Gå til innhold

Posten og levering


Anbefalte innlegg

Jeg savner også litt flere transportører på markedet slik at det hadde blitt litt konkurannse på markedet, men problemet ligger i at vi bor i et ukurant land med mye fjell og daler og lange strekninger mellom bebyggelser. De andre transportørene som er på markedet er bare innterresert i å skumme fløten og driver derfor kunn transport i storbyene. Så de som da bor i utkantstrøkene vil aldri få nytte av andre transportører. Det de gjør da er at de frakter varene til til seg selv og så sender varene med posten til de kundene som bor for langt unna til at det lønner seg å kjøre ut pakkene til de. Det synes jeg er realtivt kjipt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedenfor å syte på posten, som leverer et produkt som garanterer levering innen 5 dager, bør dere heller syte om nettbutikkene som faktisk bruker Posten som sin speditør. Det er ingenting i veien for nettbutikkene å bruke andre speditører, men det koster penger, så mye at det faktisk ikke lengre blir lukrativt å handle datautstyr på nett.

 

Den lille pengesummen en betaler posten for å frakte varen, er egentlig ganske pen sammenlignet med hva andre speditører skal ha for å frakte pakker.

Lenke til kommentar

Posten, OG alle andre fraktselskap kaster og på andre måter mishandler pakker. Dette skjer som oftest under tidspress, men innimellom av pur faen av de ansatte. Men heldigvis pakkes som regel pakkene bra hos webshoppene (ihvertfall det jeg har vært borti). Har dog sett en god del ufine pakkinger oppigjennom i min tidligere "karriere" som frakter :D

Lenke til kommentar
Man kan dessuten si at det er maningsløst av posten å ha forskjellige pakkeløsninger i det hele tatt, om det billigste kan være raskt nok. Synes du virkelig det er bra at de med vilje sender pakker saktere, for at vi skal kjøpe ett dyrere produkt?

 

AtW

 

Det heter butikk!

 

Selvsagt prøver man å selge et produkt med høyere avanse.

Mange er villige til å betale mer for å få pakken raskere fram, da kan man jo ikke ha en tjeneste med brøkdelen av fortjenesten som er like god!

 

Vanskeligere er det ikke...

Og vi må like det? Det kalles butikk å forfølge folk via RIAA også, det er butikk å selge narko til 14-åringer. Det er butikk å ikke skifte ut eksploderende biler fordi det koster for mye å kalle de inn.

 

Jeg er ikke fornøyd med den utvikling posten har hatt, og har ingen problemer med å spre min misnøye, kanskje mange nok misfornøyde kunder gjør at de skifter strategi.

 

AtW

Nei.. du/dere MÅ ikke like det.

 

Anngående RIAA, så vet jeg ikke hvor mye butikk det er i å forfølge folk, kanskje du kan være snill og opplyse meg? (link?)

 

Å selge narko til 14-åringer ER butikk, det er derfor det gjøres.

Det samme gjelder bilbransjen.

Det skal også sies at å sammenligne treg framsending av pakker med kriminalitet, er ikke et syn jeg deler med deg.

 

Posten er en bedrift som skal tjene penger, ikke en non-profit organisasjon, og så lenge de ikke har reel konkuranse, har de ingen grunn til å minske profitten.

Posten er transportør i hele Norge, ikke bare Kardemommeby eller Hundremeter-skogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...