Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløstnett faller ut, win. finner naboens nett.


Anbefalte innlegg

Sitter å fixer en pc hos en kammerat, som har trådløst nett.

 

Det er stabilt nesten heletia, fram til Windows finner et annet nett, borti bygda her.

 

Noen som vet om det går ann å disable dette? Slik at den ikke skal søke etter nett. Men at jeg kun skal kunne/være tilkobla hjemme-nettet..?

 

Det funker slikt altså:

 

Man sitter her og sturer på pcen, ett baloon-tip kommer opp og sier: nytt nettverk funnet. Og så detter nettet ut, så må jeg klikke på nettverkstilkobling, og koble til nettet på nytt igjen. Og så etter en liten stund så forsvinner nabo-nettet fra lista over nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har det samme problemet på en av maskinene her hjemme.

 

På laptopen har jeg et Dlink kort som jeg bruker "client-utillity", og den er stabil.(Skifter ikke nett osv før jeg ber den gjøre det)

 

På en annen stasjonær pc har det problemet du nevner. Det er et linksys pci-kort. Jeg har ikke funnet noen "client-utillity" fra linksys, og må derfor brukeden innebygde i XP som er dritt!

 

Er det bare jeg som ikke finner, eller finnes det ikke noen utillity fra linksys? (Finnes det noen 3.parts program som funker til dette?)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem selv. Det har ikke noe med SP1 og SP2 å gjøre. Windows kobler deg ned, av ukjent grunn, og ber deg om å velge trådløs nett. Måten jeg har fikset det på, er å ikke tillate windows å styre valg av nett, og lagt inn programvaren som tilhører wifi kortet. Så bruk den medfulgte programvaren, og la den styre sakene :)

 

mvh zemtex

Lenke til kommentar
Har hatt samme problem selv. Det har ikke noe med SP1 og SP2 å gjøre. Windows kobler deg ned, av ukjent grunn, og ber deg om å velge trådløs nett. Måten jeg har fikset det på, er å ikke tillate windows å styre valg av nett, og lagt inn programvaren som tilhører wifi kortet. Så bruk den medfulgte programvaren, og la den styre sakene :)

 

mvh zemtex

Jepp!

 

Men problemet er at linksys ikke har noe programvare til sine kort i XP :(

 

Har du tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...