L4ss3 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg fikk det nye hk'et mitt idag(MSI K8 Platinum Edition) Så lurte jeg på om jeg bare skulle skru det rett på aluminiums kabinettet? Det fulgte ikke med noe skruer eller noe.. Føler jeg er litt newb nå men men Takker for svar!
Admin'c Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 du trenger spacere som er skjøteledd for skruer. Disse følger med kabinettet og skrus fast i hullene i kabinettet. Oppå legger du hovedkortet som du fester med skruer i skruene
L4ss3 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Skrevet 5. oktober 2004 Fulgte ikke med noe sånt i kabinettet mitt(CaseTek 1019)
Admin'c Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 det skal være en pakke, hvis ikke må du kjøpe noen på clas ohlson eller i en annen databutikk
L4ss3 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Skrevet 5. oktober 2004 Hva kan skje hvis jeg skrur det på den alu. plata da? Sprenger vel ikke håper jeg :!:
Nilsen Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Hva kan skje hvis jeg skrur det på den alu. plata da? Sprenger vel ikke håper jeg :!: Nei, men mest sannsynelig vil det brenne opp. Er det firkatete hull eller runde hull på hk plata? Er det runde så er det bare å ta seg en tur på clas ohlson. Er de firkantede så veit jeg ikke. Har hittil kun sett de på lian li. Det er de gullfargede skrune som brukes på runde hull. bildet tatt fra clas ohlson. vare nummer 32-6275 Endret 5. oktober 2004 av Natrium
cowai Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Du kortslutter det... og pc'en vil ikke starte.... Og i værstefall dør kortet Så du kan jo gjøre som du vil
L4ss3 Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Skrevet 5. oktober 2004 Ok, får vel dra til clas ohlson i morgen da.. Takker for alle svar!
muffe Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Merk at du skal FØRST skru inn de gullfargede spacerene, SÅ skal du legge hovedkortet på, og TIL SLUTT skal du skru det fast med vanlige skruer. Og pass på at du får spacerene på rett sted. Det er IKKE bra med en spacer som står opp under hovedkortet uten at det er behov for den. Det blir samme effekt som om du ikke hadde brukt spacere i det hele tatt.
Nilsen Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Og pass på at du får spacerene på rett sted. Det er IKKE bra med en spacer som står opp under hovedkortet uten at det er behov for den. Det blir samme effekt som om du ikke hadde brukt spacere i det hele tatt. De spacerene leder faktisk ikke strøm, men det er forsatt ikke bra.
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Og pass på at du får spacerene på rett sted. Det er IKKE bra med en spacer som står opp under hovedkortet uten at det er behov for den. Det blir samme effekt som om du ikke hadde brukt spacere i det hele tatt. De spacerene leder faktisk ikke strøm, men det er forsatt ikke bra. De spacerne jeg har sett, og har , er da av messing eller noe sånt, og leder strøm som bare det! Målte akkurat nå for å være sikker! Det er vel en del av jordinga på hovedkortet, så det må de gjøre? Uansett, angående feste på ei aluminiums-plate.. du kan jo bruke hva som helst som spacere, så lenge du er sikker på at de ikke flytter på seg, og at de sitter godt fast. Vanlige skruer med dobbel mutter bør funke.
Stig-Arne Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 på enkelte hovedkort er området der skruene skal inn, så er omtmrådet forhøyd slik at man ikke trenger spacers.. En kamerat av meg kjøpte seg ett kabinett, der fulgte det ikke med spacers, men områdene der skruene skal var forhøyd, og vi peiste bare inn hovedkortet uten problemer..
pcgutten Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Hehe, har prøvd dette med min p3. Det sko du sett det kom enormt med røyk når de lodde klattene under hovedkortet kom i kontakt. Jeg håper inderlig du ikke gjør noe slikt med et slikt hovedkort du har kjøpt! Du kan jo fek.s prøve med et P1 hovedkort visst du har et tilgjenngelig ( Men dette kan vel kanskje gå utover st.Forsyningen ?)
Sigurd2 Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Skulle fulgt med. Bilde fra en review av kabinettet:Skruer + bakplate Har du fått med skinner for feste av hardisker..? ( tror de ligger i samme eska som skruene ) Endret 6. oktober 2004 av Sigurd2
Skrue Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 De spacerene leder faktisk ikke strøm, men det er forsatt ikke bra. Hvor har du det fra?? Spacerne eller standoff´s som de også kalles, er i de aller fleste tilfelle laget i messing, som faktisk er en meget god strømleder!
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 De spacerene leder faktisk ikke strøm, men det er forsatt ikke bra. Hvor har du det fra?? Spacerne eller standoff´s som de også kalles, er i de aller fleste tilfelle laget i messing, som faktisk er en meget god strømleder! det er mulig han tenker på de plast-støttene..
Nilsen Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) På mine Spacerne er den øverste delen av plast. (ca 1mm) Så de viker noe fra bildet. Endret 6. oktober 2004 av Natrium
L4ss3 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Skrevet 6. oktober 2004 Jeg fikk en sånn boks med sånna spacere av han fyren fra pcstyling.no idag.. Det var ikke med i kabinettet mitt av en eller annen grunn.. Det fulgte med harddisk fester ja.. De sto i kabinettet.. -Lasse
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg fikk en sånn boks med sånna spacere av han fyren fra pcstyling.no idag..Det var ikke med i kabinettet mitt av en eller annen grunn.. Det fulgte med harddisk fester ja.. De sto i kabinettet.. -Lasse høres ut som om du har fått et brukt kabinett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå