Gå til innhold

SX1 som tok kvelden, garantireparasjon?


Daniel

Anbefalte innlegg

Skrevet

SX1en min døde nå nettopp, den nekter å slå seg på. Den ble kjøpt i juli, så den er ennå dekt av garantien. Men den ble kjøpt over internett, på mobilland.no, som er alt annet enn lokal.

Må jeg levere den inn hos den dem, eller pleier andre forhandlere å reparere skader som går på garantien, selv om den ikke er kjøpt hos dem?

Service i garanti tiden:

Telefonen må sendes til oss dersom den skal inn på service. Du kan gjerne kontakte ditt lokale verksted for å høre om de kan ta imot service på din mobiltelefon - men sjekk da på forhånd om de tar betalt for garantireparasjoner, eller om de utfører dette kostnadsfritt. Vi utfører dette kostnadsfritt, men du må dekke porto selv - Vi dekker portoen når vi sender varen ferdig reparert tilbake.

Det hadde vært en fordel for meg om jeg fikk dette gjort lokalt, siden jeg da slipper å betale porto. Den lokale forhandleren er en MobilData-butikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er de som du kjøpte den av som skal levere den inn, men har du ett verksted rundt deg kan du gå dit også.

 

Hvis ikke må du nesten spørre i den aktuelle butikken om de vil hjelpe deg. Det kan hende de er greie :)

Skrevet

Snakket med MobilData i dag, de trengte bare kvittering for kjøpet, selv om den ikke var kjøpt hos dem, og 150 kroner til porto, da de ikke reparerer selv.

Så i morgen sender jeg den.

Skrevet

Husk at det ikke er du som skal betale porte hverken fram eller tilbake om du velger å sende den til mobilland.no. De er pliktet til å tilbakebetale evt. frakt som du må legge ut. En liten henvisning til Forbrukerkjøpsloven skulle være nok for å overbevise dem.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp 

      Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. 

  • 2 uker senere...
Skrevet

De fleste forhandlere hjelper deg kostnadsfritt. men jeg kan si 99% sikkert at du kommer til å måtte levere inn samme telefon tre ganger til. så hever du kjøpet.. SX1 er sykt ustabil. Har ekstremt god erfaring med den tlf :wallbash:

 

men uansett. Lykke til :thumbup:

Skrevet

Som jan roger sier, du skal ikke betale porto, det skal mobilland gjøre.

 

Men selvfølgelig, har du et verksted i nærheten, som nor-dialog, zodiak, deltaservice eller lignende, så er det raskest og greiest for både deg og mobilland at du tar mobilen med dit. Men hvis ikke, så skal reparasjon dekkes fullstendig gratis, ink. porto.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Alltid best å levere telefonen til stedet der du kjøpte den.

Sender du den inn for 3. gang, regnes det kun som 1 gang om de ikke har hatt telefonen hos seg før. De andre reperasjonene hos andre kjeder vil ikke telle med i beregningen

Skrevet
Alltid best å levere telefonen til stedet der du kjøpte den.

Sender du den inn for 3. gang, regnes det kun som 1 gang om de ikke har hatt telefonen hos seg før. De andre reperasjonene hos andre kjeder vil ikke telle med i beregningen

altså;

 

dersom jeg leverer inn til enten Toron Commit,Mobilfiksern eller Teleservice så teller det som et utbedringsforsøk. Det eneste som jeg da plikter er å ha med meg kvittering for reperasjonen. Dette har jeg erfaring med fra både elkjøp,lefdal,telebutikken osv osv.

Skrevet

Ifølge norsk lov, så gjør det ikke det.

 

Butikken jeg jobber i teller ikke dette som et utbedringsforsøk og har forbrukerrådet i ryggen på dette.

 

Vi kan ikke ta ansvar for andre butikkers prøving og feiling.

Skrevet
Ifølge norsk lov, så gjør det ikke det.

 

Butikken jeg jobber i teller ikke dette som et utbedringsforsøk og har forbrukerrådet i ryggen på dette.

 

Vi kan ikke ta ansvar for andre butikkers prøving og feiling.

er veldig så sær butikk da.

 

Jeg har ikke opplevd at noen har klaget over det før. Genrelt sett så går det gjennom hver gang, og ved spesielle feil så går den jo til hovedverkstedet.

Skrevet

Syns ikke det er så sært. Er mye "hobby"verksteder der ute som av en eller annen grunn har fått merkelappen autorisert.

 

Vi er del av en av Norges største kjeder og har hatt store problemer med forskjellige verksteder før. Nå holder vi oss til ett, nemlig Deltaservice i Drammen. De er de eneste som får lov til å ta stilling til hva som er galt med våre kunders telefoner. Så sånn er det.

Skrevet
Syns ikke det er så sært. Er mye "hobby"verksteder der ute som av en eller annen grunn har fått merkelappen autorisert.

 

Vi er del av en av Norges største kjeder og har hatt store problemer med forskjellige verksteder før. Nå holder vi oss til ett, nemlig Deltaservice i Drammen. De er de eneste som får lov til å ta stilling til hva som er galt med våre kunders telefoner. Så sånn er det.

bare et kjapt spørsmål;

 

vil dere ha samme holdning mot kunden, dersom det blir sendt inn til Delta service,zodiac,teleservice eller anovo?

Skrevet

Jeg kjøpte 6260 min på mshop.no.

Da den ikke ville filme på minnekortet sendte jeg den inn.

Gikk til nærmeste mobilforhandler.

Der måtte jeg betale 190,- i frakt for at de skulle sende den til et serviceverksted.

Når jeg fikk den tilbake hadde de ikke fiksa den og jeg måtte punge ut med 400,- til.

jeg skal klage på den regninga.

Men skal man ikke betale frakten da? selv om den er kjøpt på nettet.

Skrevet
vil dere ha samme holdning mot kunden, dersom det blir sendt inn til Delta service,zodiac,teleservice eller anovo?

Vårt utgangspunkt er at vi kun forholder oss til Deltaservice.

 

Halve jobben er beskrivelsen og oppfølgingen fra de som sender inn telefonen, noe vi da selvføgelig helst ønsker å gjøre selv.

 

Kommer en kunde til oss og sier at telefonen har vært til service hos en eller annen reperatør vi ikke vet noenting om og ikke har hatt noenting med å gjøre, er ikke det til hjelp for kunden i det hele tatt.

 

Er selger som skal ha to forsøk på å utbedre mangelen, ikke selgers konkurrenter.

Skrevet
vil dere ha samme holdning mot kunden, dersom det blir sendt inn til Delta service,zodiac,teleservice eller anovo?

Vårt utgangspunkt er at vi kun forholder oss til Deltaservice.

 

Halve jobben er beskrivelsen og oppfølgingen fra de som sender inn telefonen, noe vi da selvføgelig helst ønsker å gjøre selv.

 

Kommer en kunde til oss og sier at telefonen har vært til service hos en eller annen reperatør vi ikke vet noenting om og ikke har hatt noenting med å gjøre, er ikke det til hjelp for kunden i det hele tatt.

 

Er selger som skal ha to forsøk på å utbedre mangelen, ikke selgers konkurrenter.

dette vil være det samme, selv om kunden har med kvittering for hva som er gjort?

Skrevet
dette vil være det samme, selv om kunden har med kvittering for hva som er gjort?

Som sagt:

 

Ja.

 

Vi tar kun ansvar for vår egen jobb. Om våre konkurrenter ikke klarer å få utstyret til våre kunder symptomfritt får det være deres problem. Vil stille seg litt annerledes om telefonen har vært hos Deltaservice, da vi kan sjekke opp saken nærmere, men vil helst behandle hele saken selv.

 

Lever telefonen der du kjøpte den, så blir det enklere for alle parter om ting ikke går 100% etter planen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...