LordBendtner Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjøpte noen varer hos Netshop, tror det var mandags kveld. Varene var iallefall innlevert postterminal i Stokke klokken 19.43 på tirsdag. Fra da har det ikke skjedd noe. Fortsatt står det bare: "05.10.04 19.43 Innlevert postterminal 3169 STOKKE" Posten tatt høstferie eller? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Stokke er der pakken ble registrert sist... Innen nå kan den ha vært på 3 biler og 2 tog på vei mot deg uten at dette er oppdatert i nettspor Smør deg med litt tålmodighet og les forumet, så finner du 50 poster av samme natur, der tipset er det samme. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Tror at hvis du ringer Posten så vet de mere om hva som skjer enn vi som sitter her... Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Mitt tips er: Ikke stol blindt på pakkesporinga! Det er ikke få ganger det har stått at pakka mi ligger på Hamar eller Oslo for no sorteringsgreier, mens den faktisk ligger på posthuset her jeg bor. Jeg ville ha tatt kontakt med posten og spurt etter hva som egentlig skjer da de BURDE ha greie på hvor pakka er hen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det bare meg, eller har posten blitt mye mer jall de siste året eller to? Før opplevde jeg nesten aldri at det tok mer enn 24 timer å få en pakke her i trondheim. (unntak om den ble levert inn veldig sent). Men nå tar det jo ofte 3-4 dager, og som sagt tidligere så er jo pakkespor på etterskudd veldig ofte også. AtW Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Etter erfaringer burde jeg ha fått pakken i dag. Den ble innlevert tirsdag. Den burde vært i trondheim i går. Hit i dag. EDIT: trykte oppdater nå: 07.10.04 12.31 Registrert omlastingsterminal 7007 TRONDHEIM Posten har altså brukt over 24timer på en strekning. Det har jeg aldri opplevd før. Endret 7. oktober 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det bare meg, eller har posten blitt mye mer jall de siste året eller to? Før opplevde jeg nesten aldri at det tok mer enn 24 timer å få en pakke her i trondheim. (unntak om den ble levert inn veldig sent). Men nå tar det jo ofte 3-4 dager, og som sagt tidligere så er jo pakkespor på etterskudd veldig ofte også. AtW Ja det er blitt sånn. Og det er ergelig, skulle ønske posten hadde konkurrenter, da kunne vi fått fart på sakene. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det dere må se på er hvilket produkt pakken er sendt som. Det er ulike tidsfrister for de ulike produktene. Det har litt å si om den er sendt som Servicepakke, Hjem på døren. Norgespakke, bedriftspakke eller bedriftspakkeekspress. Nettbutikkene benytter seg gjerne av Servicepakke som har en fremsendigstid på 1-5 arbeidsdager, avhengig av strekning. Så lenge de holder seg innefor fristene på produktene så er vel ikke Posten "jalla" som noen påstår. En får det en betaler for - som regel i alle fall. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 En betaler for farten her som andre steder. Skal du ha det kjappere-enn-f så må du betale for det! Dersom varer haster SÅÅÅ mye så bør du heller bruke litt ekstra penger og kjøpe produktet hos din nærmeste levrandør. Så lenge en får det innen rimelighetens grenser så er det bra, men forstår GODT frustrasjonen din! Det som har plaget meg mye er at en ofte må vente en ekstra dag på hentelappen. Vet en kan printe ut sporingen, men dette blir ofte mer bakvendt da jeg ikke har fungerende printere hjemme Den nye greia med varsling på SMS er derimot genial! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Det dere må se på er hvilket produkt pakken er sendt som. Det er ulike tidsfrister for de ulike produktene. Det har litt å si om den er sendt som Servicepakke, Hjem på døren. Norgespakke, bedriftspakke eller bedriftspakkeekspress. Nettbutikkene benytter seg gjerne av Servicepakke som har en fremsendigstid på 1-5 arbeidsdager, avhengig av strekning. Så lenge de holder seg innefor fristene på produktene så er vel ikke Posten "jalla" som noen påstår. En får det en betaler for - som regel i alle fall. Det er bare det at service-pakke kom fram fort for bare ett par år siden, det er nesten så jeg mistenker posten for å trenere service-pakkene, sånn at folk skal bruke de dyrere alternativene. AtW Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Posten var faktisk veldig rask med å levere min pakke på tirsdag. Jeg bestilte på netshop.no på søndag, de pakka den og sendte på mandag. Jeg sjekka pakkespor på tirsdag, og så at den ikke var framme (trodde jeg). På veien hjem fra jobb gikk jeg innom posthuset, og da var den der, selv om pakkesporinga sa det motsatte Men dette var nok helt sikkert bare et engangstilfelle (ikke at pakkesporinga ikke funka skikkelig, men at posten faktisk var raske) Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Er det bare meg, eller har posten blitt mye mer jall de siste året eller to? Før opplevde jeg nesten aldri at det tok mer enn 24 timer å få en pakke her i trondheim. (unntak om den ble levert inn veldig sent). Men nå tar det jo ofte 3-4 dager, og som sagt tidligere så er jo pakkespor på etterskudd veldig ofte også. AtW Ja det er blitt sånn. Og det er ergelig, skulle ønske posten hadde konkurrenter, da kunne vi fått fart på sakene. Dato: Kl.: Hendelse: Poststed: 04.10.04 18.22 Innlevert postterminal 4606 KRISTIANSAND S 05.10.04 08.30 Registrert omlastingsterminal 5020 BERGEN 05.10.04 17.41 Utlevert 5020 BERGEN DD BERGEN MINDE D.ENHET Under 24 timer fra Arendal (PsData) til Bergen. (Vanlig hjem-på-døren pakke). Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 du veldig heldig du! psdata btw? Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Det er bare det at service-pakke kom fram fort for bare ett par år siden, det er nesten så jeg mistenker posten for å trenere service-pakkene, sånn at folk skal bruke de dyrere alternativene. AtW Det er det jeg også vil frem til. Du får ikke det samme som før. Generelt har servicepakken blitt litt tregere. Før da jeg bestilte brukte posten ca 2 dager. Første dagen fra leveringssted til tr.heim, andre dagen de siste milene hjem til meg. Nå har de altså brukt over et døgn mer. Det er selvfølgelig ikke slik bestandig, men det varierer mer enn før. Endret 7. oktober 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
Karibi-Kåre Skrevet 7. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2004 Fra "servicepakke" til "lurepakke". Posten burde komme på HW.no-forumet og sjekke litt hva vi som forbrukere mener om saken. DHL skulle vært litt mer operativ her i Norge. Lenke til kommentar
Manhatten Skrevet 8. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva er problemet så lenge du får det du betaler for? Det ville vært meningsløst av posten å tilby forskjellige pakkeløsninger til forskjellig pris, men med samme fremsendingstid. Det ville vært dårlig butikk. Tidligere var posten altfor flinke med b-posten, tok ofte samme tid som a-post som er et dyrere produkt. Dette er nå rettet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva er problemet så lenge du får det du betaler for? Det ville vært meningsløst av posten å tilby forskjellige pakkeløsninger til forskjellig pris, men med samme fremsendingstid. Det ville vært dårlig butikk. Tidligere var posten altfor flinke med b-posten, tok ofte samme tid som a-post som er et dyrere produkt. Dette er nå rettet. Problemet er at før, så fikke du ett bedre tilbud for den samme betalingen, hvorfor er det vanskelig å forstå at det var mer gunstig? Man kan dessuten si at det er maningsløst av posten å ha forskjellige pakkeløsninger i det hele tatt, om det billigste kan være raskt nok. Synes du virkelig det er bra at de med vilje sender pakker saktere, for at vi skal kjøpe ett dyrere produkt? AtW Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2004 Heller treig og trygg post enn rask og utrygg.Det er mildt sagt surt når posten ødelegger ting. Lenke til kommentar
Bushido Skrevet 8. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2004 Man kan dessuten si at det er maningsløst av posten å ha forskjellige pakkeløsninger i det hele tatt, om det billigste kan være raskt nok. Synes du virkelig det er bra at de med vilje sender pakker saktere, for at vi skal kjøpe ett dyrere produkt? AtW Det heter butikk! Selvsagt prøver man å selge et produkt med høyere avanse. Mange er villige til å betale mer for å få pakken raskere fram, da kan man jo ikke ha en tjeneste med brøkdelen av fortjenesten som er like god! Vanskeligere er det ikke... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2004 Man kan dessuten si at det er maningsløst av posten å ha forskjellige pakkeløsninger i det hele tatt, om det billigste kan være raskt nok. Synes du virkelig det er bra at de med vilje sender pakker saktere, for at vi skal kjøpe ett dyrere produkt? AtW Det heter butikk! Selvsagt prøver man å selge et produkt med høyere avanse. Mange er villige til å betale mer for å få pakken raskere fram, da kan man jo ikke ha en tjeneste med brøkdelen av fortjenesten som er like god! Vanskeligere er det ikke... Og vi må like det? Det kalles butikk å forfølge folk via RIAA også, det er butikk å selge narko til 14-åringer. Det er butikk å ikke skifte ut eksploderende biler fordi det koster for mye å kalle de inn. Jeg er ikke fornøyd med den utvikling posten har hatt, og har ingen problemer med å spre min misnøye, kanskje mange nok misfornøyde kunder gjør at de skifter strategi. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå