zypher_ut Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Nå er jeg grundig lei av alt styret med nextgentel sine routere. Åpnong av porter som tar årevis (evt skru av filteret, men det liker de ikke), halvfungerende xbox live, osv. Tror dere at det går an å bruke et vanlig modem istedet? Dvs at det ikke er noen brannmur eller noe sånt, men heller en sånn løsning som mange andre ISPer har (feks telenor) med bare modem...? Takker for svar! MVH zyp
Steikern Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 nei det gjør ikke det... eller du kan jo teste ut eller ringe nextgentel kund service. Men hvis du skall åpne port eller noe sånt enkelt så kan du ringe til nextgentel og snakke med eller optimaliser det for xbox osv så er det bare og ringe nextgentel
Steikern Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) *slettet* Endret 3. oktober 2004 av Aadna
Steikern Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) *slettet* Endret 3. oktober 2004 av Aadna
zypher_ut Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 (endret) nei det gjør ikke det... eller du kan jo teste ut eller ringe nextgentel kunde service.Men hvis du skall åpne port eller noe sånt enkelt så kan du ringe til nextgentel og snakke med eller optimaliser det for xbox osv så er det bare og ringe nextgentel Har prøvd det før. De sier bare at man skal gå inn på ending.nextgentel.no og trykke på no greier. Problemet er bare at da må man oppgradere firmwaren, og routeren min liker ikke den nye firmwaren (får svære ping hopp). Som sagt er jeg grundig lei av hele routeren, og vil heller ha et modem eller no sånt. Edit skriveleif Edit2 enda en Endret 3. oktober 2004 av zypher_ut
M4cr0s Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Telenor, Tiscali og Tele2 er veldig glade å i pumpe ut et billig modem ved navn Speedtouch 510i. Dette har samma funksjonaliteten som netopia-modemene som nextg er glade i. Modem med ruterfunksjonalitet. Gresset er ikke nødvendigvis grønnere på andre siden...
agvg Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Gresset er ikke nødvendigvis grønnere på andre siden... Vel, det er en stor forskjell... Hos disse kan du selv velge om du vil sette det opp som modem eller som router noe du ikke kan hos NGT.
agvg Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Tror dere at det går an å bruke et vanlig modem istedet? NGT bruker PPPoA med pålogging så du er avhengig av og ha støtte for dette på det utstyret du skal koble opp med hvis du bare skal bruke et modem. Men du kan bytte ut routeren med en mer brukervennlig sak eller har NGT skrudd på webgrensesnittet? Draytek har sin 2600 serie router og det ligger veiledning i oppsett mot NGT på siden til de. Endret 4. oktober 2004 av agvg
zypher_ut Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 NGT har jo sånt oplegg med at man må aktivere routeren om man har gjort drastiske endringer eller gått tilbake til 'factory defaults', så jeg er ikke sikker på om det vil funke med andre routere..
zypher_ut Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Asså, hovedpoenget her et at jeg vil kunne spille på xbox live, og bruke programmer som BT og DC++ uten å måtte gjøre om masse instillinger osv.
aklla Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 jeg skal teste i dag da routeren/modemet jeg låner fra ngt har kortsluttet, har hørt av andre at det skal funke, poster senere i dag hvis det funker eller i morgen hvis det ikke funker
ull2000 Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Besøk http://www.relativt.net/ for guider om hvordan man setter opp dette selv. Funket fint for meg...dc og bt funker som bare det.
josh909 Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Asså, hovedpoenget her et at jeg vil kunne spille på xbox live, og bruke programmer som BT og DC++ uten å måtte gjøre om masse instillinger osv. You can't. Live with it.
zypher_ut Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 En kamerat av meg har tele2, og han trenger ikke å åpne porter eller noe sånt, og alt funker helt fint (active mode på DC osv). Det må jo gå an å gjøre noe sånt med NGT...
stroganoff Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Bestiller du subnet hos ngt, kan du få slått av ruter-funksjonaliteten. Kjører slikt her, og nå fungerer den bare som et modem. Det koster riktignok 150,- ekstra i måneden....
M4cr0s Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 En kamerat av meg har tele2, og han trenger ikke å åpne porter eller noe sånt, og alt funker helt fint (active mode på DC osv). Det må jo gå an å gjøre noe sånt med NGT... Det er fordi sjiten er disabled default og han er mer eller mindre vidåpen mot inet, med mindre han ikke kjører sw fw etc.
zypher_ut Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 En kamerat av meg har tele2, og han trenger ikke å åpne porter eller noe sånt, og alt funker helt fint (active mode på DC osv). Det må jo gå an å gjøre noe sånt med NGT... Det er fordi sjiten er disabled default og han er mer eller mindre vidåpen mot inet, med mindre han ikke kjører sw fw etc. Som er akkurat det jeg vil!
gspr Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hva er problemet da? Skru av filter, forward alle porter (gjøres i en håndvending) til deg (eller til en router du liker bedre), og voilà!
zypher_ut Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Hva er problemet da? Skru av filter, forward alle porter (gjøres i en håndvending) til deg (eller til en router du liker bedre), og voilà! Har gjort det (skrudda av filteret og forwarda port 1-45000), men det funker fortsatt ikke...
frejoh Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Ser noen her skriver at NGT bruker autentisering med PPPoE (det heter vel ikke PPPoA som det ble skrevet her) Dette stemmer vel ikke, er vel bare telenor som gjør dette? Til trådstarter: rene modem finnes ikke lenger, men speedtouch tilbyr såkalt bridge, der du kan omgå router-funksjonaliteten. Mulig du kan sette din maskin i DMZ? F.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå