Gå til innhold

Død Chieftec Strømforsyning?

Vakta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg fikk en pc hjem til meg i går som jeg skal reinstallere og sette opp på nytt.

Når jeg har plugget i strøm ,tast,mus og skjerm, så viser det seg at pcen er helt død. :hmm: ( Bliker svakt i power lampa , men vifter ol rører seg ikke). Jeg åpnet strømforsyninga for å se om sikringen kunne ha gått, men svarte jeg finner ingen sikring.

Er det bare meg som er dårlig til å leite eller er det ikke sikring i denne psu en?? :blush:

Eieren sier den starta før han kom bort til meg med den. Har prøvd ledning på kontakten til HK et ( Grønn og svart) fortsatt død psu.

Noen som hvet hvor jeg finner evnt sikring.

Runar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at du ikke finner sikringen er vel for at det er automatskikring..mener det skal være automatsikring på de fleste strømforsyninger av nyere dato.. :roll:

Skrevet
Chieftec PSU'en tåler rett og slett ikke å bli flyttet på, så det låter sannsynlig at det er den som har tatt kvelden :ermm:

Hva? Hæ? Hvor? Hvem? Jeg har da flyttet masse på min? har du hatt noen uheldige flytteepisoder?

Vakta, det er ikke sikkert det er PSU det er noe galt med. Åpna kabinettet og gå igjennom alle ledninger fra hovedkort til kabinett og PSU, sjekk at alt er koblet riktig. Du kan vel også resette CMOS med fordel, i tilfelle det er noen instillinger som gjør at det kødder seg til.

Skrevet (endret)
Chieftec PSU'en tåler rett og slett ikke å bli flyttet på, så det låter sannsynlig at det er den som har tatt kvelden :ermm:

Ok, DEN var ny :!:

Jeg har flytta massevis på min uten å få problemer.

Hvis du har fått ødelagt din chieftec PSU pga. flytting vil jeg anta at du hadde en PSU med en produksjonsfeil (kanskje en liten sprekk et eller annet sted inni der som gjorde at det ikke skulle mye til for å ødelegge hele greia?)

EDIT: omformulering :hrm:

Endret av ZiggWarth
Skrevet
Du kan jo starte med og poste i rett forum(bare et "unngåogfådennetrådenstengtmedengangtips")

Du kan se hvordan du kan jumpstarte psu HER

Nettopp.

For å kunne teste strømforsyningen uten påvirkning fra annet utstyr, så kobler du vekk alle ledninger på PSU og tester med jump start trikset. Hvis intet skjer, så er PSUen ødelagt. Kjøp ny!

Skrevet

både jeg og en kamerat har hatt problemer med våre chieftech strømforsyninger :thumbdown: , plutselig mister den strømmen til forskjellige ting (hd stopper og maskinen fryser eller skjermkortet klager på at det mangler strøm (r9800pro)), sjekket om det var dårlig kontakt og byttet om på kablene men det hjalp ikke. vi har nå byttet strømforsyninger og da ble problemet løst. siden vi begge hadde samme problem på samme type kabinett og strømforsyning så har de muligens en svakhet.

Skrevet
både jeg og en kamerat har hatt problemer med våre chieftech strømforsyninger :thumbdown: , plutselig mister den strømmen til forskjellige ting (hd stopper og maskinen fryser eller skjermkortet klager på at det mangler strøm (r9800pro)), sjekket om det var dårlig kontakt og byttet om på kablene men det hjalp ikke. vi har nå byttet strømforsyninger og da ble problemet løst. siden vi begge hadde samme problem på samme type kabinett og strømforsyning så har de muligens en svakhet.

Hvilken chieftec modell er dette?

Min 360w chieftec har funka upåklagelig... Kanskje det er en serie som har vært dårlig?

Hvem vet :p

Skrevet (endret)

Besynderlig, har Chieftech PSU jeg også. Pcen tok kvelden for noen dager siden, men lyset på HK'et lyser som bare det. Kan det likevel være PSU som er ødelagt?

Edit: funket fint å jumpstarte PSU..

Endret av suzze
Skrevet

Min Chieftech PSU tok kvelden for et par måneder siden. Trodde egentlig det var hovedkortet, men kjøpte en billig dritt PSU bare for å teste om det kunne være den.

Kjøpte akkurat en bedre en nå for å få byttet ut den.

Skrevet
Min Chieftech PSU tok kvelden for et par måneder siden. Trodde egentlig det var hovedkortet, men kjøpte en billig dritt PSU bare for å teste om det kunne være den.

Hmm. Kan PSU være skylden selv om den kan jumpstartes ?

Skrevet

Kanskje, men det finner du kun ut om du bytter psu. Grunnen til dette er fordi du kan ha en skadet psu som ikke greier å levere nok Volt på en av railene. Kan selvsagt testes med et multimeter hvis du vet hvordan det gjøres.

Skrevet (endret)

Kanskje, men det finner du kun ut om du bytter psu. Grunnen til dette er fordi du kan ha en skadet psu som ikke greier å levere nok Volt på en av railene. Kan selvsagt testes med et multimeter hvis du vet hvordan det gjøres.

Har verken multimeter, eller peil på slikt. Det jeg har derimot er en PSU som sitter i den maskinen jeg bruker nå. Tror jeg får bite i det sure eplet og bytte PSU i de to maskinene ;)

edit: multimeter var det ja..

Endret av suzze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...