreCell virker...Bios er uberørt av hva CoreCell gjør med frekvenser..

Når du bruker CoreCell for "å klokke".. og benytter funksjonen for å finne max FSB.. så gjør den det rimelig bra..

Og når du da kjører "Benchmarks" så rapporterer de helt korrekt de verdiene for FSBxMP=CPU-frekvens som er satt av Corecell..

Som sagt.. jeg hadde også litt problem med å få til Bios-overklokking den første halvtimen etter å ha fått systemet opp å gå, men siden da har jeg latt CoreCell være (uninstall) og klokker via Bios...

Men du kan selvsagt ha vært uheldig.. du har også en litt annen utgave av HK..

Jeg har MSI 875P Neo-FISR.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
fjerna core cell.

bruker bare bios

prøver meg litt og litt frem med fsb og volt osv.

kjører (210FSB) (1/1) (1.6 vcore) (2.8vdimm) (performance mode: turbo)

 

på 215 FSB henger maskinen under tyngre load i winDOWNS.

 

noen forslag ?  :dontgetit:

Jeg ba deg i mitt andre innlegg å sjekke "Performance"..

Du insisterer på å kjøre på "Ultra"...

Da er det ikke rart det går galt.

Sett til "Slow"... øke FSB... restarte..."repeat".. til du når max for HK, CPU, RAM..

Så kan du *eventuelt* sjekke om det lar seg gjøre å endre til "Fast" eller "Ultra"..Det er nemlig ikke sikkert...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
kjører slow. den vil ikke lenger til 220FSB før den møter veggen.

 

noen som har lyst på et pent brukt intel oppsett ? ;)

Hmmm... da har du nok vært veldig uheldig med HK'et ditt.

Såvidt jeg har fått med meg på nettet (google) kan man av og til være så uheldig som du tydeligvis har vært...

Og tråden din er vel ikke det beste salgsverktøyet for å si det sånn... :p

Lenke til kommentar

Jeg viser til http://www.xbitlabs.com/articles/mainboard...875p-neo_7.html

 

Although BIOS Setup of MSI 875P Neo-FIS2R looks fantastic, we encountered certain problems in it. During our test session we tried to use three different versions of the BIOS for this mainboard: 1.0, 1.2 and 1.4. Every version had some individual drawbacks:

 

BIOS 1.4 is nasty during overclocking. The maximum FSB frequency we reached using this version was 217MHz. Meanwhile, with earlier versions we overclocked our test processor to 275MHz FSB.

 

Det virker som den biosen jeg har, som er den nyeste, har samme problemer som 1.4

Lenke til kommentar

Haha!! :cool:

La inn nyeste bios engang til !

Og nå løsna det!

Har bare prøvd 250FSB.

CPU temp ligger fortsatt under 45grader i 100%load

Kjørte 3Dmark i loop, med 430GPU 370MEM på GFX.

 

1076.jpg

3DMar k 2001se

 

Lurer på en ting. Hvor mye tjener jeg på å kjøre rammen 1/1 ?

Skal jeg over 250FSB setter rammen seg til 5/4.

Eller går det ann å "force" 1/1 over 250FSB ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Se der ja! :thumbup:

Det lønner seg å være sta og ikke gi seg... :p

Nå er du opp på det nivået hvor jeg har valgt å stoppe..(pga. minne).

Ja.. det lønner seg mye å kjøre minne synkront.. du bør kunne klare å klokke minnet ditt en del vel? Litt rar Bios til denne varianten av kortet.. "min" BIos gjør ikke sånt "autotull"...

 

Edit:

Du kjørte tydeligvis 3DMark01 med FSB260.. og den rammen din er noen hakk bedre enn min Twinmos ja... fikk 18911 med FSB260. Men mitt system er kun stabilt på 250 (alt default mht. Volt)..og jeg må kjøre asynkront mht. minne.. Har ikke tatt meg råd til DDR500.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vel.. det er jo litt rart.. den sperra der.. ikke på mitt kort..ellers så har du misforstått helt..

Det du da må gjøre er å sette DRAM-speed til 333(320) og så klokke så langt det går..

Det er slik jeg klarer å komme til 250 (og 260 på enkelte benchmarks).. Da kjører minne mitt på specs.. dvs. 320*1.25=400. Med slappere timings (ikke Auto) kunne jeg kjøre synkront FSB/Ram inntil FSB230.. dvs DDR460... der stopper mine Twinmos-brikker..

Med performance mode "turbo" og Auto (minne) klarer jeg FSB250(260).. da kjører minne på specs..dvs. DDR400/DDR410.

Dersom CPU'n din henger med og kortet klokker bra (nå er det ting som tyder på at du kan komme langt).. kan det hende du klarer FSB312..

Det gir DDR333(320)*1.56=DDR500 (500/320=1.56).. Du bør kunne klare FSB300 ihvertfall..såfremt CPU/HK er istand til å håndtere den "farta"..

Det skulle i tilfelle gi 2.6*1.5=3.9Ghz.. men det spørs.. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...