Gå til innhold

9800Pro og CPU

Moltrez

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Har et søskenbarn av meg som har blitt fortalt at han har får dårlig CPU til å få god nok ytelse ut av skjermkortet. (CPU : 2.4GHz 800FSB, Skjermkort : Sapphire Radeon 9800Pro)

Må han ha bedre CPU for og få GOD ytelse ut av skjermkortet ?

Han spiller hovedsakelig cs, så om noen vet om dette er tilfelle, svar :D

Han sier han opplever FPS drop's osv, og har som sagt blitt fortalt at han har for dårlig CPU.

Endret av Moltrez
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et søskenbarn av meg som har blitt fortalt at han har får dårlig CPU til å få god nok ytelse ut av skjermkortet.

Bullshit! :nei:

Med den prosessoren får han MYE ut av skjermkortet! Kan selvfølgelig være at han får bedre ytelse med en P4 EE eller AMD FX, men det har SVÆÆÆRT lite med skjermkortet å gjøre!

Skrevet (endret)

cs krever ikke en dritt, den eneste grunnen til at han opplever FPS dropp er pga. ATI sine drivere. Bruker han omega drivere så blir det problemet fjernet. du får dem fra www.omegadrivers.net

edit: Hvis(hvis hk't tillater)det er mulig kan du overklokke cpu'n til 2.6/2.8ghz uten problemer

Endret av Troy Henrik
Skrevet

Prosessoren er mer enn god nok. Har samme CPU selv sammen med HIS Radeon 9800 Pro, fungerer utmerket. Dersom han hadde hatt 6800 GT og spilte Doom 3 på 1600x1200 med High Quality settings, da hadde kanskje CPU vært en begrensende faktor. Men med et Radeon 9800 Pro blir ikke situasjonen slik. CPU´en var blant det beste til en akseptabel pris (high midrange eller noe sånt) for ca. 18mnd siden, det samme gjelder skjermkortet (sånn cirka, grovt sett...) Derfor burde de være en perfect match.

FPS drops kan være minne. Eller hvis han spiller over nett kan nettlagg minne om FPS drop.

Skrevet (endret)

Cs krever dritt jo. men ikke så mye av skjermkortet, mest cpu og minne, men det oppsettet bør holde i massevis, har samme selv. hvis han har problemer skru ned kvalitetsinstillingene i avanserte egenskaper for skjerm til ytelse. Han vil kunne få fps drops i cs hvis disse står på best kvalitet.

Også lønner det seg seff å ha mer enn 512mb ram

Hater når folk som ikke har peiling klarer å utale seg om CS, ha grunnlag for det dere sier eller hold kj...

Endret av crownjewel
Skrevet

Jeg har akkurat samme CPU og hovedkort som han, men vi har forskjellige minne.

Jeg har 1024 400MHz minne og han har 1024 333MHz minne.

Hos meg gikk det lett og klokke opp CPU til 3GHz, men visst han prøver på det samme, så går pc'en hans enormt tregt. Tar lang tid før et program åpnes osv.

Er det pga minnet ?

Skrevet (endret)

Altså.. den gangen jeg spilte CS (som begynner å bli en del år siden :p) så satt jeg med en AMD Athlon Thunderbird 1133MHz og hele 256MB 100MHz minne, samt et voodoo5 5500-kort med 64MB SD-RAM (kjørte helt greit på 1280x1024 faktisk :p)

Så nei, han har absolutt IKKE for dårlig CPU, da jeg hadde MYE dårligere CPU når jeg spilte CS for en goood stund siden.

Som noen her har sagt, så har jeg hørt at noen har problemer med FPS-drops i CS (selv om jeg aldri har opplevd det med mitt powercolor R9800 128MB, og catalyst-drivere) (ikke det at jeg spiller no særlig CS heller for tiden, men jeg har prøvd det med kortet mitt).

EDIT: Til crownjewel: Jeg synes du overdriver no voldsomt ang. systemkravene til CS.

Det er tross alt en mod til et spill fra.. når kom det ut? 1999?

Endret av ZiggWarth
Skrevet (endret)
Altså.. den gangen jeg spilte CS (som begynner å bli en del år siden :p) så satt jeg med en AMD Athlon Thunderbird 1133MHz og hele 256MB 100MHz minne, samt et voodoo5 5500-kort med 64MB SD-RAM (kjørte helt greit på 1280x1024 faktisk :p)

Så nei, han har absolutt IKKE for dårlig CPU, da jeg hadde MYE dårligere CPU når jeg spilte CS for en goood stund siden.

Som noen her har sagt, så har jeg hørt at noen har problemer med FPS-drops i CS (selv om jeg aldri har opplevd det med mitt powercolor R9800 128MB, og catalyst-drivere) (ikke det at jeg spiller no særlig CS heller for tiden, men jeg har prøvd det med kortet mitt).

EDIT: Til crownjewel: Jeg synes du overdriver no voldsomt ang. systemkravene til CS.

Det er tross alt en mod til et spill fra.. når kom det ut? 1999?

Som har blitt oppdatert hvor mange ganger? Når jeg oppgir systemkrav er det for å kjøre 100fps stabilt, Men gidder ikke diskutere med det. Spiller spillet så og si hver dag, og har gjort det i snart 5år, så jeg vet hva det krever nå, og hva det krevde før.

Når det kommer til trådstarters siste spørsmål sier han at den aktulle maskinen har 333mhz minne og 800fsb på posessor. hvis dette er tilfelle blir maskinen hans underklokka, dvs, den kjører

2400\200(800FSB)=12(multiplier)x166mhz DDR(minnefrekvens)=1992mhz, han må ha 400mhzDDR minne, dvs PC3200 for å kjøre den på 2400mhz,

Det betyr at han enten har minne som er overklokket til 400mhzDDR da, ellers må minnet kjøres asynkront som betyr ytelsestap dvs. cpu må vente på minnet

Endret av crownjewel
Skrevet (endret)

Dersom han spiller CS med OpenGL, så bør han installere Omegadriverne, og installere OpenGL-driverne som følger med spesielt for CS.

Endret av emacoolit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...