Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter på en zyxel prestige 600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det står 600 series på fremsiden av routeren, så er dette ikke din routermodell. Du må se på en lapp på undersiden for den nøyaktige modellbetegnelsen. 600 series er en fellesbetegnelse for en familie av lignende produkter. Til og med på ADSL-modem fra Telenor, som ikke er routere, står det 600 series på.

Lenke til kommentar

Sjekk ip-addressa på din pc. (c:>netstat -nr)

Dersom du er gamal Telenor kunde så er Zyxelen satt opp i Bridge-mode.

Det vil seie at pc'en din får internett IP. (f.eks. 80.???.???.???)

 

Dersom zyxelen altså er modem og satt opp i Bridge-mode så er den usynlig

for deg.

 

 

Edit:

 

"Nå har jeg endelig fått op bredbånd her"

betyr vel at du ikkje er ein gamal telenor kunde.

Endret av bentose
Lenke til kommentar

Hvis du konfigurerer maskinen din til å motta IP-adresse automatisk, hva får du da når du kjører "ipconfig /all"?

 

Edit: Er du sikker på at dette ikke er en 650R-13-boks fra Telenor (kan ikke finne noen T3-modell av 650R)? Hvis det er det, så er det et ADSL-modem fra Telenor, som ikke kan konfigureres av brukeren. Telenor kan konfigurere den gjennom konsollporten på baksiden. Men det er ikke noen porter som behøves å åpnes/forwardes, fordi den fungerer som en bridge.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Jeg ser du har ADSL fra Fjellnett, noe som betyr at du ikke kan konfigurere noe som helst på routeren selv. Prøv først å endre IPen din til 192.168.1.254, da dette er IPen de videresender innkommende tilkoblinger til, dersom routeren er satt opp for det. Gir ikke det resultat må du kontakte Fjellnett (eller Daldata direkte) og be dem om å sette opp videresending av porter. Dette gjør de via fjernadministrasjon av routeren.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kommer ikke inn på routeren da..

kontaktet fjellnett og vi får visstnok ikke konfigurere den selv..

jeg har fått åpnet nesten alle portene ved å sette ip-adressa mi til

192.168.1.254, men fjellnett har reservert portene 21-24 for konfigurering

av routeren..

Har også noe probler med å få direkte kontakt med naboene

som fjellnett skulle prøve å gjøre noe med..

Lenke til kommentar

Har samme router. Den er no sata** drit!!!!! MEn viss du resetter den kommer du inn på den en gang. D skriver du inn 192.168.1.1 men det er berre denne ene gangen det funker. Skal du inn igjen på må du resette på nytt. er helt sjukt, men slik er det. HAr klaga på min egen. Får kun low id på emule med den. ligger forresten ute som topic lenger nede, der eg IKKJE har fått svar. Noken må vite noke Det er no virkeli dritt asså. Så viss du får noen løsning vær s snill å hjelp en annen stakkars i nød :no: Forresten så er brukernavnet admin og passoret 1234 som det står lenger oppe i et annet svar.

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...