LuggagE Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Vet at det er en thread ang. dette et eller annet sted, men orker ikke finne det nå hehe... Problemet er at midt i spillinga (innimellom, ca 1/10 ganger jeg spiller) så henger det seg, jeg blir kasta ut og får feilmeldingen: (dette er det jeg husker av den hvertfall) application canceled, critical error, could not read memory 00000000x0000000x000001 specsa på pcen min er: amd athlon 64 3000+ 512 ddr RAM ati radeon 9800 xl/xt (eller no) Veit dere hva som skjer? Er nesten helt sikker på at det er rammen det er noe i veien med, men hvordan skal jeg fikse det? Jeg skal oppgradere til 1gig ram snart, men fram til da er det kjipt å tape games pga dette = /
Griznah Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Overklokket RAM kanskje, jeg hadde det problemet, satte slappere timings og klokket ned til 396 kontra 400MHz, og da har det vært fjellsolid siden. For info om hvordan du stiller dette, søk i forum.
LuggagE Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Men... Har aldri stilt noe på dette, har ikke rørt det liksom.. Er det overklokka som default? Har skjedd på laptopen min også... Og skjer innimellom på pcen til en venn av meg (mine specs + 512 ddr). Syns det er litt rart...
LuggagE Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 (endret) EDIT: Veldig dobbeltpost (feil på nettet her, sorry) Endret 4. oktober 2004 av LuggagE
LuggagE Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 (endret) EDIT: Veldig dobbeltpost (feil på nettet her, sorry) Endret 4. oktober 2004 av LuggagE
Omar Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Sier som jeg har sagt mange ganger før. Som de fleste vet så er ikke all RAM kompatibelt med VIA sitt AMD 64 chipset. Hvis det er dette chipsettet du har er det nokså sikkert bare "feil" ram. Det var problemet mitt. Jeg byttet fra Twinmos til Corsair ram. Da forsvant feilmeldingene. Jeg fikk akkurat samme feilmeldinger som deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå