Gå til innhold

Mus til bæbar, hva er best?!


Bretleon

Anbefalte innlegg

heisann,i påventet av min nye bæbar er jeg på utkikk etter en ny Mus også.

Men det jeg lurer på er hva som er annbefalt å kjøpe,

Jeg har fått med meg den nye Logitech Mx 1000, og det virker som et fristende valg, jeg har også sett litt på Mx510.

Fordelen med denne er at den er veldig god og har PS/2 port tilkobling, ( så slipper jeg å sløse en USB port på det )

 

Er det noen som hsr noen annbefalinger på lur?

eventuelt noe som jeg må styre unna.

 

Bret L

 

Ps, foresten er det noen som vet om CL 56 støtter PS/2 tilkobling eller er jeg nødt til å bruke USB til Musa der også? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Min laptop (IBM T40p) har ikke PS/2, veldig få nye laptopper har denne porten

 

2) Kjøp den musen som passer deg best. Enten en bitteliten sak. En "vanlig" sak (Logitech MX310/510 eller MS Intellimouse 4). Eller så kan du gå for en MX1000 om du har blåtann på laptoppen.

 

Jeg bruker en Logitech MX310 da denne er passe stor, ikke for stor, går på USB og er tålelig god på diverse underlag. Fungerer også greit i de programmene jeg bruker den i som krever litt presisjon på musføringen.

Lenke til kommentar

logitech wireless optical notebook mouse (phew) er perfekt

til laptop. den er trådløs, den er liten, den er optisk og det

følger med et lite etui :w00t:

 

problemet med trådløse optiske mus og bærbare er at

når du pakker den sammen og legger alt i bæreveska

vil musa fortsatt bruke strøm, noe som tømmer batteriene

usannsynlig fort. det geniale med denne er at den har

en liten bryter på undersiden. og dessuten, mottakeren som

du putter i usb-porten er ikke stort større en tommelen din(relativt).

 

anbefaler denne musen :thumbup:

 

dersom du ikke ønsker trådløs vil eg anbefale mx310 :yes:

Lenke til kommentar

takk for tilbakemeldinger!

Nå star valget mellom Logitech® Cordless Click!™ Plus Optical Mouse og Logitech® MX™310 Optical Mouse tror jeg.

Men det jeg lurer på, er disse musene presise?, tenker da mest å på den trådøse.

For meg er det viktig at det er minimalt med delay, og "hopping" av markøren i tide og utide.

Og hvordan funker disse uten musematte ?

 

Bret L

Lenke til kommentar

Dersom du ikke skal ha trådløs, kjøp den du liker best.

Dersom du skal ha trådløs, prøv å finne en med liten usb (ps/2 adapter medfølger sikkert) mottager. Hjelper så lite (til bærbar altså) med trådløs mus hvis basestasjonen har 2m ledning og tar opp like mye plass som musen. Har forelesere som strekker opp trødløs mus bare for å sette basestasjonen 5cm fra musen... det hadde vært enklere med en ikke trådløs...

 

Logitech har to (så vidt jeg vet) trådløse mus med liten usb mottager. Den ene var nevnt tidligere, logitech wireless optical notebook mouse. Denne kan slåes av når den ikke er i bruk (Jeg synes den virket litt liten, men det er vel kanskje hele poenget). Den andre (husker ikke hva den heter, koster 500-600) er litt større og har flere knapper (ser ut som en light utgave av mx-musene).

 

Akkurat nå har jeg en trådløs mus (A4 tech eller noe slikt) jeg kjøpte på Claes. Musen er ikke så bra, men den kan lades med en nokia lader, noe som faktisk har vist seg praktisk ;)

 

De aller fleste mus leveres med usb->ps/2 adapter.

 

Sp+

Lenke til kommentar

Er helt ening med det at hvis det med følger storbase stasjon og 2 meter ledning til denne så forsvinner mye av det praktiske med trådløs mus.

Var innom elkjøp i dag og kjøpte Logitech® Cordless Click!™ Plus Optical Mouse

Men til min stor irritasjon så medfølger det en STOR basestasjon til denne musen, noe som IKKE framgår av bildet , der den kun vises med en liten Usb-plugg.

Så nå bærer det tilbake til Elkjøpl for å få igjen penga, ( Takk og lov for den garatien de har)

Så finnes det to utgaver av denne musen eller er det logitech som har pyntet på salgsbildet sitt ??

 

Uansett, Ny blir det å oppspore Logitech® Cordless Optical Mouse for Notebooks

og teste denne. :yes:

Lenke til kommentar
er du nødt til å legge et innlegg her for å finne ut hvilken mus du skal ha til den bærbare?! Gå på elkjøp og kjøp den du liker best.

Hallo, må du være så j... grinete? Sånne uttalelser er ekstremt provoserende og jeg kunne ha frista meg til å si litt av hvert, men jeg holder meg for god til å falle ned på ditt nivå.

 

Folk bruker forumet til å utveksle informasjon og topic er helt berettiget. Skjerp deg!

 

Ha en god dag.

Lenke til kommentar

Enn om man skal ha den minste musa med bluetooth? Kan man bare kaste basestasjonen til bluetooth musa fra logitech og bruke bluetoothen i laptopen?

 

Liker ikke tanken på å måtte putte inn en 3cm lang sak i usb porten når man skal sette seg ett sted å bruke pc..., kan lett havne i klem og knekke eller ødelegge usb porten..

Lenke til kommentar
er du nødt til å legge et innlegg her for å finne ut hvilken mus du skal ha til den bærbare?! Gå på elkjøp og kjøp den du liker best.

Hallo, må du være så j... grinete? Sånne uttalelser er ekstremt provoserende og jeg kunne ha frista meg til å si litt av hvert, men jeg holder meg for god til å falle ned på ditt nivå.

 

Folk bruker forumet til å utveksle informasjon og topic er helt berettiget. Skjerp deg!

 

Ha en god dag.

eeeeasy, big boy. Svært så sinte vi skulle være da. Syns bare det er megateit at folk er nødt til å poste innlegg om hvilken mus man skal kjøpe når det finns utallige tråder med mus-tester her. Er det virkelig SÅ vanskeli å pelle rævva si ned på Elkjøp, Expert, Spaceworld, Telehuset etc. og kjøpe ei mus? bare skjønner det ikke :dontgetit:

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar
er du nødt til å legge et innlegg her for å finne ut hvilken mus du skal ha til den bærbare?! Gå på elkjøp og kjøp den du liker best.

Hallo, må du være så j... grinete? Sånne uttalelser er ekstremt provoserende og jeg kunne ha frista meg til å si litt av hvert, men jeg holder meg for god til å falle ned på ditt nivå.

 

Folk bruker forumet til å utveksle informasjon og topic er helt berettiget. Skjerp deg!

 

Ha en god dag.

eeeeasy, big boy. Svært så sinte vi skulle være da. Syns bare det er megateit at folk er nødt til å poste innlegg om hvilken mus man skal kjøpe når det finns utallige tråder med mus-tester her. Er det virkelig SÅ vanskeli å pelle rævva si ned på Elkjøp, Expert, Spaceworld, Telehuset etc. og kjøpe ei mus? bare skjønner det ikke :dontgetit:

er det så vankelig å bare ignorere innlegg du bare skal whine og trolle i uansett da?

tror jeg skal kjøpe meg mx1000 til min bærbar, går det bra?

Lenke til kommentar
Enn om man skal ha den minste musa med bluetooth? Kan man bare kaste basestasjonen til bluetooth musa fra logitech og bruke bluetoothen i laptopen?

 

Liker ikke tanken på å måtte putte inn en 3cm lang sak i usb porten når man skal sette seg ett sted å bruke pc..., kan lett havne i klem og knekke eller ødelegge usb porten..

Oooh yes.

min bærbare har innebygd bluetooth, og jeg har en logitech mx900 som funker som en drøm!

Rekkevidden er glimrende (når jeg foreksempel kobler lappisen til tv'en) og det er ikkeno fuzz med tilkobling eller hakking...

Batteriet holder såpass lenge at det ikke er noe akutt behov for den basestasjonen.

Tør anbefale den på det aller aller varmeste...

 

.x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...