Gå til innhold

Fox News anklages for Kerry-løgn


Anbefalte innlegg

Det dominerende høyreorganet Fox News, som alltid har opptrådt i grenseland av det aksepterte - og bedrevet lumsk kampanje mot det demokratiske parti, anklages nå for løgn, da de publiserte en falsk Kerry-historie.

 

Den falske artikkelen dekket det som angivelig skulle være et folkemøte Kerry deltok i etter presidentdebatten med George W. Bush natt til fredag.

 

- Så ikke neglene og neglebåndene mine flotte ut? Hvilken god debatt! sa Kerry ifølge artikkelen på folkemøtet.

 

- Kvinner burde se ut som meg! Jeg tar manikyr, sa Kerry videre til forsamlingen i Camerons falske artikkel, der Kerry også fortalte velgerne hva som var forskjellen mellom ham og George W. Bush:

- Jeg er metroseksuell, han er cowboy.

 

Cameron er tidligere kjent for å ha dekket valgkampen til president George W. Bush samtidig som Camerons kone deltar i kampanjen for å få presidenten gjenvalgt.

 

Kilde: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=248238

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Heh. Ser dere pa de utsagnene, er det helt apenbart at de er falske.

Dette var en spok gjort av noen pa FOX News, og det skulle aldri publiseres. Ingenting av dette kom pa FOX News pa TV, bare pa internett-sidene, sa vidt jeg vet. De beklaget hendelsen innen timer.

 

CBS derimot....

 

Det dominerende høyreorganet Fox News, som alltid har opptrådt i grenseland av det aksepterte - og bedrevet lumsk kampanje mot det demokratiske parti, anklages nå for løgn, da de publiserte en falsk Kerry-historie.

En lumsk kampanje mot det demokratiske parti, i motsetning til NYTimes, CBS, et al sin "hellige" kampanje mot det republikanske parti?

 

Pleeeeeaaasse.

 

Opptradt i grenseland av det aksepterte?

 

Jeg spor deg vennligst kommentere CBS, LATimes, AP, og NYTimes som har flere ganger blitt tatt med logn og overdrivelse, CBS som hovedeksempel.

 

CBS har, i ar, gjort folgende:

 

1. Abu Ghraib saken: helt greit at de avslorte torturen som skjedde der, men deres formal var a ta knekken pa Rumsfeld, uansett om han hadde noe med det a gjore. Usmakelig mate a drive nyheter pa.

 

2. Hele Joe Wilson greiene. Joe Wilson har na blitt funnet for a ha loyet, men de rapporterte aldri dette, etter a ha hatt han pa flere ganger ifjor der han fikk fritt beite til a kalle administrasjonen for lognere om uran-saken, selv om det faktisk er han som loy.

 

3. De vridde historien om den israelske "spionen" innen Pentagon, ved a hevde at han hadde muligheten til a pavirke Bush sin politikk ovenfor Irak og Iran. Senere finner vi ut at fyren ikke hadde noen slags posisjon i det hele tatt, at han var en "desk clerk" og hadde ingen mulighet til a pavirke noe som helst.

 

4. Hele saken om Bush og Texas National Guard. Bruk av falske dokumenter, fikk de ikke sjekket engang for de brukte de. De snakka ikke med noen personer personlig involvert i saken for de tok historien pa TV (mest fordi alle av de har sagt i ettertid at alt er fullstendig bullshit), og ingen av "ekspertene" de hadde ville godkjenne dokumentene deres, mens de hadde anti-Bush forfattere pa reportasjen sin istedet, som satt der og sa "jaja, de ma vaere ekte, bla bla".

CBS provde seg pa "character assassination" av Bush uten noe form for bevis, eller rettere sagt, falske bevis. Det gikk uker for CBS engan innrommet at de hadde gjort noe feil. I en uke sa CBS og Dan Rather at dokumentene ikke var falske, og at det var ingenting galt. Men til slutt matte de innromme at de ikke kunne verifisere dokumentene, men har hittil aldri sagt at dokumentene faktisk er falske. :roll:

 

5. Na har CBS fremmet enda en logn: at det blir verneplikt om Bush blir president igjen. Dette er en logn fremmet innen Demokratiske kretser, basert pa at det er lovforslag i kongressen om a gjeninnfore verneplikt, og de sier at Bush prover a snike det gjennom. Problem: lovforslaget er fremmet av det Demokratiske parti og Bush har ingenting med det a gjore. Men neida, sa CBS noe om dette? Nope. De intervjuet en mor som var "redd" for at barna hennes matte tas inn i militaert nar verneplikt ble gjenninnfort. Denne damen, som CBS heller ikke sa noe om, er i en organisasjon mot verneplikt som er sterkt forbundet med det Demokratiske parti.

 

Sa jeg spor, hvordan i all verden kan man sammenligne alt dette med FOX News? Er CBS det dominerende "venstreorganet"? Har ikke CBS faktisk krysset den "aksepterte" grensen????

 

CBS fremmer faktisk logner og konspirasjonsteorier for det Demokratiske parti. Jeg kan ikke huske at FOX har gjort noe lignende.

 

(Og i denne saken, var det en spok som ble publisert, og folk med to hjerneceller kan lese det der og skjonne at det er en spok og ikke ekte. FOX News tok det ned og beklaget det innen timer. CBS brukte falske dokumenter for a sverte Bush, og satt i over en uke og hevdet at de var ekte nar de faktisk er falske, for sa beklage senere at de hadde blitt tatt, for de vil fremdeles ikke innromme at dokumentene er falske... Jada, FOX bad, CBS good. Whatever)

Lenke til kommentar
Og i denne saken, var det en spok som ble publisert, og folk med to hjerneceller kan lese det der og skjonne at det er en spok og ikke ekte. FOX News tok det ned og beklaget det innen timer.

Folk med tre eller hjerneceller kan forstå at det meste av det som vises på Fox ikke har så mye med virkeligheten å gjøre. Synd at de skal fjerne innslag som har et snev av humor.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Og i denne saken, var det en spok som ble publisert, og folk med to hjerneceller kan lese det der og skjonne at det er en spok og ikke ekte. FOX News tok det ned og beklaget det innen timer.

Folk med tre eller hjerneceller kan forstå at det meste av det som vises på Fox ikke har så mye med virkeligheten å gjøre. Synd at de skal fjerne innslag som har et snev av humor.

1. Denne greien ble ikke vist pa FOX engang.

2. Har du lyst a gi meg et eneste annet eksempel pa at det som vises pa FOX ikke har med virkeligheten a gjore? Eller skal du bare gjore som alle andre, slenge drit uten noe a grunnlegge det med?

 

Kan vel ikke nekte for at Fox News er republikanskvennlig... selv om de påstår at de er fair and balanced.

 

Denne interne vitsen viser jo med all tydelighet hvor de står.

 

Bare man har det i tankene når man ser på Fox er det ikke noe problem.

Ja, og hele resten av media i USA er demokrat-vennlig. Men det er liksom ikke et problem det. Er jo bare et problem hvis noen er republikanervennlig. Da er de plutselig lognere, "biased", osv, osv.

 

Den interne vitsen viser hvor DEN SOM LAGDE DEN star...

 

Dere er sa utrolig latterlige. FOX er ikke noe verre enn noen av de andre nyhetskildene i USA. CBS er langt verre, og det er ikke bare en pastand, det er fakta.

Lenke til kommentar
Har du lyst a gi meg et eneste annet eksempel pa at det som vises pa FOX ikke har med virkeligheten a gjore? Eller skal du bare gjore som alle andre, slenge drit uten noe a grunnlegge det med?

Nei dette er bare drittslenging. Det eneste jeg har sett fra FOX er små videoklipp fra internett. Jeg kan sikkert slutte til jeg har sett "OUTFOXED: Rupert Murdoch's War on Journalism" som kommer på BIFF. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Har du lyst a gi meg et eneste annet eksempel pa at det som vises pa FOX ikke har med virkeligheten a gjore? Eller skal du bare gjore som alle andre, slenge drit uten noe a grunnlegge det med?

Nei dette er bare drittslenging. Det eneste jeg har sett fra FOX er små videoklipp fra internett. Jeg kan sikkert slutte til jeg har sett "OUTFOXED: Rupert Murdoch's War on Journalism" som kommer på BIFF. :w00t:

Ja, om de bare lagde en slik film om resten av TV-kanalene i USA... CBS for eksempel...

Lenke til kommentar

Se på dagbladet... Ja...

 

Og dagssavisen, de er jo enda verre. Vel er de gamle arbeiderbladet, men når de forteller at de er totalt uavhengig SAMTIDIG som de har reklame på offentlig transportsmidler med tekster fra "en avis som river murer" (om Israel) og "en avis som ser lenger enn til Washington" om amerikanske presidentvalget.

 

VG om presidentvalget er også skummelt propagandisk lesning. Ikke bra, VG's valgartikler kan egentlig oppsumeres med "kerry er bra, bush er dårlig". Uavhenig meg i *****.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Eneste problemet jeg ser ved det er at Fox påstår de er fair og balanced, når de åpenlyst ikke er det.

 

Bare man har i tankene at dette er en meget republikanervennlig kanal når man ser på den, så er det ingen problem.

Vel, nar ingen andre oppgir at de er vridd mot Demokratene, hvorfor skal FOX oppgi at de er vridd mot Republikanerene?

Man kan dog og vaere "fair and balanced" selv om man har flere Republikaner-vennlig folk enn ikke.

Siden jeg ikke ser pa FOX, kan jeg ikke uttale meg om de er "Fair and Balanced" eller ikke.

Men det er iallfall ikke CBS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...